Gå til innhold

Middel mot løvetann og ugress i plen - virker det?


Tiit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som vet om et vidundermiddel som tar bort løvetann og annet ugress som har bosatt seg I selve plenen?

For det går vel ikke akkurat an å bruke Round-Up, for da dør vel plenen ut også, rundt løvetannen?

Begynner å bli lei av å luke alt ugresset, og synes det kan være vanskelig å få med hele roten på hardfør/stor løvetann o.l. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes mange vidundermidler mot løvetann, men ingenting er så effektiv som å ta dem en for en med hele rota. forøvrig burde du gå sommeren i gjennom å plukke av blomsterhodene til de du ikke har tatt bort ennå, ellers sprer de seg bare ytterligere. er du en hyggelig person kan jeg sikkert komme å hjelpe til litt...om du ikke bor langt fra oslo da...jeg er ikke så grei at jeg kommer til tromsø. betaling? skal vi si en grillkveld? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes mange vidundermidler mot løvetann' date=' men ingenting er så effektiv som å ta dem en for en med hele rota. forøvrig burde du gå sommeren i gjennom å plukke av blomsterhodene til de du ikke har tatt bort ennå, ellers sprer de seg bare ytterligere. er du en hyggelig person kan jeg sikkert komme å hjelpe til litt...om du ikke bor langt fra oslo da...jeg er ikke så grei at jeg kommer til tromsø. betaling? skal vi si en grillkveld? :wink:[/quote']

:hjerter2: for et fantastisk tilbud! Men, det er et stykke hit altså. Kanskje sånn halvveis til Tromsø.. Går det bra? Grilling skal vi vel varte opp med, men akkurat i dag regner det stygt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smørblomsten: Se over....middelet heter Plenrens. :ler:

:ler: ...kunne jo hende d fantes andre midler også :P

En hjelpende hånd derimot hadde vært digg, hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"....for et fantastisk tilbud! Men, det er et stykke hit altså. Kanskje sånn halvveis til Tromsø.. Går det bra? Grilling skal vi vel varte opp med, men akkurat i dag regner det stygt.."

skal til hemsedal til uka, til hytta, da er jeg vel ca halveis til deg, hva med at du kommer til hytta å griller mens jeg gjør det fint utenfor hytta? kanskje ikke den beste dealen? spes med tanke på løvetannen din.

da jeg var liten pleide bestemor å gi oss ti kroner per lekebøtte med løvetannknopper vi samlet opp, for å unngå spredning...hanskje en ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...