Gå til innhold

Hva lindrer ved soppinfeksjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble henvist til balderklinikken p.g.a. dette av en gynekolog. 

Det de anbefaler er store doser vitamin C (2 G om dagen) og probiotika. Kutt ut sukker og gjær (søk opp candidadietten)

Om du sitter hardt i det er jeg lei for at det dessverre ikke er en quick fix. Jeg vil ikke ta ifra deg håpet, så bare prøv å ta diflucan, men jeg ville ha kutta ut sukker og gjær asap fordi det mater soppen og gjør den enda mer hissig. Kosthold kan faktisk hjelpe mye. 

Ut over det vil jeg si, bare ta deg en tur i i sola i fint vær. Det er bare bra. 🌞 Gå med lette bukser i bomull eller lin. 

Anonymkode: a5453...007

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dactakort,  egentlig mot kløende forsopp. Fikk det anbefalt av fastlegen, og det hjalp meg.  Hadde også veldige plager. Liten tube er reseptfrie, prøv 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hadde selv en skikkelig runde med soppinfeksjon. Tok diflucan (tablett som jeg svelger) og dagen etterpå var jeg symptomfri. Fikk lindring allerede etter noen timer. Det eneste som hjalp meg når det stod på som verst (før jeg tok tablett) var å vaske litt forsiktig med vann (uten å vaske inni, skjeden er selvrensende). Nå er jeg bra, men som noen andre her poengterer er det viktig å tenke forebyggende, blant annet å kutte ut sukker. For min del må jeg kutte ut å bade i badekar, da dette er det som trigger soppinfeksjon hos meg. Soppinfeksjon er noe dritt!

Anonymkode: 2c60f...8ff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gitt mine beste råd før, og gidder ikke gjenta dem hver uke. Bruk søkefunksjonen. For meg har det vært melkesyreløsning, etter anbefaling på apotek.

Anonymkode: e77da...c77

Skrevet

Min redning mens jeg ventet på time hos lege var yoghurt naturell. Smør på kald yoghurt. Det høres rart ut, men det lindrer som bare juling! 

AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ut som du har fått en skikkelig soppinfeksjon?! Ville dratt på apoteket og kjøpt denne pilla https://www.apotek1.no/produkter/diflucan-150mg-kapsel-1stk-164479p Den skal være sterkere enn behandling med krem og stikkpille. Før så måtte man ha resept for å få den, men nå er den reseptfri. 

Anonymkode: 047a2...906

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har gitt mine beste råd før, og gidder ikke gjenta dem hver uke. Bruk søkefunksjonen. For meg har det vært melkesyreløsning, etter anbefaling på apotek.

Anonymkode: e77da...c77

Så ikke gjenta dem da. Ingen som tvinger deg til det.

Anonymkode: 7c81d...104

Skrevet

Når det er skikkelig ille og du allerede bruker vanlige medikamenter mot sopp og du kun trenger lindring der og da, funker yoghurt naturell som bare faen. Det kan bli skikkelig griseri, så ta på et nattbind eller bruk en ordentlig bomullstruse og en bukse det ikke er så farlig med utenpå.
Men det lindrer ihvertfall den verste kløen til medikamentene får gjort jobben sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...