AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Hei! Har tenkt en stund på å opprette denne tråden. Jeg har nylig fått diagnosen ulcerøs kolitt, og startet på medisiner for litt siden. Kjenner at jeg savner noen å dele erfaringer med og et sted å prate om utfordringene man har, hvordan man takler hverdagen og egentlig bare få snakka om hvordan man har det. Kan jo begynne med meg selv. Jeg har nylig blitt diagnostisert med ulcerøs kolitt. Hverdagen min er for tiden preget av at jeg i lang tid var tilnærma sengeliggende, og jeg venter nå på at medisinen jeg starta på for ca en måned siden skal begynne å fungere. Jeg driver også og vender meg til tanken om at dette er en kronisk sykdom. Har etterhvert endelig kjent at kroppen har fått mere energi, og de gode dagene jeg har gir meg utrolig mye glede. I uka som var, var jeg min første (veldig korte, men likevel) tur i skogen på over et halvt år! Det var en glede av mestring og den gode lukten av skogen som jeg har lengta etter. Jeg er veldig plaget med fatigue og til tider mye leddsmerter, og jeg har fortsatt dager hvor jeg ikke greier å lage middag eller dusje pga det. I dag er det en sånn dag. På dager som dette kan jeg slite med å holde humøret oppe. Jeg glemmer ofte hvor mye bedre jeg har blitt, og hodet begynner å lage negative framtidsscenarioer. Har lært at det er viktig å huske på hvor langt man egentlig har kommet fra hvor man var, og prøver derfor å ta vare på framskrittene mine i form av tekst og bilder. Hadde vært kjempefint å høre hvordan dere andre har det, og hvordan dere lever med sykdommen deres. Håper vi høres! Anonymkode: c4778...b99
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå