Gå til innhold

Duo eller kombivogn?


*tine*

Anbefalte innlegg

Dette har sikkert vært diskutert tidligere, men jeg spør allikevel i håp om å få noen gode svar :wink:

Vi har så vidt begynt å bevege oss inn i barnevognsjungelen, og det er ikke lett...

Vi skal ha barn i slutten av oktober, og får da med oss hele vinteren.

Hva ville dere ha kjøpt? Duo eller kombivogn?

Jeg må si at jeg heller mot Duo akkurat nå da den har større bag enn kombi, men er den veldig upraktisk i forhold?

Hvilken vogn har/hadde dere med vinterbarn, hvilket merke, og er du fornøyd??

Håper på mange gode svar!!!

tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt barn kom i juni i fjor, og vi kjøpte kombi. Simo Kombi forøvrig. Vil bare si at jeg er fornøyd med den løsningen - men aner jo ikke hvordan det er å bruke duo. ;)

Nå bruker vi bare sportsdelen - men det går like fint å sove i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, vi fikk barn i november i fjor og har Brio duo vogn. Grunnen til at vi valgte duo var som du sier at den har større bag enn kombi, og for å få plass til voksi pose, masse klær (og baby..) tenkte vi at det var best. på slutten av vinteren kunne ikke bagen ha vært mindre, da ville ikke jenta vår fått plass.. litt mer tungvindt å bytte mellom bag og sportsvogn enn på kombi, men jeg var veldig fornøyd med vognen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vi har en liten som var født i slutten av oktober 2003, har Simo kombivogn. Har vært veldig fornøyd med den, men vi har jente, hun er ikke stor for alderen, og vi har heller brukt lammeskinn og dyne istedet for voksipose (som visstnok tar veldig mye plass).

Men som sagt, vi har vært kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Jeg har såvidt begynt å tenke på vogn. Vi venter også vinterbarn, og foreløpig heller vi mot duo vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk barn i desember, og kjøpte Simo kombivogn. Hun hadde fint plass i bagen til hun nektet å bruke den mer i juli måned året etter. Har aldri prøvd duo-vogn, men kombivognen til Simo er god. Også på snøføre.

Vi brukte lammeullspose i stedet for voksipose. De er litt mindre plasskrevende og minst like varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare si at jeg også er kjempe fornøyd med Simo kombivogn..Men har ingen erfaring med pose på vinteren ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Simo kombivogn til jentene,

men skulle jeg ha kjøpt nå ville jeg uten tvil

ha valgt duo! Mer romsligere, koseligere og FINERE!

Utrolig stygt med kombi!

Mye finere med bag!

Slipper å se fotbrettet på kombivogna under..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sønn ble født i september i fjor og vi har en Brio Kombivogn. Vi er veldig fornøyde med den, og han brukte thrermopose i bag'en helt til i mars. Da tok vi ut bag'en og han lå i sportsdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en vogn fra Mutsy vi.

Ser den på mutsy.com så er det den som heter Joey.

Dette er vel en såkalt duovogn, for 1500,- så får man sportsdelen som man bare setter på det samme understellet.

Har jeg forstått dette riktig at det er duo vogn da?

Jeg har jo ingen peiling på vogn overhode, men mannen og jeg falt for denne utseende messig ihvertfall :-)

Noen som har noen kommentarer på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt Simo Kombi vogn og i tillegg en mykbagg som brukes som vognpose. Dette fordi kombivogna var på tilbud og mykbag fordi vi bor i 3 etg. uten heis og trenger noe lett og bære babyen i opp trappene. Selvsagt kunne vi bare kjøpt en sportsvogn, men synes dem er for lave og at babyen ligger for lite beskyttet for vær og vind i den. Kunne også kjøpt duo, men det var nå denne kombien som var på tilbud da. I tillegg er det kjekt med den hardbaggen om vi skal på hytta eller sove borte mens babyen er liten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke hardbag i duo-vogner også?

Bagen er hard, men fastmontert i understellet og mye større enn i kombivognene f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først bør du definere behovet du har. Er det veldig stor høydeforskjell på de som skal kjøre vogna, bør dere kanskje ha en vogn som man kan stille håndtaket på. Bor dere et sted der dere må bære vogna flere etasjer, kan det kanskje være greit med en kombivogn (la vogna stå nede og bære bare baggen). Skal dere ha plass til vogna i bil - se da på hvor stor vogna er når dere slår den sammen. Vil dere ha en system som "henger sammen" f.eks bilstol, vogn etc som kan brukes sammen. Noen system har trille som du kan sette bilstolen oppi. Det er mye man kan ta hensyn til, og noe man bør ta hensyn til. Gå inn på snartmamma.com eller på nybaktmamma.com. Der finner du mange tråder som går på barnevogner. Lykke til i vognkjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Emmaljunga Duo vogn..

Kjempegod vogn- har ikkje angra i det heile tatt!

Eg syns den er kjempefin å sjå på (mykje finare enn kombivognene- eg er heilt enig med Jinx over her ;)).

Den er justerbart handtak, kan flytte handtaket over vogna viss ungen vil sitte framover, enkel å montere, enkel å ta av og på bagen, bagen kan brukast som "vogge", 3pkt sele i sportsvogn delen, fast myggnetting-og veldig god og stødig å trille!!

Slik ser den ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte min første i slutten av oktober og ble anbefalt DUO. Vi kjøpte Simo sin. Det er jeg glad for at jeg kjøpte. Jeg ser nå feks på venninden min (Engel) som har en Teutonia Kombi til sin gutt som kom nå i mai og den er bare såååååå smal i fohold. Dattern min er nå 3 mnd og har kjempe god plass i duo's,mens gutten til Engel som er 1 mnd snart ligger trangt i sin kimbi.

Håper du ikke blir fornærma for at jeg nevner deg engel....syns bare det var en god illustrasjon ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke enkelt dette nei, men nå er jeg iallefall overbevist om at vi skal ha DUO-vogn til vinter-babyen vår :hjerte: Da har vi kommet et stykke på vegen, så da gjenstår det å velge merke...

Synes også Emmaljunga så veldig fin ut :) Selges den også i Norge ja? På Mor og Barn ved oss hadde de bare Simo og Brio-vogner...og ikke hadde de DUO heller da de solgte så lite av det.. :-? Må nok finne meg en annen butikk.

Tusen takk for alle svar!

tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte Mutsy bagvogn igår, og sportsdelen i tillegg.

Var så fin atte :-)

Kjempefornøyd og håper jeg fortsetter å være det når den taes ibruk til vinteren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...