AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #1 Skrevet 22. april 2020 Skal få meg kattunge om en stund, gleder meg. Men lurer på om kattunger pleier å holde deg våken om natten, være oppe og herje, rive ned ting osv? De er jo nattdyr, så skjønner om de ikke sover om natten da. Anonymkode: 7122d...bbb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #2 Skrevet 22. april 2020 Katter er ikke egentlig nattdyr. De er mest aktive rundt skumring og soloppgang, men sover og er våkne i flere intervaller i løpet av døgnet. Noen er spinnville om natta, andre tar det med ro. Sist jeg hadde kattunger fikk jeg sove relativt greit, men måtte lukke soveromsdøra, da de ville klype meg i tærne. Anonymkode: 7b583...5b0 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #3 Skrevet 22. april 2020 De herjer oftest i skumring/lysning Vår som er ett år nå hadde ikke tilgang på soverommet, for mye spising av tær til det. Det plaget ikke oss, men vi har naboer under oss og kan hende naboen hørte litt galoppering på gulvet tidlig på morgenen. Tåjakt om natten dreiv gamlepusen også med som kattunge, og han lærte å åpne dører i tillegg. Vi måtte ende med å sperre ham i kjelleretasjen om natta frem til han kunne gå ute for han fikk til å åpne alle soveromsdørene og terroriserte hele familien om natta. 🙈 Har også passet kattunge som sov søtt i senga min hele natten, så det er litt forskjeller. Noen kattunger er ganske destruktive også, men vår har aldri ødelagt noe (utover sofakvessing) eller "hengt i gardinene". Anonymkode: 8abd4...cb6 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #4 Skrevet 22. april 2020 Kattunger har ofte mye energi. Det kan hjelpe leke med dem før leggetid. De blir uansett vant til at det ikke skjer noe på natten om dere er strukturerte Anonymkode: 25840...876
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #5 Skrevet 22. april 2020 Vi lekte mye med vår på dagtid, da sov hun for det meste om natten viktig å ikke overstimulere vel og merke! men noen kjeder seg fortere enn andre, å da gjør de mye rart 😂 men om man ikke gir pus masse oppmerksomhet når den finner på ting så vil den fort lære seg at det ikke er vits i å gjøre noe, å all oppmerksomhet er god oppmerksomhet, så kjeft hjelper ikke. Anonymkode: 1eb10...8ba 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #6 Skrevet 22. april 2020 Mine pleide vekke meg rundt 0330-04 på natten. Nå når de er blitt eldre sover de hele natten Anonymkode: 63600...54b 1
Minya Skrevet 22. april 2020 #7 Skrevet 22. april 2020 Vi har to som nettopp rundet året, og de har et par raptuser i løpet av natta. For det meste har de sånne raserunder rundt i hele huset på dagtid, så de klarer å slite hverandre ut en del, men noen ganger får jeg lyst til å hive dem ut vinduet. Særlig kjetta er masete og skal ha oppmerksomhet, så hun skraper på soveromsdøra og står og hyler til en av oss åpner døra, da løper hun avgårde mens hun fortsatt mjauehyler så det høres ut som hun blir ristet; MJÆ-æ-æ-æ-æ-æ-æ-æ-æ-æ-æ-æh. Men det roer seg. Eldstemann på sju roet reka rundt halvannet år, han var en skikkelig raptuspus, men nå sover han nesten seks timer i strekk om natta. Ihvertfall hvis han ligger i senga hos oss. Enkelte ganger vil han ut av soverommet en time eller to før klokka til HrMinya ringer, før pleide han å bare hoppe ned fra senga og skrape litt på døra, nå kommer han opp til hodeputene og begynner å kna på oss mens han maler som en kosete gammel dieselmotor, sånn at vi våkner og åpner for ham. 3
GulSitron Skrevet 22. april 2020 #8 Skrevet 22. april 2020 Min våkna sånn kl 2330-0045 og holdt det gående til kl 07 da han var liten. Nå som han er et halvt år herjer han litt om natta, men har roet seg noe. Nå er han mest opptatt av å sove ved siden av matmor og passer på henne siden hun er gravid 😍 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #9 Skrevet 22. april 2020 Min er full rulle halve natta. Heldigvis bor jeg i enebolig og har ørepropper. Ingen kan skrike høyere enn en katt som vil ha oppmerksomhet klokka halv fire på morgenen 😂 Anonymkode: 11288...804 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #10 Skrevet 22. april 2020 Kattunger er søvnige vesen De leker intenst, men så sovner de like fort også. Har opplevd at kattunger har vekket meg om morgenen (kl 4-5) de første nettene, men dette handler om usikkerhet og at de søker trygghet og kos/trøst. Så fort de blir mer husvarme sover de stort sett gjennom natten, også som voksne. De får raptus ca kl 23, og holder det gående en halvtime, og da sover de til jeg står opp. Og så sovner de gjerne igjen kanskje kjapt etter det. De sover mye 😄 Anonymkode: 2d43f...877
Fotballmamma Skrevet 23. april 2020 #11 Skrevet 23. april 2020 Kattungen min på 5 mnd sover i fotenden min hver natt, veldig rolig fra jeg legger meg rundt 23 til 0430-0500, da vil hun ha kos. Stryker litt på henne så sovner hun igjen, men noen ganger vil hun opp og spise. Da blir det gjerne litt inn og ut, skraper veldig på døra både for å slippes inn og ut. Så nå lar vi døra bare stå åpen, hun er oversosial, og vil bare være der det er folk. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #12 Skrevet 24. april 2020 Haha, dere må se kattenes hemmelige liv (eller noe slikt). De filmet kattene med diverse kameraer døgnet rundt. Eierne trodde kattene sov hele natten, sannheten var at de vimset mye rundt. Ser at min katt spiser og går på do mens jeg sover, iallefall (innekatt), selv om jeg opplever at hun sover i sengen hele natten. Og katteleker ligger strødd rundt i leiligheten på morgenen. 😉😊 Anonymkode: 75ba4...0e5
Neket Skrevet 24. april 2020 #13 Skrevet 24. april 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, dere må se kattenes hemmelige liv (eller noe slikt). De filmet kattene med diverse kameraer døgnet rundt. Eierne trodde kattene sov hele natten, sannheten var at de vimset mye rundt. Ser at min katt spiser og går på do mens jeg sover, iallefall (innekatt), selv om jeg opplever at hun sover i sengen hele natten. Og katteleker ligger strødd rundt i leiligheten på morgenen. 😉😊 Anonymkode: 75ba4...0e5 Jeg våkner med sengen full i leker 🤪
Minya Skrevet 24. april 2020 #14 Skrevet 24. april 2020 1 hour ago, Neket said: Jeg våkner med sengen full i leker 🤪 Aaaaw! Så koselig! Og sikkert et helvete fordi du må finne alle og ta dem bort igjen.
Neket Skrevet 24. april 2020 #15 Skrevet 24. april 2020 11 minutter siden, Minya skrev: Aaaaw! Så koselig! Og sikkert et helvete fordi du må finne alle og ta dem bort igjen. De liker glitterballer. Jeg må støvsuge sengen for glitter omtrent hver dag, de driver og leker med dem oppi den også 🤪 Støvsugerinnholdet glitrer så fint..!!
Minya Skrevet 25. april 2020 #16 Skrevet 25. april 2020 11 hours ago, Neket said: De liker glitterballer. Jeg må støvsuge sengen for glitter omtrent hver dag, de driver og leker med dem oppi den også 🤪 Støvsugerinnholdet glitrer så fint..!! Å helvete..
TheTeen Skrevet 26. april 2020 #17 Skrevet 26. april 2020 Håhå.. Min erfaring er at det spruter katt vegg i mellom med jevne mellomrom, både dag og natt. Fordelen er at når de er små og lette hører man dem ikke så godt som når de runder året og alle kommer dundrende opp og ned trappa for endte gang! Pleier å lukke døra inn til soverommet da jeg ved mer enn en anledning har fått en katt i fleisen i alt annet enn gangfart 😂 De kommer til å rive ned ting, så lurt å komme dem i forkjøpet og fjerne knuselige pynteting. Gardiner er også artig å bruke til gymnastikk.. 1
_popcorn_ Skrevet 27. april 2020 #18 Skrevet 27. april 2020 Ryddet for oppfordring til lovbrudd og brukerangrep, og svar til dette. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #19 Skrevet 27. april 2020 På 22.4.2020 den 22.32, AnonymBruker skrev: De herjer oftest i skumring/lysning Vår som er ett år nå hadde ikke tilgang på soverommet, for mye spising av tær til det. Det plaget ikke oss, men vi har naboer under oss og kan hende naboen hørte litt galoppering på gulvet tidlig på morgenen. Tåjakt om natten dreiv gamlepusen også med som kattunge, og han lærte å åpne dører i tillegg. Vi måtte ende med å sperre ham i kjelleretasjen om natta frem til han kunne gå ute for han fikk til å åpne alle soveromsdørene og terroriserte hele familien om natta. 🙈 Har også passet kattunge som sov søtt i senga min hele natten, så det er litt forskjeller. Noen kattunger er ganske destruktive også, men vår har aldri ødelagt noe (utover sofakvessing) eller "hengt i gardinene". Anonymkode: 8abd4...cb6 Nååååh om noen naboer hadde hatt kattunger som løp over gulvet så hadde det bare vært koselig. Det hadde kanskje fått meg til å ønske meg katt da jeg elsker katter 🥰 Anonymkode: 3db3c...ce8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #20 Skrevet 27. april 2020 Ja, er det en kattunge kan det også hende at den prøver å leke-jakte på deg Personlig synes jeg det er litt skummelt (men er selvfølgelig helt ufarlig) Anonymkode: c2ba8...2ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå