Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, og hvilke land er det? 

Anonymkode: 05543...592

Tunis, Indonesia blant annet.

Anonymkode: c4736...153

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tunis, Indonesia blant annet.

Og likevel så er det ca 45-50 muslimske land i verden.

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les hva som står i Koranen og hvilken kontekst det er tatt ut av. Da ser du at det gjelder selvforvar, ikke angrep.

Det er urimelig av deg å pålegge meg å gjøre oppgaven for deg å lese og undersøke alle islams tekster for å forsøke motbevise mine egne argumenter. Det må naturligvis påfalle deg.

Siden om jihad hos Store norske leksikon er skrevet av Kari Vogt, som er fagansvarlig for islam ved Universitetet i Oslo. Hva tilsier at du skulle ha bedre grunnlag for å forstå sammenhengen av koranens innhold enn henne?

Det kan også nevnes at den muslimske debattanten omarel medgir at jihad grovt kan deles i tre kategorier, og følger opp med å ramse opp disse, hvorav én av kategoriene er forsvar og erobring.

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt noen promiller av alle muslimer, et ikke-problem som frepperne og islamofobene henger seg opp i

Altså ikke så veldig mye mer utbredt blant muslimer i Norge enn hijab var under første halvdel av 1990-tallet.

Endret av Klossmajor
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt noen promiller av alle muslimer, et ikke-problem som frepperne og islamofobene henger seg opp i

Dere antinorske folk har en forbausende liten evne til å se utviklingen foran deres egne øyne. Islamiseringen øker i omfang hele tiden. Og dere har skylden.

Anonymkode: d9917...15d

Skrevet (endret)

For å holde oss til emnet. I Salvador var det en kristen flyktning som gikk på kristen barneskole. Når elevene ikke oppførte seg pleide læreren å kaste eleven ut, han sa til dem "gå ut som en muslim". Dette plagde Armando. Da han ble eldre begynte han å finne ut hva islsm gikk ut på, det førte til at han ble første muslim i Salvador og han bygde førte moske i Salvador uten muslimer.

Til de som kan spansk kan se historien her.

Islam vokser også i Cuba. 

Og i latin Amerika generelt

Gud sier:

"Når Guds hjelp kommer, og seieren, og du ser menneskene tre inn i Guds religion flokkevis, – lovpris da Herren, og be Ham om tilgivelse! Han er full av miskunn." Kapitel 110

Endret av omarel
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, omarel skrev:

For å holde oss til emnet. I Salvador var det en kristen flyktning som gikk på kristen barneskole. Når elevene ikke oppførte seg pleide læreren å kaste eleven ut, han sa til dem "gå ut som en muslim". Dette plagde Armando. Da han ble eldre begynte han å finne ut hva islsm gikk ut på, det førte til at han ble første muslim i Salvador og han bygde førte moske i Salvador uten muslimer.

Til de som kan spansk kan se historien her.

Islam vokser også i Cuba. 

Og i latin Amerika generelt

Det er nok vel så mange som forlater islam, men siden dette er straffbart i flere muslimske land så gjør de det i taushet.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok vel så mange som forlater islam, men siden dette er straffbart i flere muslimske land så gjør de det i taushet.

Du har nok aldri vært i et muslimsk land, så jeg henger meg ikke opp i slike generaliseringer. 

Skrevet

Islam er noe dritt. Enkelt og greit.

Skrevet
48 minutter siden, Bombibit skrev:

Islam er noe dritt. Enkelt og greit.

Også om du syntes det. Det forandrer ikke det faktum at mange velger religionen du hater. Mange hatet islam og fikk barn som valgte islam. Du vet aldri, kanskje en av dine barn blir muslimer.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, omarel skrev:

Også om du syntes det. Det forandrer ikke det faktum at mange velger religionen du hater. Mange hatet islam og fikk barn som valgte islam. Du vet aldri, kanskje en av dine barn blir muslimer.

Man kan jo ikke ta sorgene på forskudd.

Om noen av mine barn hadde blitt muslimer hadde jeg kuttet dem ut av mitt liv for godt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo ikke ta sorgene på forskudd.

Om noen av mine barn hadde blitt muslimer hadde jeg kuttet dem ut av mitt liv for godt. 

Da hadde det ikke vært noe tap for dem å miste deg, en ekkel islamofobisk egoist

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde det ikke vært noe tap for dem å miste deg, en ekkel islamofobisk egoist

Regner med at du hadde applaudert om dine barn åpenlyst forlot islam? 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du hadde applaudert om dine barn åpenlyst forlot islam? 

Nei, jeg ville derimot vært godt fornøyde om de konverterte dersom de følte dette var den rette troen for dem.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg frykter dem som forakter og hater meg og mitt folk. Ergo frykter jeg islam, ergo er jeg islamfob. Det er et begrep jeg har ingen problemer med, da denne frykten er fullt rasjonell.

Hva er egoistisk med mitt syn?

Et familiemedlem som godtar denne ideologien har selv valgt å vende ryggen til meg og det norske folk, til fordel for en ond religion som forakter oss. Ondt er ondt, og et slikt menneske er en sviker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg ville derimot vært godt fornøyde om de konverterte dersom de følte dette var den rette troen for dem.

Mennesker trenger ikke gå rundt og «tro» på ditt og datt for å være gode mennesker.

Det er nok å følge allmennmenneskelige etiske regler, og støtte opp om sin familie og sitt samfunn.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, omarel skrev:

Du har nok aldri vært i et muslimsk land, så jeg henger meg ikke opp i slike generaliseringer. 

Tydelig at du har en «blind spot» for hva som skjer med folk som forlater religionen din. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...