AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #21 Skrevet 27. april 2020 Hvor er det blitt av nestekjærlighet? å bry seg om andre? Alle tenker visst dessverre på seg selv. Å kontakte foreldrene og forklare at du holdes våken kveld og natt til han sovner syns jeg du bør gjøre. Jeg håper inderlig det må gå å løse dette problemet på en annen måte enn å kontakte styret uten at det er helt nødvendig. Å bry seg og våge å tørre og hjelpe andre er visst veldig vanskelig for mange. Jeg hadde som sagt kontaktet foreldrene og snakket med noen som har erfaring med psykisk utviklingshemmede. En må vel kunne prøve å hjelpe enn å gjøre det vanskeligere for hverandre? Anonymkode: c74fe...4e1 1
sordid Skrevet 27. april 2020 #22 Skrevet 27. april 2020 Selvfølgelig er ikke dette noe du bare skal godta. Mange psykisk utviklingshemmede flytter til bofellesskap når de blir 18, og flere trener på dette i flere år (f.eks. med helgeavlastning). Jeg tror faktisk jeg hadde ringt kommunen og spurt på generelt grunnlag hvilke alternativer som finnes, det er ikke sikkert foreldrene er klar over disse mulighetene. Det er tydelig at foreldrene trenger hjelp på et eller annet vis, og kanskje er det lettere å ta opp problemet hvis du har et sted å vise til. Ellers kan jeg anbefale ørepropper, jeg bodde over et utested da jeg var student, ørepropper funka! :)
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #23 Skrevet 27. april 2020 Kommunen burde jo hoste opp et bedre alternativ for familien. Dvs finne en bedre egnet leilighet for dem. Stakkars folk. Det er ikke opp til Ts å gripe inn og styre med bofelleskap og what not, for en utrolig ide. Ts: jeg hadde tatt en hyggelig og saklig prat med dem og forklart at du ikke får sove pga av bråket. Det er ikke sikkert det løser noe (kan sammenligne det med å være nabo med kolikkbabyer), men da blir de ihvertfall gjort oppmerksom på hvor lytt det er (ikke sikkert de vet det) OG at det er vanskelig for deg. Og så kjøper du ørepropper. Anonymkode: 9d6e4...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #24 Skrevet 27. april 2020 Du kan da fint klage! Kommunen har et par ganger gitt støtte for økt støyisolering i eldre leiligheter. Kanskje det er noe du kunne fått med nå som du uansett pusser opp Anonymkode: 2aa43...04e
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #26 Skrevet 27. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommunen burde jo hoste opp et bedre alternativ for familien. Dvs finne en bedre egnet leilighet for dem. Stakkars folk. Det er ikke opp til Ts å gripe inn og styre med bofelleskap og what not, for en utrolig ide. Ts: jeg hadde tatt en hyggelig og saklig prat med dem og forklart at du ikke får sove pga av bråket. Det er ikke sikkert det løser noe (kan sammenligne det med å være nabo med kolikkbabyer), men da blir de ihvertfall gjort oppmerksom på hvor lytt det er (ikke sikkert de vet det) OG at det er vanskelig for deg. Og så kjøper du ørepropper. Anonymkode: 9d6e4...ee9 I en ideelt samfunn hadde det nok vært så enkelt. Men når man ikke har vært gjennom prosessen selv med å ha et barn med fysisk eller psykisk utviklingshemning, så vet man heller ikke for en kamp ting som burde vært enkle og selvsagte er. Kan også rett og slett hende at de venter på en bedre tilrettelagt bolig eller plass på kommunal bolig, men slike ting kan ta tid. Anonymkode: c3983...f62 1
Kaptein Klein Skrevet 27. april 2020 #27 Skrevet 27. april 2020 Sov-i-ro førte alltid til en infernalsk susing i øregangene som gjorde at jeg iallefall ikke fikk sove. Men så kjøpte jeg sånn tilpassende silikon på clas-ohlson. Det var den tiden jeg bodde i et kollektiv, og en gang holdt naborommet et voldsomt leven så jeg stappet ørene fulle av silikon. En søvnløs stund senere måtte jeg på toalettet, husker jeg plutselig ble kvalm, og våknet vel et kvarter senere opp på toalettets fliser. Det var blod overalt og jeg hadde smerter jeg aldri har kjent maken til. Ble hastet til legevakten, tok CT, og senere MR på sykehus. Hadde fått en alvorlig hoderystelse, og var kognitivt nedsatt og svimmel i flere måneder etterpå. Så kan absolutt anbefale silikon i ørene om det blir for høylytt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå