Gå til innhold

Unormal knekking av ledd??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei, så jeg lurer på om noen kan kjenne seg igjen i følgende problematikk: er 22 år og har de siste 1-2 årene blitt merkbart preget av et enormt behov for å knekke enkelte ledd. Startet med anklene i forbindelse med at jeg skulle sove, og føles som en slags rastløshet som aldri gir seg. Hjelper noe å «knekke» skikkelig, men blir rakst rastløs igjen. Er nå preget av det mer og mer, og har den siste tiden også fått samme behov i hendende/fingre. Knekker ikke på den «klassiske» måten med fingrene som mange gjør, men mer en slags «bretting» av håndflaten. Sitter gjerne hver kveld og ved leggetid og konstant ruller på anklene. Og er verst på høyre ankel og hånd. Kan ikke si at jeg har smerter i gjeldene ledd, men er ekstremt utmattende og ubehagelig å føle denne trangen!! Har noen her samme plager eller har opplevd lignende? Og har dere funnet ut om det er en årsak til det gjennom lege? Kjenner at jeg sliter litt med tanken på at det bare «er sånn», og frykter at det ligger sykdom bak, som kan være en lang prosess å komme til bunns i osv. (Har informert fastlege om det, og ble anbefalt fysioterapi) kan nevne at de større leddene som hofter og knær, har vært problematiske siden pubertet.

Anonymkode: b9e0c...27e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tvangslidelse?

Anonymkode: da69a...d06

AnonymBruker
Skrevet

(TS) Hm.. Merkelig at du sier det, har andre milde «tvangstanker», eller som jeg kaller ocd, i form av rydding osv -  som jeg ofte tuller med, men aldri sammenliknet de med en faktisk tvangslidelse, da det etter diagnostikk ikke kan sammenliknes heller. Men kan handlinger i form av knekking av ledd være tvangstanker?? Føles jo litt sånn :PP

Anonymkode: b9e0c...27e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...