Gå til innhold

personlighetsforstyrrelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du uansett skal prøve:) Jeg har borderline og har høy utdannelse og er i jobb.

Anonymkode: b04a0...831

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 27.4.2020 den 23.01, loveli skrev:

Er du schizo, borderline og dyssosial så kanskje det er best du søker uføretrygd.

Personlighetsforstyrrelser  er ikke en livsvarig sykdom, og derfor mulig å bli helt frisk fra . Er bedre at ts jobber med seg selv, går i behandling og finne nye måter å håndtere ting på. Dersom ts har lyst og tro på at dette er noe som kan være positiv i livet sitt er det bedre å begynne å studere enn å bare gi opp og søke ufør. 

• Liker 1
Skrevet
På 27.4.2020 den 23.01, loveli skrev:

(får ikke slettet denne igjen)

Jeg ser ikke noe i veien med å studere hvis det er det du ønsker :) et tips er å ta kontakt med tilretteleggingstjenesten/rådgivertjenedre eller lignende ved studiestedet du begynner. 

Bare å se til Arnhild Lauveng for motivasjon/håp (bøker; i morgen var jeg alltid en løve). Hun har sikkert blitt diagnostisert med det meste tidligere, allikevel er hun nå utdannet psykolog med doktorgrad. 

Gjest loveli
Skrevet
8 timer siden, paulinemor skrev:

Personlighetsforstyrrelser  er ikke en livsvarig sykdom, og derfor mulig å bli helt frisk fra . Er bedre at ts jobber med seg selv, går i behandling og finne nye måter å håndtere ting på. Dersom ts har lyst og tro på at dette er noe som kan være positiv i livet sitt er det bedre å begynne å studere enn å bare gi opp og søke ufør. 

Greit, skjønner hva du mener.

Men folk med alvorlige dyssosiale trekk mener jeg faktisk ikke burde studere da de kan ødelegge mye for veldig mange andre med sin adferd. Er man da også schizo og boerderline i tillegg så kan man faktisk bryte andre helt ned.

Man trenger hjelp ja, helt klart. Og med 3 diagnoser som ville forsterket hverandre så tror jeg det er best å holde seg hjemme faktisk, for andres del. Beklager.

I en uføreprosess ville man nettopp fått hjelp og man hadde mest sannsynlig trengt tett oppfølgning også etter at man ble ufør. Og en tid etter det kunne man vurdert å søke studie, når psykologen vurderer det som greit for alle parter.

Skrevet
6 timer siden, loveli skrev:

Greit, skjønner hva du mener.

Men folk med alvorlige dyssosiale trekk mener jeg faktisk ikke burde studere da de kan ødelegge mye for veldig mange andre med sin adferd. Er man da også schizo og boerderline i tillegg så kan man faktisk bryte andre helt ned.

Man trenger hjelp ja, helt klart. Og med 3 diagnoser som ville forsterket hverandre så tror jeg det er best å holde seg hjemme faktisk, for andres del. Beklager.

I en uføreprosess ville man nettopp fått hjelp og man hadde mest sannsynlig trengt tett oppfølgning også etter at man ble ufør. Og en tid etter det kunne man vurdert å søke studie, når psykologen vurderer det som greit for alle parter.

Jeg leste litt feil. jeg leste schizo, borderline eller dyssosial. Så er helt enig med deg at hvis man har alle tre diagnosene så er kanskje ikke studier det lureste. 

Men når det er sagt så er det ikke disse 3 diagnosene ts har, men en unnvikende personlighetsforstyrrelse. Så i ts sitt tilfelle så vil jeg fortsatt mene at hvis lysten til å studere er der så er det bare å hoppe i det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...