Gå til innhold

Vask av tak og vegger. Hva bruker du?


charlise

Anbefalte innlegg

sitter her nå etter en intensiv runde med veggvask....jeg innså etter diverse rengjøringsmiddel at zalo var det jeg brukte lettest. hva bruker dere? jeg hater å bruke salmiak og klor....finnes det noe annet som tar like godt som de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå nei du...ikke helt gal :evil: bare litt.

salmiakk fjerner jo fett...men jeg HATER samiakk og har det ikke en gang i huset, klor er ikke noe bedre, holdt på å gasse meg selv i hjæl etter en intensiv helling av begge overnevnte i sluket på badet.....gubben sa at det var samme blanding som ble brukt i hvisse gasskamre...nei salmiakk er bannlyst her... klor er fint til kloring av klær, men vasking....NEI. men jeg viste jo alt at jeg er gal, vet bare ikke om noe vidundermiddel til tak og vegger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg viste jo alt at jeg er gal' date=' vet bare ikke om noe vidundermiddel til tak og vegger.....[/quote'] :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( ja bare le du :grine: jeg blir ikke trist av den grunn.... :ironi:

hva bruker du på tak og vegger sixx?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har jeg brukt ajax når jeg vasker...men vil vel forsøke zalo etterhvert...det er jo anbefalt "over alt".

Taket i stua er av gips...så det vil bli malt på nytt når det blir stygt....andre tak er hvitmalt panel...og det vil bli vasket med det samme som alt annet...en eller annen gang. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En *husmor*

Kun superkluter på tak og vegger! Gidder jo ikke akkurat å skylle når jeg vasker med såpe, og med såperester så blir det jo bare skittent raskere etterpå! Såperester trekker til seg skitt - dermed så er det mer møkkete enda du tror du har vært flink til å vaske!

Superkluter funker veldig bra! Og så er det mye mer lettvint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tispa ii

:hoho:

Ho mener sikkert mikrofiberkluter.

Ikke skjønner jeg hvordan noen kan vaske tak med mikrofiberklut uten å bli sengeliggende med nakkekink og stive skuldre, men liker man å lide, så liker man å lide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supermann kluter som flyr selv over tak og vegger...den er grei!!

men hvilke vaskemidler bruker dere???plutonium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supermann kluter som flyr selv over tak og vegger...den er grei!!

men hvilke vaskemidler bruker dere???plutonium?

:hoho:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salmiakk er det eneste som funker om det skal bli skikkelig rent.
Hva i all verden driver du med innendørs da...hvis du må bruke salmiakk for å få tak og vegger skikkelig rene? :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Skal du løse opp fett er salmiakk bra, men ellers?

Nei, Tex. Det er nok lukta du trenger. Akkurat som min gamle svigermor må vaske med grønnsåpe fordi det bare er da det lukter rent.

Har du noen gang brukt en skikkelig mikrofiberklut med rent vann på ei flate du nettopp har vaska med salmiakk?

Prøv. Jeg garanterer at du får en overraskelse.

-Men ikke søren om jeg gidder vaske matte tak med mikrofiberkluter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva vasker dere med da? Da tenker jeg ikke på hva dere evnt. har i vannet - men bruker dere klut, mopp, noe annet? Det må jo finnes noe enklere enn å stå å vaske vegger med klut for "hånd"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...