Gå til innhold

Hvor lenge har du klærne dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sikkert veldig ulikt hvor ofte man bytter noe holder lengre enn andre, man går opp/ned i vekt, endrer stil, blir lei av klærne eller de blir slitt etc.

Hvor lenge har du dine ca?

Anonymkode: 774ae...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I skrivende stund har jeg på meg en ti år gammel genser, og en fem år gammel bukse. Jeg har klærne mine til de er utslitte. Kjøper stort sett tidløse klær som kan bli brukt til de er utslitt.

Anonymkode: 10565...ea2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ganske lik stil i alle år, så jeg bytter kun ut dersom plaggene er utslitt.
Har noen velbrukte jeans som fortsatt er fine som er muligens 7-8 år.
Singletter har vel levetid på 1-3 år, før de enten er slitt, famlete farger eller fått flekker som ikke går bort.

Men jeg pakker bort klær som ikke passer så godt lengre, så om jeg går opp/ned i vekt, så havner klær bakerst i skapet eller på loft, og så henter jeg det fram igjen.

Anonymkode: c16cc...5c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt klær jeg kjøpte på vgs, rundt 12 år gamle. :) De fleste klærne er vel 5 år og eldre. Har ikke shoppet så mye de siste årene. Vekta og klesstilen har vært noenlunde den samme. Tar godt vare på klærne så er sjelden jeg må kaste noe som er utslitt. Gir vekk klær jeg går lei av.

Anonymkode: 637fa...7f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange, mange år. Jeg har til og med klær fra ungdomsskolen, og det blir litt over 20 år siden. ;)

Skal sies at jeg alltid har hatt mye klær, og gitt vekk mye, spesielt siden jeg har gått ned rundt 8-9 størrelser på 5-6 år.  Når det er sagt har jeg tatt vare på mye av de klærne jeg passet for rundt 10 år siden, og har ventet på å passe inn i dem igjen. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de er veeldig nuppete eller slitte. Hull under armen syr jeg, men rakner den da igjen så kaster jeg. Hender jeg bruker klærne til noe heller enn å kaste, f. Eks eksperimenterer med symaskinen. Har truser fra 8. Klasse ennå, er 30 år. De er bare så søte 😂 har kommet til et nivå der jeg har sluttet å kjøpe veldig fine ting som ikke kan brukes til så veldig mye, typisk pyntete eller sexy ting. Så har nesten bare plaine bomullsgensere i alskens farger og dongeribukser. Fikk fnatt over plassmangel i voksenalder. Som tenåring var rommet mitt oversvømt i alskens typer klær 

Anonymkode: 6b682...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange, mange år. Kjøper så å si alltid brukt, og bruker alle klærne fram til de er utslitt. Reparerer småskader og nupper selv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmeklær og treningsklær; til de blir slitt. Tror ikke jeg har noe som er mer en fem år gammelt. 

Jobbkær og finklær; til jeg blir lei, eller det blir slitt (typisk bukser). Enkelte ting er ca 10 år gamle, andre ting leverer jeg til freetex etter et år. 

Anonymkode: 754bc...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 15-20 år til helt nytt 😛

Anonymkode: 24f0d...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt klær fra vgs. Noen fav gensere finner jeg ikke. 12 10 år, er 30.

Anonymkode: 49fe2...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun ved stor slitasje eller vis de blir ødelagte, stilen min har vært lik i mange år og jeg er fint lite opptatt av mote
Jeg måtte dog bytte ut jeansene mine og noen få skjørt for et par år siden da jeg gikk ned i vekt, og de plaggene som ikke var veldig slitt gikk til Fretex

Endret av Thjelp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellig. Noe går ut av klesskapet pgr slitasje. Noe ser rett og slett ikkelike dunt ut på meg 5-6 år etter at det er kjøpt. Da går det til fretex

Anonymkode: 89e25...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eldste jeansene mine er 5+ år, eldste genser 7-8 år. Dette er ting jeg bruker aktivt.

Av og til har jeg noen plagg i et par år før kvaliteten blir for dårlig eller jeg blir lei, da donerer jeg de bort. Men har en minimalistisk garderobe, og vet hva jeg bruker, så det skjer sjeldnere og sjeldnere :)  Det er veldig sjeldent jeg shopper også. 

Anonymkode: 74255...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dem til de er oppbrukt, og gjerne litt etter det også. T-skjorter, gensere, skjorter, tights og joggebukser med hull og/eller flekker som ikke går av i vask, legger jeg i en egen skuff og bruker når jeg skal male eller gjøre andre grisete ting. Ødelagte nylonstrømpebukser tar jeg vare på og bruker når jeg pusser pensko, bunadsko og ridestøvler. Da blir de så blanke og fine. Flekkete eller utvaskede sokker bruker jeg når jeg maler innendørs. Er ikke så farlig om jeg søler litt maling på dem.

Jeans som mister fasong etter vask, eller blir veldig stygge i fargen etter vask, gir jeg bort til Fretex/UFF. Det samme med klær som ikke passer. Sko som er oppbrukte eller veldig stygge, tar jeg på meg når jeg skal i stallen og bruker opp siste rest der. Fått noen kommentarer på at jeg bruker dyre sneakers i stallen, men jeg gjør det kun for å bruke dem til de er helt oppbrukte. Hull i tåa eller såle som har begynt å løsne på siden gjør ikke noe der. Skoene blir så fort ødelagte i stallen uansett, så det er ingen vits i å kjøpe nye til sånt bruk.

Anonymkode: 12ed7...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mer klær inn i huset enn ut, dessverre, selv om jeg forsøker å rydde unna og kvitte meg med ting med jevne mellomrom. :fnise: 

Jeg er i førtiårene og har dermed rukket å handle klær i mange år. Fordi jeg har ganske mye, har jeg også mye å veksle på med. En hel del av klærne jeg bruker daglig er mer enn 5 år gamle, og enkelte plagg har jeg faktisk hatt i over 20 år.  De er fremdeles i bruk, bare ikke så ofte. 

Jeg har en ganske enkel stil, som sjelden er veldig moderne, men heller ikke helt umoderne. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eldste plaggene jeg har som fortsatt er i bruk er over 20 år gamle. En del klær blir brukt til de er utslitt, andre havner på fretex fordi smaken, kroppen eller selvinnsikten forandrer seg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er 23 år og bruker fortsatt klær jeg hadde helt med i ni tiårsalderen. Har masse klær fra yngre dager, men har de i boden for at barna mine kan bruke dem. Har babyklærne mine. De kan vel vaskes så når/om jeg får barn kan de bruke dem.

Endret av dainty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på. Noen plagg har jeg hatt i 10 år og bruker dem enda, mens andre plagg bruker jeg bare én gang og har aldri brukt dem igjen. Jeg er veldig opptatt av klær og trender, da.

Liker ikke å ha liggende ting som ikke brukes (blir rotete), så selger unna på Tise/Finn eller gir bort til Fretex/UFF når jeg ikke vil beholde plaggene mer.

Anonymkode: ebf10...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dem til de er utslitt og ikke lengre har noen bruksområder. Reparerer og fikser det jeg kan, til det ikke går mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...