AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #21 Skrevet 27. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken rase er de dårlige vakthundene deres? Jeg velger voktere med vilje, den jeg hadde før var renraset schæfer, og hun var veldig snill, men voktet. En gang satt jeg i en taxi med veninna mi og en fyr hjem fra et utested. Venninna mi presterte å si hvor jeg bodde til denne fyren, som hun kjente, og et par dager etterpå dukket han selvsagt opp på gårdsplassen der jeg bodde, i bil. Jeg bodde da på et småbruk som lå nesten på en fjellgård.... Jeg ville jo ikke ha noe med han å gjøre, så jeg slapp ut hunden mens han fortsatt satt i bilen, hun sirklet rundt bilen og han gikk ikke ut av den 😅 Men en gang slapp hun inn en hel familie som skulle se på hus. Husverten skulle selge, så vi hadde avtalt at de kunne komme inn dagen etter, også om jeg ikke var der. Men de kom før jeg hadde stått opp, og jeg våknet av en helt fortvilet bjeffing nede fra 1. etasje. Det hadde liksom en lyd som: "Hjelp, hva skal jeg gjøre med dette, du må komme ned!!!" At de i det hele tatt gikk inn er ganske utrolig, kanskje de visste at shcæfere er mest dramaqueens. Nå har jeg en schæferblanding som er omplassering og usikker på fremmede. Jeg var litt stresset over adferden hennes en stund, men har nå hatt henne i 7 år uten problemer. Hun kommer nok aldri til å slippe inn en mistenkelig person. Anonymkode: 24c0f...786 Golden/labrador/puddel. Når jeg tenker meg om har ingen av hundene vært spesielt gode vakthunder. New foundlanderen skremte folk fordi han var på størrelse med en liten ponni (folk vi møtte på tur i skogen var sikre på at han var en bjørn før de kom nær), men hadde gledelig sluppet tyver som ikke var redde for størrelsen hans inn. Han hadde kommet bort, hilst og gått og lagt seg i en krok. Hadde og en lagotto som også elsket mennesker, så han hadde nok sett at de kom inn, løpt i stua og henta senga si, bært den inn i gangen og vist den til tyvene. Han var veldig glad i å vise frem tingene sine når noen kom inn døra. Men vi hadde nok våkna om vi lå og sov og det kom tyver på besøk da vi hadde lagottoen. Lagottoer prater veldig mye med mange lyder, så vi hadde nok våkna av pratinga hans. 😂 Anonymkode: c12b5...990 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #22 Skrevet 27. april 2020 5 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Har jo hørt om historier der hunder har sluppet inn tyver, men ikke ut. Det er jo enda bedre, så får man fanget tyven😂 Anonymkode: 48e5b...bbc 2
Hr. Aktiv Skrevet 27. april 2020 #23 Skrevet 27. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo enda bedre, så får man fanget tyven😂 Anonymkode: 48e5b...bbc Ja de to satt livredde i en krok innerst i gangen og turte ikke lee en muskel mens hunden lå ved døra og sov. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #24 Skrevet 27. april 2020 Akkurat nå, Hr. Aktiv skrev: Ja de to satt livredde i en krok innerst i gangen og turte ikke lee en muskel mens hunden lå ved døra og sov. Enkel jobb for politiet da😂 Anonymkode: 48e5b...bbc 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #25 Skrevet 27. april 2020 Min hadde sagt fra, men deretter blitt venner med dem😝 Anonymkode: 34831...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #26 Skrevet 27. april 2020 Jeg husker ikke hvilke rase det er, men det skal være en rase som ønsker alle fremmede velkommen, men så lar den deg ikke gå før eieren har kommet hjem og sier det er ok. Anonymkode: 36890...d86
Gjest Lasox Skrevet 27. april 2020 #27 Skrevet 27. april 2020 (endret) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Innså nettopp noe litt skummelt, hunden min er verdens dårligste vakthund. I livet hennes finnes det ikke familie, venner, kjente og fremmede. Hun har superbestevenner (samboer og meg), bestevenner (alle hun har møtt en gang eller mer) og potensielle bestevenner (fremmede). Da Peppes kom på døra og pizzabudet sa hei til henne ble hun så glad at hun tissa på seg. Ingen fysisk kontakt - han sa bare "hei" mens han så på henne og smilte. Om noen finner ut at de skal robbe huset vårt, kommer hun gledelig til å ønske innbruddstyvene velkommen inn. Vedder på at hun viser dem alle verdisakene våre i håp om å få en pote-massasje og en godbit også. Dere andre med verdens dårligste vakthunder, hva tror dere de ville gjort om det kom tyver på besøk? Anonymkode: c12b5...990 Takk for en god latter! 🤣 Mener å ha lest et innlegg innpå KG en gang som ble spurt om hva man ville ha gjort dersom det kom en innbruddstyv. Så fortalte en hundeeier at hun ville ha bedt hunden om å bite tyven. Uten å ha lært opp hunden til å gjøre det så tror jeg bikja hennes ville ha reagert på akkurat samme måte som din hund! 🤣 Har ingen hund, men har hatt noen bekjente som har hund - og tror de aller fleste er dårlige vakthunder utenom èn. Hunden til tanta mi. Blitt lært opp å bjeffe hver gang det kommer noen! 😮 Nesten blind hund, men klarer virkelig å høre før det ringer på og bjeffer godt når det ringes på. Så der skal alle varsles om det kommer noen! Endret 27. april 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #28 Skrevet 28. april 2020 På 27.4.2020 den 12.51, Hr. Aktiv skrev: Har jo hørt om historier der hunder har sluppet inn tyver, men ikke ut. Rottweilere er ''beryktet'' for slik oppførsel 😅 Hørt om flere episoder. Anonymkode: d60a7...27b 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #29 Skrevet 28. april 2020 Hadde satt mer pris på en slik hund som du beskriver Ts, enn en aggressiv vakthund. Din hund viser jo bare at han er verdens snilleste:) Så for meg er det en mye bedre egenskap enn å være eiesyk og beskytte huset sitt med nebb og klør. Det er ikke så sjarmerende den dagen det kommer en venn i god tro på døra og hunden tror hun er en inntrenger. Anonymkode: d69de...a71 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå