AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #341 Skrevet 10. mai 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg frykter dem som forakter og hater meg og mitt folk. Ergo frykter jeg islam, ergo er jeg islamfob. Det er et begrep jeg har ingen problemer med, da denne frykten er fullt rasjonell. Hva er egoistisk med mitt syn? Et familiemedlem som godtar denne ideologien har selv valgt å vende ryggen til meg og det norske folk, til fordel for en ond religion som forakter oss. Ondt er ondt, og et slikt menneske er en sviker. Anonymkode: d9917...15d "Ditt" folk er også muslimer, mange nordmenn har konvertert til Islam, og denne friheten til å konvertere er en del av norsk kultur og norske verdier Grunnloven sikrer oss. Det må dere freppere og islamofober bare leve med. Breivik og kopien Manshus er de enste som har begått terror på norsk jord, så vi vet godt hvem de onder er, islamofobene og frepperne på ytre-høyre som hater religionsfrihet og andre norske verdier. Anonymkode: c4736...153
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #342 Skrevet 10. mai 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennesker trenger ikke gå rundt og «tro» på ditt og datt for å være gode mennesker. Det er nok å følge allmennmenneskelige etiske regler, og støtte opp om sin familie og sitt samfunn. Anonymkode: d9917...15d Disse etiske reglene har blitt til takket være religion, lar man ateismen ta over får man egoisme og et kaldere samfunn hvor folk driter i alle andre og kun tenker på seg selv. Anonymkode: c4736...153
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #343 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Ditt" folk er også muslimer, mange nordmenn har konvertert til Islam, og denne friheten til å konvertere er en del av norsk kultur og norske verdier Grunnloven sikrer oss. Det må dere freppere og islamofober bare leve med. Breivik og kopien Manshus er de enste som har begått terror på norsk jord, så vi vet godt hvem de onder er, islamofobene og frepperne på ytre-høyre som hater religionsfrihet og andre norske verdier. Anonymkode: c4736...153 Nei, muslimer er ikke en del av mitt folk, uansett etnisk opphav. Selvfølgelig er friheten til å konvertere gitt av Grunnloven, men det samme er friheten til å forlate landet. Et menneske gjør forøvrig hva det vil, uavhengig av lover og regler. Det er ingen lov som kan tvinge noen til å akseptere samfunnets verdier, noe muslimer er et godt eksempel på. Heldigvis har norsk og europeisk etteretning god kontroll på muslimske miljøer, og har avverget hundrevis av terrorforsøk. Du er helt sikkert enten muslim eller venstrevridd muslimsympatisør. Slike mennesker er fullstendig indoktrinerte, og fast bestemt å rive ned kulturen i Norge. Dere er inntrengere og svikere, og forbent ikke at vi nordmenn skal betrakte dere annerledes. Anonymkode: d9917...15d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #344 Skrevet 10. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse etiske reglene har blitt til takket være religion, lar man ateismen ta over får man egoisme og et kaldere samfunn hvor folk driter i alle andre og kun tenker på seg selv. Anonymkode: c4736...153 Dette er feilaktig. Det er snarere slik at ulike samfunn har tilskrevet sine etiske regler opphav i Gud eller guder. De ti bud er et godt eksempel på dette. De etiske fikosofiene i Asia har ofte liten eller ingen tilknytning til religion. Moralske normer har sin opphav i den empati, rettferdighetssans og de sosiale instinkter som mennesket har utviklet gjennom sin evolusjonshistorie, hvor samarbeid med andre var avgjørende for å lykkes som stamme. Dette er en lang historie. Anonymkode: d9917...15d 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #345 Skrevet 10. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, muslimer er ikke en del av mitt folk, uansett etnisk opphav. Selvfølgelig er friheten til å konvertere gitt av Grunnloven, men det samme er friheten til å forlate landet. Et menneske gjør forøvrig hva det vil, uavhengig av lover og regler. Det er ingen lov som kan tvinge noen til å akseptere samfunnets verdier, noe muslimer er et godt eksempel på. Heldigvis har norsk og europeisk etteretning god kontroll på muslimske miljøer, og har avverget hundrevis av terrorforsøk. Du er helt sikkert enten muslim eller venstrevridd muslimsympatisør. Slike mennesker er fullstendig indoktrinerte, og fast bestemt å rive ned kulturen i Norge. Dere er inntrengere og svikere, og forbent ikke at vi nordmenn skal betrakte dere annerledes.Anonymkode: d9917...15d Disse frihetene hater du jo og ønsker å avvikle. Det er jo interessant at muslimene er mer opptatt av å forsvare grunnloven, demokratiet og frihetene våre enn islamofobene og frepperne som skyter ned unger på sommerleir og angriper moskeer og er de eneste som har begått terrorangrep i Norge i nyere tid, mens muslimene har begått 0. Liker dere freppere ikke våre verdier står dere fritt til å flytte, muslimene er en del av Norge og har kommet for å bli. Anonymkode: c4736...153
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #346 Skrevet 10. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Disse frihetene hater du jo og ønsker å avvikle. Det er jo interessant at muslimene er mer opptatt av å forsvare grunnloven, demokratiet og frihetene våre enn islamofobene og frepperne som skyter ned unger på sommerleir og angriper moskeer og er de eneste som har begått terrorangrep i Norge i nyere tid, mens muslimene har begått 0. Liker dere freppere ikke våre verdier står dere fritt til å flytte, muslimene er en del av Norge og har kommet for å bli. Anonymkode: c4736...153 Du er så hjernevasket at du faktisk tror muslimer bryr seg det døyt om friheten og rettighetene til oss nordmenn. De ønsker bare fred og ro til å feste sitt grep om landet og konvertere stadig flere idioter til deres motbydelige tro. Selvfølgelig er de «tilhengere» av et liberalt demokrati som garanterer også deres rettigheter. Noe annet hadde jo vært å skyte seg i foten. Jeg lar meg ikke lure av slikt tøv. Det er bare å se på alle samfunn hvor muslimer har blitt en majoritet. Slikt barbari er uønsket i Europa. Muslimer må bare forstå at de ikke hører hjemme her. Anonymkode: d9917...15d 1
Fuglemor Skrevet 10. mai 2020 #347 Skrevet 10. mai 2020 For meg er islam logisk og trygghet ❤️ jeg har vært muslim siden jeg var 16 år nå er jeg 30
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #348 Skrevet 10. mai 2020 Tilstrømningen til islam er uten tvil en konsekvens av rotløsheten i vårt eget samfunn, uvitenheten, den politisk korrekte og villedende skolen, og mangelen på lojalitet til egen nasjon. Anonymkode: d9917...15d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #349 Skrevet 10. mai 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse etiske reglene har blitt til takket være religion, lar man ateismen ta over får man egoisme og et kaldere samfunn hvor folk driter i alle andre og kun tenker på seg selv. Anonymkode: c4736...153 Dette stemmer rett og slett ikke! De nordiske landene er de minst religiøse i verden, men troner på toppen når det kommer til livskvalitet. De muslimske landene derimot er full av korrupsjon,analfebetisme og urettferdighet. Anonymkode: 05543...592
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #350 Skrevet 10. mai 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er så hjernevasket at du faktisk tror muslimer bryr seg det døyt om friheten og rettighetene til oss nordmenn. De ønsker bare fred og ro til å feste sitt grep om landet og konvertere stadig flere idioter til deres motbydelige tro. Selvfølgelig er de «tilhengere» av et liberalt demokrati som garanterer også deres rettigheter. Noe annet hadde jo vært å skyte seg i foten. Jeg lar meg ikke lure av slikt tøv. Det er bare å se på alle samfunn hvor muslimer har blitt en majoritet. Slikt barbari er uønsket i Europa. Muslimer må bare forstå at de ikke hører hjemme her. Anonymkode: d9917...15d Alle undersøkelser og erfaring viser at muslimene er tilhengere av demokrati, religionsfrihet og ytringsfrihet, mens man ser at islamofobene og frperne ikke er det og tyr til terror, vold og drap for å fremme sin nasjonalsosialistiske hatideologi. Liker dere ikke norske verdier står dere fritt til å flytte, dere vil ikke bli savnet, Islam er en del av Norge og har kommet for å bli. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer rett og slett ikke! De nordiske landene er de minst religiøse i verden, men troner på toppen når det kommer til livskvalitet. De muslimske landene derimot er full av korrupsjon,analfebetisme og urettferdighet. Anonymkode: 05543...592 Baksiden er ensomme eldre, mange med rusavhengighet og psykiske problemer, egoisme og en stadig økende første meg selv og så megselv tankegang som også vises i denne og i andre tråder på KG. Ingen gidder å bry seg lengre fordi det er jo statens ansvar, et kaldt og trist samfunn har vi blitt, og dette vil vi se mer av, jo flere ateister det blir. Anonymkode: c4736...153
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #351 Skrevet 10. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer rett og slett ikke! De nordiske landene er de minst religiøse i verden, men troner på toppen når det kommer til livskvalitet. De muslimske landene derimot er full av korrupsjon,analfebetisme og urettferdighet. Anonymkode: 05543...592 Fullstendig riktig 👍🏻 Religiøsitet er omvendt proporsjonalt med velstand, grad av demokrati, livskvalitet, vitenskapelig nivå, utdannelse, rettferdighet i myndighetsutøvelse etc. Religion lever av fattigdom (i bred forstand), og skaper selv fattigdom. Anonymkode: d9917...15d 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #352 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle undersøkelser og erfaring viser at muslimene er tilhengere av demokrati, religionsfrihet og ytringsfrihet, mens man ser at islamofobene og frperne ikke er det og tyr til terror, vold og drap for å fremme sin nasjonalsosialistiske hatideologi. Liker dere ikke norske verdier står dere fritt til å flytte, dere vil ikke bli savnet, Islam er en del av Norge og har kommet for å bli. Baksiden er ensomme eldre, mange med rusavhengighet og psykiske problemer, egoisme og en stadig økende første meg selv og så megselv tankegang som også vises i denne og i andre tråder på KG. Ingen gidder å bry seg lengre fordi det er jo statens ansvar, et kaldt og trist samfunn har vi blitt, og dette vil vi se mer av, jo flere ateister det blir. Anonymkode: c4736...153 Du har ingen argumenter, men bare gjentar de samme propagandapunktene mot Norge, FrP, ateister og alle de tenkende menneskene her inne på KG som vet hva islam innebærer i praksis. Islam har aldri hørt hjemme i Norge, et av verdens aller beste land på alle måter. Dra tilbake til de analfabetiske slektningene deres. Anonymkode: d9917...15d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #353 Skrevet 10. mai 2020 Trodde først tråden handlet om hvorfor så mange tilpasser seg muslimer som kommer hit. Tenker du finner det du søker etter. Har heller inntrykk av at fler folk blir sekulære, eller begynner med en form for åndelighet. Tror folk flest vil holde seg unna islam. Anonymkode: 59eb5...380
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #354 Skrevet 10. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Ditt" folk er også muslimer, mange nordmenn har konvertert til Islam, og denne friheten til å konvertere er en del av norsk kultur og norske verdier Grunnloven sikrer oss. Det må dere freppere og islamofober bare leve med. Breivik og kopien Manshus er de enste som har begått terror på norsk jord, så vi vet godt hvem de onder er, islamofobene og frepperne på ytre-høyre som hater religionsfrihet og andre norske verdier. Anonymkode: c4736...153 Nei det er de ikke. Islam er det motsatte av frihet. Jo mer islam jo mer kriminalitet og generelt elendighet finner man i samfunnet. Eksempel er alle europeiske land for tiden. Man ser den samme trenden over alt. Der muslimer innvandrer øker også kriminalitet, spesielt i grov vold, alle former for voldtekter, narkotika, bilbranner, rasisme (muslimske ungdommer som sikter seg inn på europeere). Det finnes ikke et eneste eksempel på at islam har tilført Europa noe av verdi. Man kan velge å være en del av Norge, eller man kan velge å ikke være det. Islam er knapt forenelig med seg selv en gang. Muslimer setter egne lover høyere enn norske. Tolererer man det intolerante, ender man opp bare med intoleranse. Islam er en krigerreligion/ideologi. Det ser man bare ved å sammenligne Jesus og profeten Muhammed. Muhammed drepte, torturerte, voldtok barn, kriget. Han hadde blitt satt i fengsel i idag i et vestlig land. Men han er det "perfekte" mennesket i Islam, som muslimer skal prøve å leve opp til. Og hvem drepte, voldtok, torturerte Jesus? Jeg er ateist. Men jeg ser veldig godt at kristendommen er ufarlig for meg. Jeg hadde ikke fått levd lenge i et samfunn styrt av islam. Så nei, de som konverterer til islam ser jeg på akkurat samme måte til de som blir nazister eller kommunister. De er veldig glad i å trykke egne regler på andre og ta fra dem friheten. Og de som reiste for å kjempe for IS bare ignorerer du? Hadde disse høyreekstremistene begått disse terrorangrepene om islam ikke var her? Ekstremisme skaper ekstremisme. Jo flere ekstremister man får på den ene siden, jo flere skapes på den andre. Og dette fortsetter for hele medienorge har berøringsangst. De er redde for å diskutere flere sider i islam. Hvorfor det mon tro? Kan det være fordi man risikerer å måtte leve med livvakter hele livet pga muslimer blir så lett fornærmet? Er det farlig å offentlig gjøre narr av høyreekstremisme? Nazisme? Kristendom? Islam? Ved å svare på det spørsmålet får du svar på hvilken ideologi som er farligst. Anonymkode: ef3df...327 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #355 Skrevet 10. mai 2020 På 8.5.2020 den 13.07, omarel skrev: Jeg er enig at det finnes mange nyanser for jihad som du sier. Det er feil å si at jihad kun handler om selvrealisering. Jihad kan grovt deles i tre kategorier: 1) Indre 2) Ytre (forsvar og erobring). 3) Økonomisk Hvis jeg ikke tar feil så har enkelte lærde kommet med flere underkategorier. For å skille mellom hva som er forsvar og erobring så må man forstå nyanseforskjellen som vedrører bakgrunnen for at Gud sendte ned versene i koranen. Dette må også ses i flere sammenheng, som stat og ikke stat, stammer, avtaler osv. Det er her mange som ikke kan koranmetnodikken og blander kortene. Koranen er tross alt teori. I praksis dro de første muslimske araberne ut av Den arabiske halvøy for å erobre land for Islam. De erobret hele Midtøsten, Nord-Afrika, den sørlige delen av Spania, og kom så langt som til India. I alle disse landene ble islam presset på befolkningen og lokale religioner og kulturer gikk tapt. I senere århundrer skulle islamske hærstyrker nå så langt som til Wien, som de beleiret, uten suksess. Islam har blitt spredd via sverd og blod gjennom århundrene, og er et av de mest aggressive og intolerante av alle religioner. Anonymkode: d9917...15d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #356 Skrevet 10. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det er de ikke. Islam er det motsatte av frihet. Jo mer islam jo mer kriminalitet og generelt elendighet finner man i samfunnet. Eksempel er alle europeiske land for tiden. Man ser den samme trenden over alt. Der muslimer innvandrer øker også kriminalitet, spesielt i grov vold, alle former for voldtekter, narkotika, bilbranner, rasisme (muslimske ungdommer som sikter seg inn på europeere). Det finnes ikke et eneste eksempel på at islam har tilført Europa noe av verdi. Man kan velge å være en del av Norge, eller man kan velge å ikke være det. Islam er knapt forenelig med seg selv en gang. Muslimer setter egne lover høyere enn norske. Tolererer man det intolerante, ender man opp bare med intoleranse. Islam er en krigerreligion/ideologi. Det ser man bare ved å sammenligne Jesus og profeten Muhammed. Muhammed drepte, torturerte, voldtok barn, kriget. Han hadde blitt satt i fengsel i idag i et vestlig land. Men han er det "perfekte" mennesket i Islam, som muslimer skal prøve å leve opp til. Og hvem drepte, voldtok, torturerte Jesus? Jeg er ateist. Men jeg ser veldig godt at kristendommen er ufarlig for meg. Jeg hadde ikke fått levd lenge i et samfunn styrt av islam. Så nei, de som konverterer til islam ser jeg på akkurat samme måte til de som blir nazister eller kommunister. De er veldig glad i å trykke egne regler på andre og ta fra dem friheten. Og de som reiste for å kjempe for IS bare ignorerer du? Hadde disse høyreekstremistene begått disse terrorangrepene om islam ikke var her? Ekstremisme skaper ekstremisme. Jo flere ekstremister man får på den ene siden, jo flere skapes på den andre. Og dette fortsetter for hele medienorge har berøringsangst. De er redde for å diskutere flere sider i islam. Hvorfor det mon tro? Kan det være fordi man risikerer å måtte leve med livvakter hele livet pga muslimer blir så lett fornærmet? Er det farlig å offentlig gjøre narr av høyreekstremisme? Nazisme? Kristendom? Islam? Ved å svare på det spørsmålet får du svar på hvilken ideologi som er farligst. Anonymkode: ef3df...327 En svært god analyse som jeg slutter meg til. Anonymkode: d9917...15d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #357 Skrevet 10. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ingen argumenter, men bare gjentar de samme propagandapunktene mot Norge, FrP, ateister og alle de tenkende menneskene her inne på KG som vet hva islam innebærer i praksis. Islam har aldri hørt hjemme i Norge, et av verdens aller beste land på alle måter. Dra tilbake til de analfabetiske slektningene deres. Anonymkode: d9917...15d Mine slektninger er i Norge, landet hvor jeg er født og oppvokst, og som mange muslimer er født og oppvokst i. Vi hører til her, det må dere islamofobe freppere bare leve med. Forhåpentligvis har PST god kontroll på deg og andre med holdningene dine som er en kopi av de meningene Breivik og Manshus hadde med muslimhat og dyrking av vold. Vi som liker demokrati og frihet vil vinne tilslutt mot dere. Anonymkode: c4736...153
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #358 Skrevet 10. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle undersøkelser og erfaring viser at muslimene er tilhengere av demokrati, religionsfrihet og ytringsfrihet, mens man ser at islamofobene og frperne ikke er det og tyr til terror, vold og drap for å fremme sin nasjonalsosialistiske hatideologi. Liker dere ikke norske verdier står dere fritt til å flytte, dere vil ikke bli savnet, Islam er en del av Norge og har kommet for å bli. Baksiden er ensomme eldre, mange med rusavhengighet og psykiske problemer, egoisme og en stadig økende første meg selv og så megselv tankegang som også vises i denne og i andre tråder på KG. Ingen gidder å bry seg lengre fordi det er jo statens ansvar, et kaldt og trist samfunn har vi blitt, og dette vil vi se mer av, jo flere ateister det blir. Anonymkode: c4736...153 Du tuller nå? 😂 Hvis islamske land er så fantastiske, hvorfor vil alle til "kalde triste Norge"? De har jo begynt å fyre på litt bilbranner i Oslo. Om ikke lenge begynner de nok med håndgranater slik som i Svergie. Så et "varmere" samfunn er vi på vei til å bli. Anonymkode: ef3df...327
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #359 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du tuller nå? 😂 Hvis islamske land er så fantastiske, hvorfor vil alle til "kalde triste Norge"? De har jo begynt å fyre på litt bilbranner i Oslo. Om ikke lenge begynner de nok med håndgranater slik som i Svergie. Så et "varmere" samfunn er vi på vei til å bli. Anonymkode: ef3df...327 Ja, det er akkurat hva det blir. Utrolig trist å observere utviklingen. Anonymkode: d9917...15d 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #360 Skrevet 10. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle undersøkelser og erfaring viser at muslimene er tilhengere av demokrati, religionsfrihet og ytringsfrihet, Dette er rett og slett løgn. Anonymkode: 05543...592 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå