AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Ny på tinder og ser at mange har lagt ut yrke på profilen. Går utifra at mange menn kan få ekstra matcher når de fører opp et yrke som lege, politi, jurist osv. Ser ihvertfall svært mange som har lege oppført som yrke. Er menn mindre opptatt av hva kvinner jobber med? Har et såkalt "statusyrke", men usikker om jeg skal ha det på profilen. Bryr meg ikke så mye om ekstra matcher, men er bare usikker hvilken effekt og inntrykk det gir. Personlig så bryr jeg ikke om han har høy utdannelse, men tenker kanskje at færre menn sveiper til høyre? Anonymkode: 59b57...f88
norw Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Jobb/utdanning er ganske uviktig. Jeg sveiper de med høy utdanning og/eller høystatusyrker til venstre. 1
edwardnigma Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ny på tinder og ser at mange har lagt ut yrke på profilen. Går utifra at mange menn kan få ekstra matcher når de fører opp et yrke som lege, politi, jurist osv. Ser ihvertfall svært mange som har lege oppført som yrke. Er menn mindre opptatt av hva kvinner jobber med? Har et såkalt "statusyrke", men usikker om jeg skal ha det på profilen. Bryr meg ikke så mye om ekstra matcher, men er bare usikker hvilken effekt og inntrykk det gir. Personlig så bryr jeg ikke om han har høy utdannelse, men tenker kanskje at færre menn sveiper til høyre? Anonymkode: 59b57...f88 Det er vel et viden kjent faktum at kvinner i langt større grad enn menn er opptatt av motpartens yrke, da de tradisjonelle kjønnsmønstrene ligger i bunn i datingsituasjoner. I så måte kan man argumentere for at kvinner er like overfladiske som menn, bare på en annen måte. 1
draug 75 Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 Det er nok slik at menn definerer seg ut fra yrket, og blir definert ut fra yrke. Nok har det å gjøre med at det er menn som anses som den som bringer statusen i forholdet. Så mye det høres ut som 30- tallet, så sitter man igjen med det. Forholdene ser gjerne slik ut: han er rundt fem år eldre enn hun, tjener noen hundre tusener mer og har et trinn høyere utdanning (fag, høyere fag, bechelor, master, doktor). Det er interessant hva kvinner gjør, men det er ikke så interessant. Det er mer interessant hva hun er. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 Yrke bryr meg lite. Selv om det kan si noe om personligheten er det nødvendigvis slik. Jeg sveiper venstre pga. noen få yrker med høy status, men ikke generelt. Anonymkode: 1335d...c7f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 Virker som yrke har noe å si når flere hadde sveipet til venstre basert på yrke🤔 Har også opplevd på byen at menn blir mindre interessert når jeg sier hva jeg jobber med. Men tror jeg lar være å sette yrke på profilen da👍 Anonymkode: 59b57...f88 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 Som med alt annet er folk tiltrukket og opptatt av forskjellige ting. Har kompiser som ikke bryr seg, og kompiser som bruker høyere utdanning omtrent som er filtreringskrav (for kjæreste, ikke ligg). Selv synes jeg utdanning og yrke sier ganske mye om en person ift. interesser og hvilke valg de har tatt på veien. Anonymkode: eb775...67b 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 Mener Tinder henter yrke automatisk fra FB når man lager profil og bruker FB som pålogging. Uansett syns jeg det er veldig vesentlig info å ha med både for egen del og jeg syns folk bør oppgi det. Dette fordi jeg vet av erfaring at jeg helt klart matcher bedre med folk med høyere utdanning i utgangspunktet ( jobber med mange både med og uten høy utdanning, så dette er ikke noe jeg bare tror) og fordi jeg også vet at en del menn ikke helt takler at kjæresten har en høyere stilling og tjener mer enn dem. Det går på interesser, verdier og mål ilivet.Det handler også om å finne noen med tilsvarende livssituasjon med forståelse for hva jobben krever o.l. Jeg velger feks bort turnusyrker (ja også leger) fordi jeg vet dette fungerer svært dårlig med mitt liv. Nå syns jeg det viktigste er at man har en jobb man trives i, og jeg kan godt date en som har lavere utdanning og lønn enn meg. Men en helt uten utdanning er det usannsynlig at jeg har noe til felles med. Anonymkode: 37f3b...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 Kvinner får matcher uansett yrke. Kunne hatt "rimming av spedbarn" og menn ville ikke brydd seg.... Menn derimot er det viktig med høyde, stor penis og en god jobb Anonymkode: bb4f8...42b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #10 Skrevet 28. april 2020 Kommer an på, jeg tror kvinner som ser etter seriøse forhold bryr seg mer (selv om fleste på tinder er useriøse). Jeg bryr meg ikke, men så søker jeg heller ikke etter forhold. Anonymkode: 98300...89b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #11 Skrevet 28. april 2020 14 timer siden, draug 75 skrev: Det er nok slik at menn definerer seg ut fra yrket, og blir definert ut fra yrke. Nok har det å gjøre med at det er menn som anses som den som bringer statusen i forholdet. Så mye det høres ut som 30- tallet, så sitter man igjen med det. Forholdene ser gjerne slik ut: han er rundt fem år eldre enn hun, tjener noen hundre tusener mer og har et trinn høyere utdanning (fag, høyere fag, bechelor, master, doktor). Jeg ble fysisk kvalm av denne kommentaren. Jeg identifiserer meg med yrket mitt like mye som noe andre fordi jeg faktisk elsker det jeg driver med. Mens alt jeg hører fra menn her inne er at vi ikke skal spørre hva de jobber med, så hvor stolte er de egentlig da.. Anonymkode: a75c4...838 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #12 Skrevet 28. april 2020 14 timer siden, norw skrev: Jobb/utdanning er ganske uviktig. Jeg sveiper de med høy utdanning og/eller høystatusyrker til venstre. Dette sier en del om deg som person.. Anonymkode: a75c4...838 4
norw Skrevet 28. april 2020 #13 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette sier en del om deg som person.. Anonymkode: a75c4...838 Vil heller påstå at det sier svært lite om meg.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #14 Skrevet 28. april 2020 6 minutter siden, norw skrev: Vil heller påstå at det sier svært lite om meg. Mange menn føler seg ikke trua av at en kvinne har høy utdannelse eller et statusyrke. Anonymkode: a75c4...838 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #15 Skrevet 28. april 2020 21 minutter siden, norw skrev: Vil heller påstå at det sier svært lite om meg. Men du er klar over at det er mange fine mennesker, med god personlighet og verdier, som har høyere utdannelse, eller statusyrke (hva enn du legger i det)? Blir det ikke litt trangsynt å dømme/utelukke et menneske kun fordi han/hun har tatt utdannelse? Anonymkode: 4a151...a15 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #16 Skrevet 28. april 2020 Det minst attraktive jeg kan tenke meg i en mann er at han ikke støtter kjærestens ambisjoner! Anonymkode: a75c4...838 3
draug 75 Skrevet 28. april 2020 #17 Skrevet 28. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble fysisk kvalm av denne kommentaren. Jeg identifiserer meg med yrket mitt like mye som noe andre fordi jeg faktisk elsker det jeg driver med. Mens alt jeg hører fra menn her inne er at vi ikke skal spørre hva de jobber med, så hvor stolte er de egentlig da.. Anonymkode: a75c4...838 Deg om det. Du (vi) er heldig som har jobber som er givende. Hvordan tror du det er å bli definert ut fra yrket hvis du ikke brenner for det du driver med? "Få deg en ny jobb!" javel - men det er ikke sikkert evnene ligger til rette for det, eller at noe annet har begrenset mulighetene. Som en som jobbet i renovasjonen så: "det er en jobb, men status er det ikke - så det kan du ikke være opptatt av." Så samme hvor fysisk kvalm du blir, du har faktisk valgt å definere deg på yrket, menn velger ikke det. Verdien din som menneske, den står ikke på lønnsslippen, og respekten andre får for deg, henger sammen med hvordan du oppfører deg, ikke bare med hva du sier du jobber med.
norw Skrevet 28. april 2020 #18 Skrevet 28. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange menn føler seg ikke trua av at en kvinne har høy utdannelse eller et statusyrke. Anonymkode: a75c4...838 Mulig. Jeg har aldri hørt om slike menn. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men du er klar over at det er mange fine mennesker, med god personlighet og verdier, som har høyere utdannelse, eller statusyrke (hva enn du legger i det)? Blir det ikke litt trangsynt å dømme/utelukke et menneske kun fordi han/hun har tatt utdannelse? Anonymkode: 4a151...a15 Absolutt et pluss (ikke et stort pluss, for jobb og utdanning er ikke særlig viktig) om dama har litt utdanning og en ålreit jobb, men disse har gjerne enda høyere krav enn mer ordinære damer. Da styrer jeg unna disse på Tinder, men jeg er tilgjengelig for disse damene irl, hvis de viser interesse. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det minst attraktive jeg kan tenke meg i en mann er at han ikke støtter kjærestens ambisjoner! Anonymkode: a75c4...838 Tror ikke at det er særlig mange norske menn som ikke støtter kjærestens ambisjoner, forutsatt at jobben ikke tar over livet, går på bekostning av forholdet osv. 1
edwardnigma Skrevet 28. april 2020 #19 Skrevet 28. april 2020 2 minutter siden, norw skrev: Absolutt et pluss (ikke et stort pluss, for jobb og utdanning er ikke særlig viktig) om dama har litt utdanning og en ålreit jobb, men disse har gjerne enda høyere krav enn mer ordinære damer. Ja, det kan jo ikke være lett å forholde seg til kvinner som har mer enn botox og restylane mellom øra 😉 1
norw Skrevet 28. april 2020 #20 Skrevet 28. april 2020 10 minutter siden, edwardnigma skrev: Ja, det kan jo ikke være lett å forholde seg til kvinner som har mer enn botox og restylane mellom øra 😉 Say what? Virker ikke som at du forstod innlegget mitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå