Gå til innhold

Går det an å trene seg til mindre muskuløse legger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hater virkelig leggene mine og har alltid gjort det :-( Er slank over hele kroppen, så handler ikke om at jeg må gå ned i vekt. Har muskuløse legger, og synes ikke det er noe pent.. er det noe jeg kan gjøre for å få slankere legger? 

Føler de er sånn i perioder hvor jeg trener mye og i perioder hvor jeg ikke trener mye.. 

Anonymkode: 4b87f...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg regner med at du er kvinne? Hvis du har tykke legger i utgangspunktet tviler jeg på at det er noe som kan gjøres noe med, så sant du ikke ønsker å slutte å trene eller bruke beina, og det regner jeg ikke med er noe alternativ. Det blir litt som at jeg gjerne skulle ønsket meg kraftigere håndledd. Jeg har, som mann, alltid hatt tynne håndledd og ganske små hender. Jeg tviler på at jeg kan trene meg til kraftigere håndledd, men jeg har definitivt blitt sterkere i håndledd og underarmer gjennom trening.

Synes forresten bare det er fint med litt muskuløse bein og legger på damer jeg... 

Anonymkode: d033b...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, er kvinne. Bare føler ikke de passer til kroppen min fordi jeg er så slank som jeg er, og så har jeg muskuløse ben og er ganske lav og bare hater det. Har et par ganger fått noen positive kommentarer på bena mine, men det hjelper ikke når jeg selv ikke er fornøyd. 

Men er det virkelig sånn at leggene blir større desto mer man trener? :( med tanke på muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Siden du er slank ellers, er dette genetisk og noe du må leve med.

Anonymkode: 06e86...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater virkelig leggene mine og har alltid gjort det 😞 Er slank over hele kroppen, så handler ikke om at jeg må gå ned i vekt. Har muskuløse legger, og synes ikke det er noe pent.. er det noe jeg kan gjøre for å få slankere legger? 

Føler de er sånn i perioder hvor jeg trener mye og i perioder hvor jeg ikke trener mye.. 

Dersom leggene dine er muskler så burde det være mulig å trene de vekk ved rett og slett å ... ja , ikke trene. Evt kan du begynne med utholdenhetstrening som feks løping. Sjekk leggene til en maratonløper. De er muskuløse, men sjeldent store.

Anonymkode: 3eba7...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er kvinne. Bare føler ikke de passer til kroppen min fordi jeg er så slank som jeg er, og så har jeg muskuløse ben og er ganske lav og bare hater det. Har et par ganger fått noen positive kommentarer på bena mine, men det hjelper ikke når jeg selv ikke er fornøyd. 

Men er det virkelig sånn at leggene blir større desto mer man trener? :( med tanke på muskler.

Jeg er ikke noe ekspert på dette, men hvis det er fettmasse så kan vel styrketrening gjøre beina mindre, siden du da bytter ut fettmasse med muskelmasse. Men hvis det er muskler i utgangspunktet så finnes det vel ingen annen løsning enn å redusere muskelmassen...

Et siste alternativ er å trene resten av kroppen større, slik at beina ser mindre ut til sammenligning :-)

Anonymkode: d033b...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trener fra før og har fått høre at det bare er muskler.. så tviler på at det er snakk om fettmasse.. vil jo ikke slutte å trene heller fordi det er bra for helsen og gir meg energi. Men synes det er dumt at det tydeligvis er eneste måte å redusere muskelmassen på. Mitt inntrykk er at menn elsker lange og slanke ben på kvinner :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trener fra før og har fått høre at det bare er muskler.. så tviler på at det er snakk om fettmasse.. vil jo ikke slutte å trene heller fordi det er bra for helsen og gir meg energi. Men synes det er dumt at det tydeligvis er eneste måte å redusere muskelmassen på. Mitt inntrykk er at menn elsker lange og slanke ben på kvinner :( 

Mitt inntrykk er at menn ikke gryr seg så mye om leggene egentlig. 

Anonymkode: 7ff70...ba5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt så kan det hende at det hjelper å trene annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt så kan det hende at det hjelper å trene annerledes. 

Er løping jeg driver med fra før, så vet ikke hva jeg kunne gjort annerledes da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er løping jeg driver med fra før, så vet ikke hva jeg kunne gjort annerledes da..?

Ok, jeg er absolutt ingen ekspert her, men ser bare at de som driver langdistanseløping ofte har tynne legger. De som løper kort har tykkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg er absolutt ingen ekspert her, men ser bare at de som driver langdistanseløping ofte har tynne legger. De som løper kort har tykkere.

Hva vil langdistanse si?😅 Pleier å løpe i 45 min- 1 time kanskje, av og til litt kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil langdistanse si?😅 Pleier å løpe i 45 min- 1 time kanskje, av og til litt kortere.

Jeg tenker 8-10 km og lenger som langdistanse. Men understreker igjen at jeg ikke har så greie på dette. Jeg bare nevner hva jeg har observert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker 8-10 km og lenger som langdistanse. Men understreker igjen at jeg ikke har så greie på dette. Jeg bare nevner hva jeg har observert. :)

Takk for svar :) kan jo alltids gi det en sjanse å prøve og løpe litt lenger enn det jeg har gjort tidligere. Har lest det tidligere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så finnes det kirurgi hvis det plager deg veldig. Veldig upopulært å nevne på kg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trodde før at jeg hadde veldig muskuløse legger fordi jeg drev med så mye idrett. Selv etter at jeg la det på hylla var leggene uproporsjonert store og flere påpekte det. De ser spesielt store ut siden det ikke er en markant overgang mellom ankel og legg, såkalt cankles. La etterhvert merke til mange andre som også hadde det og kom i prat med flere om hva som kunne være grunnen, de mente alt fra lave leggmuskelfester, til for mye salt i kostholdet eller kanskje mild lipødem. 

Anonymkode: ae64d...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde før at jeg hadde veldig muskuløse legger fordi jeg drev med så mye idrett. Selv etter at jeg la det på hylla var leggene uproporsjonert store og flere påpekte det. De ser spesielt store ut siden det ikke er en markant overgang mellom ankel og legg, såkalt cankles. La etterhvert merke til mange andre som også hadde det og kom i prat med flere om hva som kunne være grunnen, de mente alt fra lave leggmuskelfester, til for mye salt i kostholdet eller kanskje mild lipødem. 

Oi, det er akkurat slik jeg er. Jeg vet at jeg har en del vann i leggene også, og det gjør det ikke akkurat bedre. 

Anonymkode: 6970d...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, wintergirl skrev:

Ellers så finnes det kirurgi hvis det plager deg veldig. Veldig upopulært å nevne på kg da.

Har fått beskjed om at de ikke kan gjøre noe med muskler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fått beskjed om at de ikke kan gjøre noe med muskler..

Du må til utlandet. Norge er begrenset der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, det er akkurat slik jeg er. Jeg vet at jeg har en del vann i leggene også, og det gjør det ikke akkurat bedre. 

Anonymkode: 6970d...e2e

Ja, les litt om lipødem, venninna mi har det og tipset meg om å sjekke det ut for å lindre symptomer, som at de hovner lett opp i varmen feks. Selv om mine er litt annerledes enn hennes så mistenker jeg nok at det kan være det jeg også har. Er visst mange i Norge som har det. Når du googler så se etter milde forløp/grad 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...