AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #361 Skrevet 10. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine slektninger er i Norge, landet hvor jeg er født og oppvokst, og som mange muslimer er født og oppvokst i. Vi hører til her, det må dere islamofobe freppere bare leve med. Forhåpentligvis har PST god kontroll på deg og andre med holdningene dine som er en kopi av de meningene Breivik og Manshus hadde med muslimhat og dyrking av vold. Vi som liker demokrati og frihet vil vinne tilslutt mot dere. Anonymkode: c4736...153 Du viser jo i alle dine innlegg hvor dypt din «kjærlighet» til «frihet og demokrati» stikker. Du beskylder meg konstant for å være FrPer, selv om jeg aldri har stemt på partiet i mitt liv. Tror du virkelig at de nordmenn som stemmer andre partier er fullstendig likegyldige til islam? Tror dere vi ikke leser nyheter? Ja, knapt vet hvordan verden utenfor Europa er? Du ønsker ikke noe demokrati, kun å bruke myndighetene som middel til å bekjempe islamkritikere. Alt er lov: løgn, propaganda, trusler og manipulering av media og skoler. For hver Breivik og Manshaus finnes det 100 islamske terrorister. De har begått sine ugjerninger over store deler av kloden, og er vanvittig brutale i sin fremgangsmåte. Det er ikke lenge siden de sprengte kirker i Sri Lanka midt under påskegudstjenesten og drepte over 200 kristne og lemlestet mange hundre andre. Dessuten er de to norske høyreekstremistiske terroristene du nevner, kun en reaksjon på den muslimske masseinnvandringen til Norge. Nordmenn flest vet hvor den egentlige trusselen kommer fra. Anonymkode: d9917...15d 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #362 Skrevet 10. mai 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tuller nå? 😂 Hvis islamske land er så fantastiske, hvorfor vil alle til "kalde triste Norge"? De har jo begynt å fyre på litt bilbranner i Oslo. Om ikke lenge begynner de nok med håndgranater slik som i Svergie. Så et "varmere" samfunn er vi på vei til å bli. Anonymkode: ef3df...327 Mange land med flertall av muslimer har også diktatur hvor en liten gruppe har tatt all makt og forfølger og dreper egen befolkning, også muslimer. Noen flyktet da vestlige land invaderte ol. Merker meg at du ikke orket svare på fakta jeg kom med med flere psykisk syke, flere rusavhengige og liknende som den økende andelen ateister har medført. Anonymkode: c4736...153
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #363 Skrevet 10. mai 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er rett og slett løgn. Anonymkode: 05543...592 Niks, det er hva undersøkelsene viser blant norske muslimer. En liknende blant frepperne og islamofobene ville vist det stikk motsatte, slik vi ser i praksis. Anonymkode: c4736...153
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #364 Skrevet 10. mai 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du viser jo i alle dine innlegg hvor dypt din «kjærlighet» til «frihet og demokrati» stikker. Jepp, jeg forsvarer demokratiet, ytringsfriheten og religionsfriheten som er en del av norske verdier. De verdiene som islamofobene gjentatte ganger har vist at dere hater og vil fjerne med vold gjennom å drepe barn på sommerleir og skyte troende i moskeer. Anonymkode: c4736...153
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #365 Skrevet 10. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Niks, det er hva undersøkelsene viser blant norske muslimer. En liknende blant frepperne og islamofobene ville vist det stikk motsatte, slik vi ser i praksis. Anonymkode: c4736...153 Din løgn blir ikke sannere av å gjentas. Anonymkode: d9917...15d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #366 Skrevet 10. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, jeg forsvarer demokratiet, ytringsfriheten og religionsfriheten som er en del av norske verdier. De verdiene som islamofobene gjentatte ganger har vist at dere hater og vil fjerne med vold gjennom å drepe barn på sommerleir og skyte troende i moskeer. Anonymkode: c4736...153 Klarer du formulere noen avsnitt i det hele tatt uten forsøk på hersketeknikker? Kjenner flere barneskoleelever som er mer saklige. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange land med flertall av muslimer har også diktatur hvor en liten gruppe har tatt all makt og forfølger og dreper egen befolkning, også muslimer. Noen flyktet da vestlige land invaderte ol. Merker meg at du ikke orket svare på fakta jeg kom med med flere psykisk syke, flere rusavhengige og liknende som den økende andelen ateister har medført. Anonymkode: c4736...153 Hvorfor skal jeg svare på det? Du har ikke begrunnet din egen påstand en gang. Og du baserer "argumentene" dine på hersketeknikker. Anonymkode: ef3df...327
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #367 Skrevet 10. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange land med flertall av muslimer har også diktatur hvor en liten gruppe har tatt all makt og forfølger og dreper egen befolkning, også muslimer. Noen flyktet da vestlige land invaderte ol. Merker meg at du ikke orket svare på fakta jeg kom med med flere psykisk syke, flere rusavhengige og liknende som den økende andelen ateister har medført. Anonymkode: c4736...153 En religion som forteller barn at lydighet mot Gud, hans regler og blind tro er dyder, er en gavepakke for alle diktatorer og autoritære samfunn. Øvrigheten (og spesielt diktatorer) ønsker lydige mennesker som bare adlyder uten å lage noe bråk. At diktatoren gjorde sin svoger til minister, eller bruker statens penger på sitt eget gigantiske sommerhus, er helt greit så lenge media ikke tør å skrive om det og folk flest har resignert. Religion er opium for folket, det døyver deres smerter og kritiske sans. Religion og diktatur passer derfor godt sammen. Det er ikke for ingenting at kirken og prester var blant de som ble hardest angrepet under Den franske revolusjon i 1789. De revolusjonære skjønte selvfølgelig Kirkens rolle i å opprettholde datidens urettferdige og råtne samfunn. Anonymkode: d9917...15d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #368 Skrevet 10. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, jeg forsvarer demokratiet, ytringsfriheten og religionsfriheten som er en del av norske verdier. De verdiene som islamofobene gjentatte ganger har vist at dere hater og vil fjerne med vold gjennom å drepe barn på sommerleir og skyte troende i moskeer. Anonymkode: c4736...153 Du er usaklig. Ingen beskylder norske muslimer for å være i mot den norske religionsfriheten, en frihet de selv avhenger av. Friheten for andre, vel. Det er bare et nødvendig onde for dere. Anonymkode: d9917...15d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #369 Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Merker meg at du ikke orket svare på fakta jeg kom med med flere psykisk syke, flere rusavhengige og liknende som den økende andelen ateister har medført. Linker! Anonymkode: 05543...592
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #370 Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Niks, det er hva undersøkelsene viser blant norske muslimer. En liknende blant frepperne og islamofobene ville vist det stikk motsatte, slik vi ser i praksis. Anonymkode: c4736...153 Muslimer i Norge? Det store flertall av muslimer bor ikke i vestlige land, de bor i sine muslimske hjemland. Anonymkode: 05543...592
omarel Skrevet 10. mai 2020 #371 Skrevet 10. mai 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Koranen er tross alt teori. I praksis dro de første muslimske araberne ut av Den arabiske halvøy for å erobre land for Islam. De erobret hele Midtøsten, Nord-Afrika, den sørlige delen av Spania, og kom så langt som til India. I alle disse landene ble islam presset på befolkningen og lokale religioner og kulturer gikk tapt. I senere århundrer skulle islamske hærstyrker nå så langt som til Wien, som de beleiret, uten suksess. Islam har blitt spredd via sverd og blod gjennom århundrene, og er et av de mest aggressive og intolerante av alle religioner. Anonymkode: d9917...15d Det heter å å ta i i dine påstander. Men det spiller i faktisk ikke noe rolle. Historie er historie. Noen har ensidig fokus på erobring, ande har på mosjon, mens andre har på integrering. Sannhetet er spredning av islam hadde alle momenter i seg da det skilte seg fra land til land. Nå er verden i en fase der media dominerer. Da konverterer folk inn og ut. Endret 10. mai 2020 av omarel
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #372 Skrevet 10. mai 2020 42 minutter siden, omarel skrev: Det heter å å ta i i dine påstander. Men det spiller i faktisk ikke noe rolle. Historie er historie. Noen har ensidig fokus på erobring, ande har på mosjon, mens andre har på integrering. Sannhetet er spredning av islam hadde alle momenter i seg da det skilte seg fra land til land. Nå er verden i en fase der media dominerer. Da konverterer folk inn og ut. Jeg hadde satt pris på om du kommenterte mitt innlegg, istedenfor alt mulig utenomsnakk. Jeg vil i alle fall ikke høre mer snakk om Europas kolonisering og innblanding i andre land fra deg. Det er bare historie det også, vet du. Jeg tror forøvrig at dialogen på denne tråden ikke kommer noen vei. Den er til forveksling lik alle andre slike «dialoger». Muslimers evne til selvkritikk er lik null. Det er jo selve definisjonen på en religion: blind tro på et sett dogmer og en gitt «hellig bok» eller «hellig tradisjon», uansett manglende indre konsistens, kritikk fra andre hold eller konsekvenser for virkelige mennesker i den virkelige verden. Uansett hvor jævlig kvinner har det i de fleste muslimske land, «setter islam kvinner høyt» ifølge muslimer. «Kondom er synd» mener Den katolske kirke, uansett hvor mange millioner i Afrika som får livet ødelagt eller avsluttet av HIV-viruset. Dere religiøse er som roboter, det er bare «kassetten» som er litt ulik. Anonymkode: d9917...15d 1
omarel Skrevet 10. mai 2020 #373 Skrevet 10. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde satt pris på om du kommenterte mitt innlegg, istedenfor alt mulig utenomsnakk. Jeg vil i alle fall ikke høre mer snakk om Europas kolonisering og innblanding i andre land fra deg. Det er bare historie det også, vet du. Jeg tror forøvrig at dialogen på denne tråden ikke kommer noen vei. Den er til forveksling lik alle andre slike «dialoger». Muslimers evne til selvkritikk er lik null. Det er jo selve definisjonen på en religion: blind tro på et sett dogmer og en gitt «hellig bok» eller «hellig tradisjon», uansett manglende indre konsistens, kritikk fra andre hold eller konsekvenser for virkelige mennesker i den virkelige verden. Uansett hvor jævlig kvinner har det i de fleste muslimske land, «setter islam kvinner høyt» ifølge muslimer. «Kondom er synd» mener Den katolske kirke, uansett hvor mange millioner i Afrika som får livet ødelagt eller avsluttet av HIV-viruset. Dere religiøse er som roboter, det er bare «kassetten» som er litt ulik. Anonymkode: d9917...15d 😉
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #374 Skrevet 10. mai 2020 3 minutter siden, omarel skrev: 😉 Islam er ingen spøk, bare så du vet det. Anonymkode: d9917...15d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #375 Skrevet 10. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Linker! Anonymkode: 05543...592 Jeg venter også på statistikk og bevis på dette, 1 . At det er mer problemer innen rus og psykiatri 2. At det er fravær av gudstro som er årsaken til dette. Finner nemlig ingenting i SSB om dette ... Anonymkode: ad131...2c5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #376 Skrevet 10. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg venter også på statistikk og bevis på dette, 1 . At det er mer problemer innen rus og psykiatri 2. At det er fravær av gudstro som er årsaken til dette. Finner nemlig ingenting i SSB om dette ... Anonymkode: ad131...2c5 Det finnes selvsagt mye rusmisbruk og psykiatri i muslimske land, men forskjellen på vesten og mange andre land er at vi driver med statistikk ang det meste. Psykiske problemer blir dessverre svært ofte stigmatisert i muslimske land, mye av dette stigmaet har vi fremdeles her i Norge og, men vi snakker og skriver ihvertfall mye om det. Eneste måten å bli kvitt stigmaer på. Anonymkode: 05543...592
Klossmajor Skrevet 10. mai 2020 #377 Skrevet 10. mai 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes selvsagt mye rusmisbruk og psykiatri i muslimske land, men forskjellen på vesten og mange andre land er at vi driver med statistikk ang det meste. Psykiske problemer blir dessverre svært ofte stigmatisert i muslimske land, mye av dette stigmaet har vi fremdeles her i Norge og, men vi snakker og skriver ihvertfall mye om det. Eneste måten å bli kvitt stigmaer på. Anonymkode: 05543...592 Mange muslimer tyr til besettelse av jinn (onde ånder) som forklaring for psykiske problemer.
omarel Skrevet 10. mai 2020 #378 Skrevet 10. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Islam er ingen spøk, bare så du vet det. Anonymkode: d9917...15d Er det sant?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #379 Skrevet 10. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes selvsagt mye rusmisbruk og psykiatri i muslimske land, men forskjellen på vesten og mange andre land er at vi driver med statistikk ang det meste. Psykiske problemer blir dessverre svært ofte stigmatisert i muslimske land, mye av dette stigmaet har vi fremdeles her i Norge og, men vi snakker og skriver ihvertfall mye om det. Eneste måten å bli kvitt stigmaer på. Anonymkode: 05543...592 Det å redusere stigmaet rundt psykiske lidelser er avgjørende for å få flere til å oppsøke helsehjelp. Psykisk helse fortjener mye mer ressurser enn i dag. Anonymkode: d9917...15d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #380 Skrevet 11. mai 2020 På 10.5.2020 den 14.21, AnonymBruker skrev: Du er usaklig. Ingen beskylder norske muslimer for å være i mot den norske religionsfriheten, en frihet de selv avhenger av. Friheten for andre, vel. Det er bare et nødvendig onde for dere. Anonymkode: d9917...15d Muslimene er for religionsfrihet, både for andre muslimer og for andre troende. Frihet for alles tro er en del av denne friheten. Anonymkode: c4736...153
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå