Gå til innhold

Blir alt "vanskelig" med barn?


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Gjest bankboks
Dersom du mener det er arrogant og selvopphøyende å hevde at de fleste som har fått barn oppfatter disse som noe nytt som er mest verdt av alt, tror jeg det er du som har et problem. .

Har ikke påstått at de som har barn ikke synes de faktisk eksisterende barna er viktige.

Det jeg påstår er at du vet ikke om de mener at DET Å HA FÅTT BARN er det som er mest verd i livet.

Jeg har ikke her eller tidligere hevdet at barn er det viktigeste i livet når man ikke har noen......

Nei, vel.. Det er i så fall bra..

Jeg har derimot store problemer med å se hvordan hva man liker å gjøre på fritiden kan sammenlignes med å ha barn.....

Det er fordi du (IGJEN! :roll: ) oppfatter det å få barn som noe mer "opphøyet" enn andre ting man kan velge å bruke livet sitt på..

Jeg er også overbevist om at det finnes en del som, om de ikke akkurat angrer, ville valgt om igjen det å få barn om de hadde fått sjangsen. (jeg har hørt det sagt fra flere foreldre i alle fall ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest oh yeah!

Det er fordi at det å få barn ER noe mer opphøyet enn andre ting man kan bruke livet sitt på! Men det skjønner ikke du eller andre barnløse før dere faktisk FÅR barn!

At folk gidder å bruke energi på en sånn diskusjon er merkelig. Man blir aldri enig! Uansett hvor mye barnløse snakker og kverulerer og holder på, jeg som mor vil bare se overbærende på dem alikevel! Jeg er frelst! Hallelujah! Ikke noe overgår det å ha fått barn! Og slik jeg ser det går frivillig barnløse glipp av noe, uansett hvor mye de nekter. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnløs og lykkelig
Det er fordi at det å få barn ER noe mer opphøyet enn andre ting man kan bruke livet sitt på!)

Og hvem har så "bestemt" det? :roll:

Men det skjønner ikke du eller andre barnløse før dere faktisk FÅR barn!

Har du hørt om barnløse med barn? ;) Definisjonen på frivillig barnløs er jo at man aldri skal ha barn.. Alle som har fått barn har jo bestemt seg for det PÅ FORHÅND.. Ingen vil altså bli "omvendt" av å få barn.. For de som er VALGT BARNEFRI vil jo selvfølgelig aldri finne på å få barn.. Det er fordi vi virkelig ikke vil ha barn!! (tro meg!) Og jeg kan LOVE deg at det ikke på noe vis ville vært en god ide for meg å få barn.. Tanken byr meg virkelig i mot!

Uansett hvor mye barnløse snakker og kverulerer og holder på, jeg som mor vil bare se overbærende på dem alikevel! )

Er det mulig å være så blærete? Jeg må vel bare bære over med deg.. :-(

Jeg er frelst! Hallelujah!

Slikt forholder jeg meg til på samme måten som til alle andre som er "frelst" :-?

Ikke noe overgår det å ha fått barn!

For deg.. For andre kan absolutt ha andre høydepunkt.

Og slik jeg ser det går frivillig barnløse glipp av noe, uansett hvor mye de nekter.  8)

Og slik jeg ser det er det stikk motsatt.. ;)

Jeg kan i alle fall garantere deg at det ville vært en skrekkelig dårlig ide for meg å få barn!! Jeg har nemlig alt annet enn lyst til det!! Og å slippe å ha noe jeg ikke vil ha kan jo på ingen måte kalles å "gå glipp av noe"

Jeg er klar over at du sikkert bare overser alt jeg her har skrevet fra oppe på den høye hesten din.. Men jeg synes at de andre leserene av denne tråden fortjener en mer balansert tråd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du (IGJEN! :roll: ) oppfatter det å få barn som noe mer "opphøyet" enn andre ting man kan velge å bruke livet sitt på..

Å sammenligne det å få barn med en hvilken som helst annen fritidsaktivitet blir jo bare tøvete. Selv om du er barnløs og lykkelig må du da se det? Jeg sier ikke at alle bør betrakte det å få barn som meningen med livet, men det går da i alle fall an å være enig om at det er stor forskjell på å sette barn til verden og å spille golf på fritida for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnefri og lykkelig
Jeg sier ikke at alle bør betrakte det å få barn som meningen med livet, .

TAKK!!! (godt å høre et fornuftig stemme!)

men det går da i alle fall an å være enig om at det er stor forskjell på å sette barn til verden og å spille golf på fritida for eksempel.

Selvfølgelig!!! Det er jo nettopp derfor jeg spiller golf i stedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg påstår er at du vet ikke om de mener at DET Å HA FÅTT BARN er det som er mest verd i livet.

Det er jeg enig i. Jeg har heller ikke sagt at det å få barn er viktigst, men at de som har barn setter disse som det viktigste. Vesentlig forskjell der.

Det er fordi du (IGJEN! :roll: ) oppfatter det å få barn som noe mer "opphøyet" enn andre ting man kan velge å bruke livet sitt på..

Jeg oppfatter ikke det å få barn som mer opphøyet enn andre ting man kan bruke livet sitt på. Kan se for meg MANGE ting jeg oppfatter som mye mer "opphøyet" enn å få barn, som man kan gjøre både med og uten barn. F.eks. å vie livet til å jobbe med rusmisbrukere mv.

Men du sammenlignet å få barn med å lese bøker, og det blir helt skrudd.

Jeg er også overbevist om at det finnes en del som' date=' om de ikke akkurat angrer, ville valgt om igjen det å få barn om de hadde fått sjangsen. (jeg har hørt det sagt fra flere foreldre i alle fall ;) )[/quote']

Det har du dessverre (for barna i det minste) rett i. Men jeg sa ikke "alle". Jeg sa "mange (de fleste)". Jeg velger å tro at det er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest la guapa i.i

Vi er gjerne med på aktiviteter vi.Lillemor er ett år nå.

Hvis det er etter leggetid prøver vi å skaffe barnevakt.

Hvis det er på dagtid er lillemor med.Det er hun vant til.

Lillemor var på sin første ferie da hun var 5 uker.Det gikk helt fint.

MEN ingen unger er like.Jeg skjønner godt at noen foreldre kvier seg.

Vi har vært heldige med et rolig barn og vi har lagt opp til å gjøre henne vant til å kunne roe seg uten at det må være helt stille (så vi kan ha besøk uten at de må liste seg).

Og hun er vant til å sove dupp på fremmede steder.

Vi begynte med det fra dag 1. :-)

MEN: hun er en helt normal unge og forleden dag fikk hun et anfall av et eller annet da vi var på cafè og jeg måtte forlate cafeen med en hylende , gal Lillemor :hoho:

:-) La Guapa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man lurer sikkert ofte på hvordan verden ville ha vært hvis man hadde valgt anderledes. Nen det er ikke dermed sagt at man ønsker seg noe annet. Har man barn, lurer man sikkert på hvordan det ville vært uten. Har man ikke barn blir det fjernt å tenke på seg selv som mor.

Har man barn, må man tilrettelegge hverdagen der etter. Som regel vil man bli styrt av det frem til barnet er minst 18 år. Men det betyr ikke at man ikke kan gjøre noe som helst.

Forskjellen er at når en har barn, kan en skylde på dem hvis en ikke realisert drømmene sine.

Jeg vet om mennesker som har barn som realiserer flere drømmer enn mange uten barn. De tar tak i de drømmene som er mulig å gjennomføre på tross av at de har barn. De finnes jo de som reiser jorda rundt men små barn osv.

De som ikke har barn kan skylde på dårlig råd, det passer ikke, trøtt, mensen osv.

Unnskyldningene er der uansett :)

Hva man får gjort ut av livet er mer personavhengig, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bankboksen
Men du sammenlignet å få barn med å lese bøker' date=' og det blir helt skrudd.[/quote']

Jeg mener jo ikke at det sammenlignebart, da..

Jeg mener bare at om jeg velger å bruke livet mitt på å lese bøker, så har jeg min fulle rett til å gjøre det..

Jeg mener også at det å sette seg til overdommer for andres valg (ved f.eks å overbærende fortelle dem at de nok vil endre mening snart.. og at de da kommer til å bli sååå mye lykkeliger osv osv) ikke hører hjemme.. Om så jeg hadde valgt å bruke livet på å lese bøker..

Elles er jeg enig i det du skrev i sist melding.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi jo enige da :-)

Om du skulle velge å bruke livet ditt på å lese bøker, kan du sikkert ha et fantastisk berikende liv. Og du er selvsagt i din fulle rett til å velge det.

Jeg har aldri ment å være dommer over andres liv, og sier aldri at folk kommer til å endre mening når de ikke ønsker seg barn. Jeg var selv i 10 fruktbare år der det var en faktisk mulighet å få det, men der jeg valgte å la vær. jeg har fått nok slike spørsmål til å vite hvor dumme de er. Jeg endret mening, det betyr ikke at alle andre vil gjøre det. Jeg ønsket å endre mening hele tiden, og håpet dagen ville komme da jeg hadde lyst. Andre har det ikke slik, og det er også helt greit.

Det viktigste er vel at man lever det livet man ønsker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man får gjort ut av livet er mer personavhengig, tror jeg.

Jeg er så enig. Jeg tror ikke barn er til hinder for hva man kan få ut av livet sitt. Jeg har jobbet, tatt utdanning, fått dyrket mine hobbyer, lest sikkert mange hundre bøker, og har stor glede av alle mine tre barn. ( Også noen sorger, men det hører med).

Jeg håper at ingen lar seg skremme til å ikke få barn fordi de tror at de ikke får full glede av livet sitt med barn. Da bør det være andre grunner til at man velger å ikke få barn. Ikke at man tror man ikke rekker over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bankboks
Det viktigste er vel at man lever det livet man ønsker selv.

:Nikke::klem:

Innen for visse rammer, da ;) Men så lenge man "ikke palger andre og er grei og snill... "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...