AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #441 Skrevet 28. mai 2020 På 22.5.2020 den 11.47, AnonymBruker skrev: Hva preiker du om? Flere muslimer har konvertert til andre religioner ? Anonymkode: 48cb0...5b2 Ja det finnes muslimer som har konvertert til andre religioner, men å gjøre det mens man er borger av et muslimsk land kan føre til mange sanksjoner. Blant de mer ekstreme muslimske land venter dødstraff for en slik konvertering. I mildere muslimske land vil det ofte føre til sosiale sanksjoner som trusler fra familie, tap av jobb og skilsmisse. Anonymkode: 05543...592
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #442 Skrevet 28. mai 2020 På 27.5.2020 den 0.02, StorGutten4500 skrev: Dette er faktisk ikke sant. I koranen står det at religion ikke er noe tvang, dermed kan man forlate religionen om man ikke tror på budskapet. Det står også at hvis man forlater islam er det tillatt med henrettelse. Anonymkode: 05543...592
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #443 Skrevet 28. mai 2020 På 27.5.2020 den 12.57, AnonymBruker skrev: Wikipedia - virkelig? Hvilken som helst vanlig idiot kan skrive der inne. Kildekritikk er veldig greit 👍🏼 Anonymkode: d169e...fa8 https://islamqa.info/en/answers/20327/why-is-the-apostate-to-be-executed-in-islam Anonymkode: 05543...592
jabx Skrevet 28. mai 2020 #444 Skrevet 28. mai 2020 (endret) På 28.4.2020 den 17.43, AnonymBruker skrev: Jeg har sett en del på youtube i det siste. Det er overraskende flere som konverterer til islam enn til kristendom. Det som overasker meg meg er at mange kristne blir muslimer. Det er derimot aldri noen imamer som har blitt muslimer,men man finner mange "prester" som har blitt muslimer. Til dere som vurderer islam og dere som har blitt muslimer. Hva fikk dere til å velge bort kristendommen? Hva er det ved Islam som appellerer? Anonymkode: 65fa0...511 Det er mange millioner eller milliarder i verden som lever under vanskelige kår, og disse er et lett bytte for kyniske religionspushere. Grunnen til at islam kanskje konverterer flere er vel at kristendommen på mange måter har blitt "avvæpnet" og gjort litt tam og utvannet, mens islam er mer strikt, rigid, primitiv og enkel å forholde seg til ("gjør som du blir fortalt og hold kjeft, ellers kapper vi hodet av deg"). Sterke ledere og ekstreme ideologier gjør det ofte bedre når folk har det vanskelig. Det er større grad av hjernevasking, ensrettig, ekstreme konsekvenser osv. ved frafall fra islam også. De landene/kulturene med mye æresdrap er gjerne muslimske (men ikke utelukkende). Endret 28. mai 2020 av jabx 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #445 Skrevet 28. mai 2020 2 minutter siden, jabx skrev: Det er mange millioner eller milliarder i verden som lever under vanskelige kår, og disse er et lett bytte for kyniske religionspushere. Grunnen til at islam kanskje konverterer flere er vel at kristendommen på mange måter har blitt "avvæpnet" og gjort litt tam og utvannet, mens islam er mer strikt, rigid, primitiv og enkel å forholde seg til ("gjør som du blir fortalt og hold kjeft, ellers kapper vi hodet av deg"). Sterke ledere og ekstreme ideologier gjør det ofte bedre når folk har det vanskelig. Det er større grad av hjernevasking, ensrettig, ekstreme konsekvenser osv. ved frafall fra islam også. De landene/kulturene med mye æresdrap er gjerne muslimske (men ikke utelukkende). Og at muslimer som forlater islam holder tett om det pga sanksjonene ved en slik handling. Anonymkode: 05543...592
Silva Pluvialis Skrevet 28. mai 2020 #446 Skrevet 28. mai 2020 Jeg aksepterer selvsagt Islam, men ikke når noen muslimer bruker religionen til å begå, forsvare eller opprettholde fryktelige handlinger. Det er viktig å understreke at ikke alle muslimer er sånn. Det finnes mange herlige muslimer. Ikke alle er ekstremister. 1
StorGutten4500 Skrevet 28. mai 2020 #447 Skrevet 28. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det står også at hvis man forlater islam er det tillatt med henrettelse. Anonymkode: 05543...592 Fortell meg hvor i Koranen det står?
HalldirV2 Skrevet 28. mai 2020 #448 Skrevet 28. mai 2020 8 timer siden, Uatskillelig skrev: Jeg aksepterer selvsagt Islam, men ikke når noen muslimer bruker religionen til å begå, forsvare eller opprettholde fryktelige handlinger. Det er viktig å understreke at ikke alle muslimer er sånn. Det finnes mange herlige muslimer. Ikke alle er ekstremister. Du må skille mellom islam og muslimer. Hvordan kan du akseptere en religion som har så mange politisk-ideologiske elementer i seg? Hvordan kan du akseptere at en mann vi i dag karakteriserer som pedofil og krigsherre blir idolisert som det ideelle mennesket? Det finnes mange flotte muslimer, men islam må moderniseres. 2
Silva Pluvialis Skrevet 28. mai 2020 #449 Skrevet 28. mai 2020 6 minutter siden, HalldirV2 skrev: Du må skille mellom islam og muslimer. Hvordan kan du akseptere en religion som har så mange politisk-ideologiske elementer i seg? Hvordan kan du akseptere at en mann vi i dag karakteriserer som pedofil og krigsherre blir idolisert som det ideelle mennesket? Det finnes mange flotte muslimer, men islam må moderniseres. Hvor har jeg sagt at jeg aksepterer pedofili? Det gjør jeg overhodet ikke. Jeg skrev jo tydelig at jeg ikke aksepterer onde handlinger
HalldirV2 Skrevet 28. mai 2020 #450 Skrevet 28. mai 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Hvor har jeg sagt at jeg aksepterer pedofili? Det gjør jeg overhodet ikke. Jeg skrev jo tydelig at jeg ikke aksepterer onde handlinger Du skriver ordrett: "Jeg aksepterer selvfølgelig Islam". Når du aksepterer islam, så aksepterer du også islams idolisering av Muhammed, ettersom islam er sentrert rundt hans lære, hans gjøren, og hans forbilde. 2
StorGutten4500 Skrevet 29. mai 2020 #451 Skrevet 29. mai 2020 På 27.5.2020 den 13.23, Klossmajor skrev: Du har tydeligvis heller ikke særlig greie på hvordan Wikipedia fungerer. Wikipedia-artiklene jeg lenket til er belagt med en rekke kilder oppgitt. StorGutten4500s påstand imøtegikk jeg med et sitat fra koranen som er oppgitt med både vers og sure som referanse. Den eneste kilden StorGutten4500 oppgir for sine påstander er at det "står i koranen at religion ikke er noe tvang". Altså den eneste kilden h*n oppgir at det står et sted i koranen, som igjen består av 6236 vers. Ikke veldig nøyaktig, akkurat. Du selv hevder en hvilken som helst vanlig idiot kan skrive på Wikipedia, uten å stille med noen kilde for denne påstanden. Én kilde må jo uansett være bedre enn ingen kilde. Ser det ut som Wikipedia-artiklene jeg lenket til er skrevet av hvilke som helst vanlige idioter? Kan du selv med hånden på hjertet hevde å holde noe nær samme nivå som disse Wikipedia-bidragsyterne? Enda greiere enn kildekritikk er å faktisk stille med kilder for sine påstander. Du er helt på bærtur. Gud har tydelig gitt uttrykk for at det ikke er noe tvang i å akseptere Islam. Den som aksepterer Islam som sin religion, har vunnet og reddet sitt sjel for det som venter i evigheten, men den som avviser er fortapt for alltid. Ikke har du noe kunnskap om Islam, allikevel diskuterer du som en såkalt ekspert. Grunnleggende kunnskap i kildekritikk er å vite at hvem som helst kan skrive hva de vil på Wikipedia, uten at noen sørger for at det er riktig redigert. Er du en en sannhetsfornekter? Legger ved en koranvers There shall be no compulsion in [acceptance of] the religion. The right course has become clear from the wrong. So whoever disbelieves in Taghut and believes in Allah has grasped the most trustworthy handhold with no break in it. And Allah is Hearing and Knowing. Quran: 2:256 Kilde: https://quran.com/2/256
Silva Pluvialis Skrevet 29. mai 2020 #452 Skrevet 29. mai 2020 11 minutter siden, HalldirV2 skrev: Du skriver ordrett: "Jeg aksepterer selvfølgelig Islam". Når du aksepterer islam, så aksepterer du også islams idolisering av Muhammed, ettersom islam er sentrert rundt hans lære, hans gjøren, og hans forbilde. Jeg kan jo ikke noe annet enn å akseptere at folk tror forskjellig? Jeg har ingenting imot muslimer i seg selv, men synes jo noen av dem har et helt grusomt kvinnesyn f.eks. Å si at jeg aksepterer pedofili er stygt. Er det noe jeg virkelig, virkelig, virkelig HATER så er det overgrep begått mot barn. Hjertet mitt blør for alle de barna. Og de som utfører slike ting skulle vært sperret inne på livstid. At jeg aksepterer at folk er muslimer betyr overhodet IKKE at jeg støtter idolisering av en som har misbrukt barn. Går an å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg er kristen, men det betyr ikke at jeg støtter alle grusomheter som har blitt gjort i Guds navn.
HalldirV2 Skrevet 29. mai 2020 #453 Skrevet 29. mai 2020 2 minutter siden, Uatskillelig skrev: Jeg kan jo ikke noe annet enn å akseptere at folk tror forskjellig? Jeg har ingenting imot muslimer i seg selv, men synes jo noen av dem har et helt grusomt kvinnesyn f.eks. Å si at jeg aksepterer pedofili er stygt. Er det noe jeg virkelig, virkelig, virkelig HATER så er det overgrep begått mot barn. Hjertet mitt blør for alle de barna. Og de som utfører slike ting skulle vært sperret inne på livstid. At jeg aksepterer at folk er muslimer betyr overhodet IKKE at jeg støtter idolisering av en som har misbrukt barn. Går an å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg er kristen, men det betyr ikke at jeg støtter alle grusomheter som har blitt gjort i Guds navn. Dette handler ikke om muslimer per se, dette handler om islam som religion og ideologi. Du må skille mellom dette. Du kan godt like noen som stemmer FRP uten at du liker politikken som FRP står for osv. Islam er en religion med sterke politiske og ideologiske innslag, og Muhammed er så absolutt ikke et forbilde i 2020. Dersom islam ikke reformeres/moderniseres, vil nutcases fortsatt finne hjemmel for sine forskrudde handlinger og bokstavtro i uoverskuelig framtid. Nå du skriver du aksepterer islam, for det var det du gjorde, du skrev ikke "muslimer", så aksepterer du implisitt Muhammed som deres forbilde. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #454 Skrevet 29. mai 2020 27 minutter siden, HalldirV2 skrev: Du skriver ordrett: "Jeg aksepterer selvfølgelig Islam". Når du aksepterer islam, så aksepterer du også islams idolisering av Muhammed, ettersom islam er sentrert rundt hans lære, hans gjøren, og hans forbilde. Ja, fordi det ikke tilfeller av overgrep mot barn i kristendommen... Anonymkode: 6668e...f33
HalldirV2 Skrevet 29. mai 2020 #455 Skrevet 29. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, fordi det ikke tilfeller av overgrep mot barn i kristendommen... Anonymkode: 6668e...f33 Selvfølgelig finnes det idioter innen kristendommen også. Men ingen av disse pedofile prestene blir idolisert som det perfekte mennesket, eller så nære man kommer perfekt i Guds øyne. Du kan ikke sammenligne en pedofil prest, en hvem som helst i kristendommen, med profeten Muhammed - Guds utvalgte. Ser du virkelig ikke forskjellen på dette? 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #456 Skrevet 29. mai 2020 1 time siden, HalldirV2 skrev: Du må skille mellom islam og muslimer. Hvordan kan du akseptere en religion som har så mange politisk-ideologiske elementer i seg? Hvordan kan du akseptere at en mann vi i dag karakteriserer som pedofil og krigsherre blir idolisert som det ideelle mennesket? Det finnes mange flotte muslimer, men islam må moderniseres. Å gifte seg tidlig og konsumere ekteskapet var helt vanlig å gjøre rundt den alderen på den tiden. Det skjedde også i vestlige land.Var han krigsherre fordi han forsvarte seg mot angrep fra aggressive naboland? LOL, noe du leste i Breiviks manifest det her eller? Anonymkode: c4736...153
HalldirV2 Skrevet 29. mai 2020 #457 Skrevet 29. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å gifte seg tidlig og konsumere ekteskapet var helt vanlig å gjøre rundt den alderen på den tiden. Det skjedde også i vestlige land.Var han krigsherre fordi han forsvarte seg mot angrep fra aggressive naboland? LOL, noe du leste i Breiviks manifest det her eller? Anonymkode: c4736...153 Ja, det var vanlig i flere kulturer, betyr det at vi skal idolisere det i 2020? Skal vi idolisere Olav den Hellige? Skal vi holde han som det nærmeste vi kommer det perfekte mennesket i Guds åsyn? Poenget er, kjære AB, at Muhammed ikke er et spesielt godt forbilde i dag, og var heller ikke et spesielt godt forbilde den gang. "LOL, noe du leste i Breiviks manifest det her eller?" - Kan du bli mer barnslig? Er dette nivået du skal legge deg på forstår jeg at du skriver som anonym. Men sammenlignet med Breivik tok Muhammed langt flere liv, noe som er verdt å reflektere over, og jeg forakter Breivik. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #458 Skrevet 29. mai 2020 39 minutter siden, HalldirV2 skrev: Ja, det var vanlig i flere kulturer, betyr det at vi skal idolisere det i 2020? Skal vi idolisere Olav den Hellige? Skal vi holde han som det nærmeste vi kommer det perfekte mennesket i Guds åsyn? Poenget er, kjære AB, at Muhammed ikke er et spesielt godt forbilde i dag, og var heller ikke et spesielt godt forbilde den gang. "LOL, noe du leste i Breiviks manifest det her eller?" - Kan du bli mer barnslig? Er dette nivået du skal legge deg på forstår jeg at du skriver som anonym. Men sammenlignet med Breivik tok Muhammed langt flere liv, noe som er verdt å reflektere over, og jeg forakter Breivik. Kulturen på den tiden var annerledes. Muslimer idag praktiserer ikke å gifte seg så tidlig, men venter til tidligst puberterten og ofte enda senere. Han var derimot et godt forbilde på veldig mange andre områder for muslimer, som lærte de mye om toleranse, respekt, ydmykhet og andre gode egenskaper. Muhammed tok liv i selvforsvar når landet ble angrepet, FrPeren og islamofoben Breivik drepte uskyldige barn på sommerleir. Det er litt forskjell det LOL. Anonymkode: c4736...153
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #459 Skrevet 29. mai 2020 7 timer siden, StorGutten4500 skrev: Fortell meg hvor i Koranen det står? Det står i hadith: Al-Bukhaari (6484) and Muslim (1676) narrated that ‘Abd-Allaah ibn Mas’ood said: The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “It is not permissible to shed the blood of a Muslim who bears witness that there is no god except Allaah and that I am the Messenger of Allaah, except in one of three cases: a soul for a soul (i.e., in the case of murder); a previously-married person who commits zina; and one who leaves his religion and separates from the main body of the Muslims.” Anonymkode: 05543...592 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #460 Skrevet 29. mai 2020 7 timer siden, StorGutten4500 skrev: Du er helt på bærtur. Gud har tydelig gitt uttrykk for at det ikke er noe tvang i å akseptere Islam. Den som aksepterer Islam som sin religion, har vunnet og reddet sitt sjel for det som venter i evigheten, men den som avviser er fortapt for alltid. Ikke har du noe kunnskap om Islam, allikevel diskuterer du som en såkalt ekspert. Grunnleggende kunnskap i kildekritikk er å vite at hvem som helst kan skrive hva de vil på Wikipedia, uten at noen sørger for at det er riktig redigert. Er du en en sannhetsfornekter? Legger ved en koranvers There shall be no compulsion in [acceptance of] the religion. The right course has become clear from the wrong. So whoever disbelieves in Taghut and believes in Allah has grasped the most trustworthy handhold with no break in it. And Allah is Hearing and Knowing. Quran: 2:256 Kilde: https://quran.com/2/256 Hvis du er muslim så vet du veldig godt at muslimer også tar hensyn til hadith, altså hva Proften sa og gjorde da han levde. Anonymkode: 05543...592 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå