Gå til innhold

Verdens dårligste vakthund

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Innså nettopp noe litt skummelt, hunden min er verdens dårligste vakthund. I livet hennes finnes det ikke familie, venner, kjente og fremmede. Hun har superbestevenner (samboer og meg), bestevenner (alle hun har møtt en gang eller mer) og potensielle bestevenner (fremmede). Da Peppes kom på døra og pizzabudet sa hei til henne ble hun så glad at hun tissa på seg. Ingen fysisk kontakt - han sa bare "hei" mens han så på henne og smilte. Om noen finner ut at de skal robbe huset vårt, kommer hun gledelig til å ønske innbruddstyvene velkommen inn. Vedder på at hun viser dem alle verdisakene våre i håp om å få en pote-massasje og en godbit også.

Dere andre med verdens dårligste vakthunder, hva tror dere de ville gjort om det kom tyver på besøk?

Anonymkode: c12b5...990

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg. Min 50 kg hund med farlig utseende er er sånn som din. De fleste tror han er livsfarlig men han ble angrepet av en hund en gang, og han bet ikke engang tilbake, trakk seg bare unna. Han trenger ikke engang godbit for å slippe inn innbruddstyver. 

Anonymkode: 7628a...4e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

f86b84fd8b5f_4360.jpg

Anonymkode: 687f9...b66

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Min store hund hadde logret, siklet og hentet en leke til innbruddstyven. Han hadde stått å trippet til tyven hadde lekt med han. 

Anonymkode: c0385...da8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg. Min 50 kg hund med farlig utseende er er sånn som din. De fleste tror han er livsfarlig men han ble angrepet av en hund en gang, og han bet ikke engang tilbake, trakk seg bare unna. Han trenger ikke engang godbit for å slippe inn innbruddstyver. 

Haha! Minner meg om new founlanderen familien min hadde da jeg var liten. Bamse på 70 kg, men som glemte hvor stor han var når han ble glad og dermed løp besøket overende.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

f86b84fd8b5f_4360.jpg

Anonymkode: 687f9...b66

Jeeeeepp.... Livet med labrador 😆

Anonymkode: d60a7...27b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Minner meg om new founlanderen familien min hadde da jeg var liten. Bamse på 70 kg, men som glemte hvor stor han var når han ble glad og dermed løp besøket overende.

Ja akkurat slik er min og. Også elsker han barn men blir jo i overkant ivrig 😜

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en ekte vakthund, han hadde angrepet tyven uten å nøle!💪 Har vindu ved inngangsdøren, han står der og knurrer og bjeffer med bustet rygg hvis det ringer på. Ingen kommer inn den døra der uten at vi har sagt det er ok.😎

Han merker også når folk går innenfor 50-100 meter radius uten å kikke i vinduet engang. Han ligger på gulvet og sier "boff" hvis noen går på veien. Sjette sans. 🤷‍♀️ Er de innenfor 30 meter går han til vinduet.

Anonymkode: 7896d...1f5

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja akkurat slik er min og. Også elsker han barn men blir jo i overkant ivrig 😜

Vår skjønte stort sett at barn var barn. Husker han storkoste seg med barn, han pleide å ligge i nærheten og passe på. Vi pleide å bygge legotårn oppå snuta hans og da lå han heeeelt rolig så det ikke skulle velte. Men han klarte ikke helt å legge fra seg redningshund-instinktene sine når det var bading inne i bildet. Han trodde vi holdt på å drukne når vi plasket med vann i lek og svømte ut og dro oss inn på land. 😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde noen brutt seg inn hos meg ville de blitt løpt ned av omlag 9 katter og nok snudd i døra 😂 

Anonymkode: c11b9...868

• Liker 6
Skrevet

Frøkna her hadde logret og vært så blid at vi antagelig hadde våknet😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min begynner å bjeffe skikkelig om noen er utenfor huset med en 30 m radius, men kommer de inn så hopper hun opp og vil leke 

Anonymkode: eec27...43c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde den perfekte vakthund tidligere. Min schæfertispe var i utgangspunktet snill som dagen var lang, super sosial og så glad i mennesker, elsket å få besøk. Men med engang det skjedde noe hvor hun merket at jeg ble utrygg (f. eks hvis vi traff på godt berusede mennesker på tur) så bjeffet hun og sa i fra om at de skulle holde avstand. Savner den frøkna så mye ❤️ 

men ja, foreldrene mine har verdens mest pysete hund. Hun hadde antagelig godt å gjemt seg hvis det kom innbruddstyver uten å slippe ut så mye som et bjeff.  Samme med besteforeldrene mine som har en litt overvennlig golden. Hun elsker virkelig alle. Men hun er også så voldsom når hun skal hilse på folk at eventuelle innbruddstyver kanskje hadde misforstått og gått igjen likevel 

Anonymkode: f1ea3...7d9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde for mange år siden mens jeg bodde alene i blokkleilighet at jeg våknet midt på natten av at min daværende hund (terrier) stod i gangen og knurret.

Det var helt mørkt, men jeg kunne skimte omrisset av et menneske. Jeg begynte å hyle og skrike, og da løp bikkja og gjemte seg, mens personen kom mot meg. Ble et lite basketak før en nabo kom til og fikk ordnet opp i situasjonen. Hunden min kom ikke frem før jeg var alene igjen i leiligheten. 

Anonymkode: d8758...3b1

• Liker 5
Skrevet

Ja!!! Han våkner ikke engang før folk står inni stua og da er han superhappy for besøk. Men stakkars det rådyret som nærmer seg tomtegrensa.... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Lipyros skrev:

Ja!!! Han våkner ikke engang før folk står inni stua og da er han superhappy for besøk. Men stakkars det rådyret som nærmer seg tomtegrensa.... 

Hahahahaha!!

AnonymBruker
Skrevet

Mine pitbulls hadde blitt superglade og villig delt ut kyss🤣

Anonymkode: 1b340...797

• Liker 2
Skrevet

Min knurrer helt lavt hvis noen går i gangen (blokk), men hadde sprunget under sofaen dersom noen hadde kommet seg inn. 

Skrevet

Har jo hørt om historier der hunder har sluppet inn tyver, men ikke ut. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken rase er de dårlige vakthundene deres? Jeg velger voktere med vilje, den jeg hadde før var renraset schæfer, og hun var veldig snill, men voktet.
En gang satt jeg i en taxi med veninna mi og en fyr hjem fra et utested. Venninna mi presterte å si hvor jeg bodde til denne fyren, som hun kjente, og et par dager etterpå dukket han selvsagt opp på gårdsplassen der jeg bodde, i bil. Jeg bodde da på et småbruk som lå nesten på en fjellgård.... Jeg ville jo ikke ha noe med han å gjøre, så jeg slapp ut hunden mens han fortsatt satt i bilen, hun sirklet rundt bilen og han gikk ikke ut av den 😅
Men en gang slapp hun inn en hel familie som skulle se på hus. Husverten skulle selge, så vi hadde avtalt at de kunne komme inn dagen etter, også om jeg ikke var der. Men de kom før jeg hadde stått opp, og jeg våknet av en helt fortvilet bjeffing nede fra 1. etasje. Det hadde liksom en lyd som: "Hjelp, hva skal jeg gjøre med dette, du må komme ned!!!"
At de i det hele tatt gikk inn er ganske utrolig, kanskje de visste at shcæfere er mest dramaqueens.

Nå har jeg en schæferblanding som er omplassering og usikker på fremmede. Jeg var litt stresset over adferden hennes en stund, men har nå hatt henne i 7 år uten problemer. Hun kommer nok aldri til å slippe inn en mistenkelig person.

Anonymkode: 24c0f...786

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...