Gå til innhold

Bulgarsk split squat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noe andre som er enige med meg at dette er en grusomt tung øvelse? :-D

Jeg kjører bare 10-12 kg hantler og synes det er mer enn nok foreløpig. Bare å gjøre bevegelsen alene er egentlig slitsomt, men manualer hjelper til holde balansen...

Jeg har også brukt ganske lang tid for å få inn riktig teknikk. Det er en ganske vanskelig øvelse synes jeg, men begynner å få teket på den nå... (tror jeg). Kjenner hvert fall det brenner godt i fremre lår og legg.

Anonymkode: f8444...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok den øvelsen jeg har det største elsk/hat-forholdet til. Hat fordi den er blytung, elsk fordi den er effektiv. 

Det tar lang tid å bygge opp rett teknikk og et imponerende antall kilo i denne øvelsen. 

Det kan være lurt å få noen til å se på teknikken din. Du skal forsåvidt ikke kjenne så mye i leggene.

10-12 kg er imidlertid veldig bra så lenge teknikken er god! Til og med 5 kg med god teknikk er bedre enn 25 kg med dårlig teknikk. Muskelkontakt, balanse og teknikk er nøkkelen👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Khloe skrev:

Det er nok den øvelsen jeg har det største elsk/hat-forholdet til. Hat fordi den er blytung, elsk fordi den er effektiv. 

Det tar lang tid å bygge opp rett teknikk og et imponerende antall kilo i denne øvelsen. 

Det kan være lurt å få noen til å se på teknikken din. Du skal forsåvidt ikke kjenne så mye i leggene.

10-12 kg er imidlertid veldig bra så lenge teknikken er god! Til og med 5 kg med god teknikk er bedre enn 25 kg med dårlig teknikk. Muskelkontakt, balanse og teknikk er nøkkelen👌

I disse dager (i mangel av treningsstudio og tyngre vekter) har jeg også prøvd meg på ettbeins-markløft. Dette er også en teknisk krevende øvelse, både mtp å få til god muskelkontakt og for balanse.  Man blir jo bare forvirret av å se youtube videoer, da ulike "eksperter" anbefaler ulike måter å gjøre det på :-D

Anonymkode: f8444...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Bruk myoreps for å forkorte lidelsen 😊 Så mange reps du klarer så tre reps fire ganger med en bittelite pause i mellom, da knuser du raskt muskelen. Jeg kan faktisk merkelig nok synes øvelsen er bedre å utføre med mer vekt. Bruk også goblet squat og etbrins-markløft, det er gode variasjoner. 

Endret av Fallabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Fallabella skrev:

Bruk myoreps for å forkorte lidelsen 😊 Så mange reps du klarer så tre reps fire ganger med en bittelite pause i mellom, da knuser du raskt muskelen. Jeg kan faktisk merkelig nok synes øvelsen er bedre å utføre med mer vekt. Bruk også golvet squat og etbrins-markløft, det er gode variasjoner. 

Du mener goblet squat?

Anonymkode: a6602...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du mener goblet squat?

Anonymkode: a6602...11f

En liten mulighet for det ja 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...