Gå til innhold

Botox før graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle mine med-prøvere! 
 

Pga jobbsituasjon må vi utsette prøvinga et par mnd. Er det trygt om jeg setter botox nå og begynner prøvinga om 3 mnd? 
 

Spurte på klinikken og de var litt sånn; « mja ja, går sikkert bra.»  

Håper noen kan hjelpe 🥰❤️

Anonymkode: bb7b4...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi prøver å få barn, har EL neste uke, fått Botox på mandag. 

Noen fyller på lepper mens de er gravide.

Anonymkode: fb228...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller venta til etter fødsel! Man trenger ofte litt piff etter. Om det er ny sminke, hår eller botox er opp til hver enkelt men nan føler seg ofte fresh på en måte når man er gravid uansett. 

Men det er noe jeg tenker da, jeg tror nok det går fint såpass lenge før uten at jeg skal skryte på meg noe kjennskap til det 

Endret av Cer3s
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Cer3s skrev:

Jeg ville heller venta til etter fødsel! Man trenger ofte litt piff etter. Om det er ny sminke, hår eller botox er opp til hver enkelt men nan føler seg ofte fresh på en måte når man er gravid uansett. 

Men det er noe jeg tenker da, jeg tror nok det går fint såpass lenge før uten at jeg skal skryte på meg noe kjennskap til det 

Så skal man amme et år, og får ikke sett Botox da heller 😬 

 

Anonymkode: 9b825...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så skal man amme et år, og får ikke sett Botox da heller 😬 

 

Anonymkode: 9b825...696

Aaah. Har veldig lite peiling på botox 🙈 men ikke sikkert ts skal amme da, men da er det sikkert greit å ta det før uansett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed fra kosmetisk sykepleier om at det var lurt å utsette botoxen til etter amming. Grunnen jeg fikk opplyst er at kroppen endrer seg masse også på mikronivå i kroppen. En del får mer vann som fører til større lepper, noen får hudforandringer der det kan legge seg mer fett i underhuden osv. Alt dette kan føre til at botox og fillers legger seg feil og blir seende rart ut. Kroppen kan få problemer med å bryte ned stoffene, noe som også påvirker resultatet. Hun sa det ikke var farlig, men at hun ikke ville garantere et bra resultat rent kosmetisk. 

Nå vet ikke jeg om det er kosmetiske grunner til at ts tar eller om det er for hodepine etc. men hvis du kan vente, så vent. :) Mange får uansett en fin effekt ved at de ser yngre ut under graviditeten på grunn av hormonene, men heller eldre ut etterpå fordi effekten reverseres. Så sikkert bedre å vente.

Anonymkode: fa751...d30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal lese mye for øynene faller ut.. Altså. Du vurderer å sette nervegift før du blir gravid? :kari:

Anonymkode: 64914...dee

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet Botox siste 9 månedene før jeg ble gravid. Så nå har jeg ikke tatt på ett år, styrer unna tilfelle dag kan ha noe negativ effekt på barnet. 

Gleder meg til å ta når jeg er ferdig med ammingen. 

Anonymkode: db269...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar botox helt frem til positiv test. Det er helt ufarlig

Anonymkode: 41361...b09

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ufarlig TS. Botox virker kun ca 2cm2 der nålen går inn. 

Anonymkode: 2e1f2...773

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kosmetiske grunner ville jeg droppet det. Jeg tar det av medisinske grunner, og de vet ikke noe om effektene av botox i graviditet. Jeg får behandling frem til jeg får positiv test. Da er det slutt. Det er svaret jeg fikk da jeg spurte om graviditet og botox.

Anonymkode: a9738...534

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter botox hver 6 mnd pga migrene, men er ikke gravid da og ferdig m barn.

Huden og hormonene forandrer seg veldig ila graviditeten, så vet ikke om det er så smart .

Du vet sikkert at du må være forsiktig med sollys også ila graviditeten da veldig mange får pigmentflekker ("bart"  og flekker nedover brystet feks)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Tar botox mot migrene to ganger i året, og planlegger å blir gravid i høst. Studier viser at botox molekylet er såpass stort at det ikke går over til blodbanen til barnet. Det virker heller ikke systemisk, men kun i området det settes. Så ingen studier viser at det noen risiko i forhold til en graviditet, men jeg kommer likevel ikke til å sette en ny dose så fort jeg blir gravid. 

Anonymkode: 8d4a7...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar botox mot kronisk migrene og trodde jeg var gravid og avbestilte derfor timen min til botox. Han sa det var helt trygt å fortsette med i graviditeten. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg ønsker å fortsette (er ikke gravid enda) da jeg ble bedre av migrene forrige graviditet. En annen ting var at da jeg begynte hos han så ammet jeg, og da ville han ikke sette botox…derfor er jeg litt skeptisk til at det nå, 3 år etter, plutselig er ok under graviditet🤷🏻‍♀️

Anonymkode: f244d...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 29.4.2020 den 9.24):

Jeg tar botox helt frem til positiv test. Det er helt ufarlig

Anonymkode: 41361...b09

Jeg er i 2 uke. Tror du det er trygt? P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (5 minutter siden):

Jeg er i 2 uke. Tror du det er trygt? P

Helt trygt. 

Anonymkode: 1e98d...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du ta Botox? I blæra? Lårmuskulatur? Blepharospasme? Indikasjonen er ganske essensiell, da fordeler skal oppveie risiko

Anonymkode: 480ee...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...