Mynona Skrevet 22. april 2020 #1 Skrevet 22. april 2020 Jeg har godterifri etter ALT for mye sjokolade i korona perioden. Merker at shortsen fra i fjor er trang og magen vokser. Så nå skal jeg ha minst 1 måned godterifri, men jeg håper jeg klarer 2-3. Og at jeg etter det reduserer. Men, jeg er jo fysen på kvelden og har lyst på noe godt. Har du noen tips til ting som er godt, men ikke usunt. Foreløpig har jeg spist tørket mango, epler og lomper med ketchup
Mynona Skrevet 22. april 2020 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, Catalina Culès skrev: Har du prøvd grønnsakschips ? Det tror jeg ikke. Lage selv eller kjøpe? Hvis det er kjøpe, kan du linke?
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. april 2020 #4 Skrevet 22. april 2020 (endret) 30 minutter siden, Mynona skrev: Det tror jeg ikke. Lage selv eller kjøpe? Hvis det er kjøpe, kan du linke? De har noen på Sunkost, men de husker jeg ikke navnet på. Endret 22. april 2020 av AthenaRavenLuna
Brunhilde Skrevet 22. april 2020 #5 Skrevet 22. april 2020 Før du velger grønnsakschips skal du sjekke kaloriinnhold, det kan være høyere enn i vanlig chips, bare så du er klar over det. Den det blir linket til over her har over 500 kcal pr 100 gram. Du kan spise frukt, men det er lurt å spise fersk frukt (eller ferske/frosne) bær fremfor tørkede varianter. Tørket frukt inneholder mye sukker i forhold til hvor mye de metter. Gulrøtter i staver, kålrot og sukkererter er søtt og jeg syns det er et godt alternativ til sjokolade. Eventuelt saftis laget av sukkerfri saft, eller sukkerfri gele. Det selger de vel på butikken om jeg ikke husker helt feil. Det viktigste er å holde ut de to-tre første dagene, så er du over den verste kneika. 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #6 Skrevet 22. april 2020 Kesam med frukt er min favoritt, men vet ikke om det er spesielt kalorifattig.. Anonymkode: fa702...345
Lillfrid Skrevet 22. april 2020 #7 Skrevet 22. april 2020 Epler med litt kanel på. Eventuelt stekte/tørkede eplebiter. Veldig godt! Frukt (Mango, kiwi, appelsin, druer) Bær, f.eks blåbær. Yoghurt Biola Mørk sjokolade Banan med polarbrød Baby maispuffer (disse er laget av mais og hirsemel, men de er faktisk gode. 😂Har chips-konsistens) Svisker Tørket aprikos Gulrøtter Nøtter (naturell) Sukkerfri smoothie Hjemmelaget is der du bytter ut saft med juice 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #8 Skrevet 22. april 2020 - Frosne druer -Nicecream - Rista kikerter - Grønnsaker og hummus - Eplebiter med kanel og litt peanøttsmør Anonymkode: 1e409...04a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #9 Skrevet 22. april 2020 Snacks kjøpt i butikken som skal være sunnere er ikke nødvendigvis mindre feitende. Mye kalorier i slikt. Spørs jo litt hva du er ute etter, litt frukt er jo ok og også godt. cottage cheese med litt sukkerfri saft blir kjempegodt, kan hende det er like godt med litt kakao og dermed gir sjokoladesmak? Man må prøve, er ikke glad i sjokolade selv. Men spiser mye pærer, epler og kokte gulerøtter. Anonymkode: 70fe3...229
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #10 Skrevet 22. april 2020 YT proteinpudding. Anonymkode: 5ee28...f3b
Korres Skrevet 22. april 2020 #11 Skrevet 22. april 2020 Jeg eeeeelsker mango! Det smaker mye, og er superdigg! Bare pass på at den er passe moden 🙂 ellers røde druer med vaniljekesam, hjemmelaget chips med guacamole, smoothie, blåbær er kjempegodt å knaske på, babytomater, snackpaprika, popcorn med lite salt (pop selv) er lite kalorier! Mange muligheter et tips hvis du skal lage dip, bruk naturell kesam istedet for rømme, mye mindre kalorier 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #12 Skrevet 22. april 2020 Kjøp pinneis-kit og lag is av smoothie! Mumset på det i hele fjord! Anonymkode: 1c063...94b
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #13 Skrevet 22. april 2020 Og hvis du må ha sjokolade- husker ikke hvilket merke, men en av de type rett i koppen-kakaoene som er «lett» har ganske lite kalorier Anonymkode: 1c063...94b
Mynona Skrevet 22. april 2020 Forfatter #14 Skrevet 22. april 2020 Takk!! Jeg blir skikkelig sulten jeg nå!
Gjest MOD Skrevet 22. april 2020 #15 Skrevet 22. april 2020 Zeroh saftiser! Og sukkerfri gelé. De fra Eldorado koster 10kr posen, og sammen med den skkkerfrie vaniljesausen er den veldig god!
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #16 Skrevet 22. april 2020 Hvis du først skal spise godis så kjøp harde drops og pastiller man må suge lenge på😅 Is lagd på lackalorisaft er heller ikke dumt Anonymkode: 1cc83...75f
Rumle Skrevet 22. april 2020 #17 Skrevet 22. april 2020 Snackpaprika i tykke skiver, helst kald fra kjøleskapet Masse oppskåret kald agurk med et dryss peanøtter liker jeg godt, men mulig det bare er meg
Djungelvrål Skrevet 22. april 2020 #18 Skrevet 22. april 2020 Tygger druer, cherrytomater, agurkbiter, melon, blåbær, hvis jeg er flink til å ha slikt i hus får jeg ikke lyst på snop.
Camillapb Skrevet 23. april 2020 #19 Skrevet 23. april 2020 Lag "chips" selv! Slice opp supertynne skiver av vanlig eller søtpotet, krydre med godt krydder og stek i stekeovn på varmluft! Da får du potetgull helt uten olje, men sprø og gode! Du kan dippe dem i dip laget av kesam.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå