Gå til innhold

Hva lindrer ved soppinfeksjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått underlivssopp i kjølvannet av en antibiotikakur. Begynner å bli litt desperat, sliter med å sove, gå, sitte, noe som helst.

Det er skikkelig vondt, svir og klør noe så inni helvette og soppkremene/tablettene har hittil ikke gjort ting bedre, er på slutten av dag 2 nå. Aldri hatt så hissig infeksjon før 😭 

Prøver å smøre med sinksalve, det hjelper såvidt (usikker) og har prøvd nå både pevaryl og Carsten. Burde det ikke ha blitt noe bedre etter to dager? Smører flere ganger om dagen.

Er det noe annet jeg kan gjøre for å lindre symptomene? Begynner seriøst å grine snart. Er forjævlig rett og slett 

Plis kom med noen råd 😫

Anonymkode: 7c81d...104

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når det er skikkelig ille så kan du få en ekstra sterk stikkpille på resept. 

Bortsett fra det er det nok kun Canesten stikkpiller og krem som duger. Pass på at du ikke blir for varm/ klam der nede. Bruk shorts eller andre luftige, løse plagg.

Anonymkode: cca2a...475

• Liker 2
Skrevet

kokosolje. 

AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut sukker og gjærprodukter. Spis hvitløk! Det hjelper en god del når man holder på å bli gal.. 

Anonymkode: a5453...007

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fått underlivssopp i kjølvannet av en antibiotikakur. Begynner å bli litt desperat, sliter med å sove, gå, sitte, noe som helst.

Det er skikkelig vondt, svir og klør noe så inni helvette og soppkremene/tablettene har hittil ikke gjort ting bedre, er på slutten av dag 2 nå. Aldri hatt så hissig infeksjon før 😭 

Prøver å smøre med sinksalve, det hjelper såvidt (usikker) og har prøvd nå både pevaryl og Carsten. Burde det ikke ha blitt noe bedre etter to dager? Smører flere ganger om dagen.

Er det noe annet jeg kan gjøre for å lindre symptomene? Begynner seriøst å grine snart. Er forjævlig rett og slett 

Plis kom med noen råd 😫

Har du tatt en vagetorie tabbelett i tillegg til canesten krem?

Sopp kan være grusomt, fikk ikke sove en natt jeg hadde, og møtte opp grytidlig om morgene på apoteket for å få tak i hjelp. Jeg fikk lindring med en gang jeg begynte med behandlingen. Kremen først og så tabeletten når jeg la meg i tillegg til krem.

Jeg ville ringt inn til lege kontoret i morgen. Det kan hende det er en hissig versjon som du kanskje trenger andre midler for.

Anonymkode: d4cbb...eec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fluconazol. Men du må nok ha resept. 

Vær så snill dere som anbefaler kjærringråd, har dere hatt skikkelig soppinfeksjon? Som ts beskriver? Det virker nok forebyggende, men det er ikke det ts trenger nå.

Anonymkode: abdce...42e

• Liker 1
Skrevet

Du må nok få en sterkere kur på resept fra legen. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill dere som anbefaler kjærringråd, har dere hatt skikkelig soppinfeksjon? Som ts beskriver? Det virker nok forebyggende, men det er ikke det ts trenger nå.

Vel jeg tok 3 ukers kur med diflucan som jeg fikk fra legen, men i lengden hjalp det ikke liker bra som en candidadiett 

AnonymBruker
Skrevet

Off, føler med deg. Ville nok tatt en tur til legen. God bedring, håper det blir bedre snart ❤

Anonymkode: ea812...db3

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel jeg tok 3 ukers kur med diflucan som jeg fikk fra legen, men i lengden hjalp det ikke liker bra som en candidadiett 

Det stemmer nok bra at det ikke hjelper i lengden, men hjalp det ikke i det hele tatt? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer nok bra at det ikke hjelper i lengden, men hjalp det ikke i det hele tatt? 

Jo det hjalp liksom der og da, følte meg helt normal igjen og det var bra, men det tok ikke lang tid før det var tilbake igjen.

AnonymBruker
Skrevet

For øyeblikkelig lindring kan du bruke eddik. 1 ss 7% eddik til to dl kokt vann. Jeg har brukt dette flere ganger og det virker alltid. Det svir med en gang, men det går veldig fort over.

Anonymkode: fbc1b...629

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For øyeblikkelig lindring kan du bruke eddik. 1 ss 7% eddik til to dl kokt vann. Jeg har brukt dette flere ganger og det virker alltid. Det svir med en gang, men det går veldig fort over.

Jeg må bare legge til at dette ikke kurerer for godt. Ikke slutt med kuren du går på, men det kan brukes som et lindrende tillegg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo det hjalp liksom der og da, følte meg helt normal igjen og det var bra, men det tok ikke lang tid før det var tilbake igjen.

Men ts holder på "å bli gal", derfor anbefales hun Fluconazol. + hun fikk infeksjon ifm en ab-kur, mulig hun har greit kosthold. Men er enig med deg, Fluconazol tar det verste, men følger man ikke kostråd kommer det lett igjen. Fødsel (ikke graviditet) hjelper for øvrig også 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Når det er skikkelig ille så kan du få en ekstra sterk stikkpille på resept. 

Bortsett fra det er det nok kun Canesten stikkpiller og krem som duger. Pass på at du ikke blir for varm/ klam der nede. Bruk shorts eller andre luftige, løse plagg.

Anonymkode: cca2a...475

Jeg har brukt stikkpiller hver kveld. I natt fikk jeg sove OK. Prøver å bevege meg så lite som mulig for å ikke irritere, også om natten.

Troppet opp på apoteket ved åpningstiden i går og tenkte jeg skulle prøve ut canesten i stedet, det har kanskje lindret litt bedre enn pevaryl.

Men den tabletten du snakker om, er det diflucan? Vet de kan kjøpes reseptfritt nå! I allefall den til 150mg, tror nok jeg skal prøve det i dag!

Kunne tatt en tur til lege, men fastlegen min er der kun tirsdager og onsdager, og ville prøve å bli bedre hjemme først. Syns det er litt ekkelt å gå til legen med dette 

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Har du tatt en vagetorie tabbelett i tillegg til canesten krem?

Sopp kan være grusomt, fikk ikke sove en natt jeg hadde, og møtte opp grytidlig om morgene på apoteket for å få tak i hjelp. Jeg fikk lindring med en gang jeg begynte med behandlingen. Kremen først og så tabeletten når jeg la meg i tillegg til krem.

Jeg ville ringt inn til lege kontoret i morgen. Det kan hende det er en hissig versjon som du kanskje trenger andre midler for.

Anonymkode: d4cbb...eec

Godt å høre jeg ikke er alene! Jeg har brukt stikkpiller hver kveld begynte først med pevaryl. I natt fikk jeg sove OK. Prøver å bevege meg så lite som mulig for å ikke irritere, også om natten. Brukte kaldluft på hårføneren for å tørke vekk klamhet før smøring. Går i så løse klær som mulig.

Troppet opp på apoteket ved åpningstiden i går og tenkte jeg skulle prøve ut canesten i stedet, det har kanskje lindret litt bedre enn pevaryl. Men det er ikke merkbart bedre som man kanskje ville forventet. Ikke i dag heller.. I speilet er hele understellet illrødt og hovent.😬

Kunne tatt en tur til lege, men fastlegen min er der kun tirsdager og onsdager, og ville prøve å bli bedre hjemme først. Syns det er litt ekkelt å gå til legen med dette, så vil helst til hun jeg er trygg på. 

Tror det er en sånn pille man kan svelge som man får kjøpt uten resept nå, skal prøve den!

Tusen takk for medfølende ord💕

AnonymBruker
Skrevet

Kald yoghurt naturell i skjeden har i alle fall hjulpet meg som lindring (kun lindring, ingen kur)

Anonymkode: 5ffa6...2bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Yoghurt naturell er også fantastisk som lindrende! Bare å smøre på. 

Jeg har blitt kvitt påbegynnede infeksjoner med dette også. Sprøyter inn i skjeden hvis jeg får den typiske utfloden, og i forbindelse med mensen. Klarer å holde det i sjakk med dette. 

Greit å ha alternativer når apoteket er stengt😅

Anonymkode: 8de97...2a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Ja dette her er i en helt annen liga enn tidligere... trodde ikke soppinfeksjon kunne være så ille! Vel jeg trodde feil..

Ja, det er nok antibiotikaen som er synderen, aldri hatt annet enn mildere symptomer på soppinfeksjon før da krem alene fungerte. Fikk vagitorietabletter på grunn av bakteriell vaginose, så antibiotikaen virket spesifikt akkurat der. Og to-tre dager senere begynte dette helsikes greiene.

Har brukt kombinasjonspreparat pevarylkrem + stikkpiller og nå begynt på canesten + stikkpiller for å se om de fungerer bedre.

I mellomtiden er det lindring jeg trenger ja😭💔 takk for med følelse!

Drar til legen om det ikke blir bedre, nå siste jeg prøver er diflucan reseptfritt (den pillen dere snakket om man kan få på resept)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke prøvd selv, men kanskje disse isbindene som er beregnet etter fødsel kan lindre? Fødebagen.no selger i alle fall. 

Anonymkode: dc796...d53

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...