Chifru Skrevet 22. april 2020 #1 Del Skrevet 22. april 2020 Hei! Har god erfaring med overnatting utendørs til skogs i telt, men har tenkt tanken å kjøpe hengekøye både pga å spare vekt i sekken, og slippe opp og nedpakking av telt. Håper noen har erfaring med dette? Tenker ift type hengegøye, tarp og myggnetting. Godt liggerunderlag som egner seg i telt som ikke tar for stor plass og veier for mye. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skarpegg Skrevet 22. april 2020 #2 Del Skrevet 22. april 2020 Har nettopp kjøpt hengekøye selv, bruker vanlig skumunderlag i den. Veger lite, isolerer godt og former seg etter køya. Har òg saueskinn mellom sovepose og liggeunderlag. Når man ligger i hengekøya så komprimeres soveposen under deg, og da mister man isolasjon&varme fortere enn i telt/på bakken. Tips ifht oppheng av hengekøye; unngå tau til å henge den opp, det kan skade barken på treet. Det beste er brede stropper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #3 Del Skrevet 22. april 2020 Du bør ha noe godt som underlag, like viktig som en god sovepose! Liggeunderlag med feks reinskinn på er gull Anonymkode: 3f186...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #4 Del Skrevet 22. april 2020 Jeg henger meg på denne da jeg lurer litt selv på dette med hengekøyer :) kan noen anbefale en type som er superenkel å sette opp? (Og ta ned) 😁 Anonymkode: 14e08...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikeliten Skrevet 23. april 2020 #5 Del Skrevet 23. april 2020 17 hours ago, Chifru said: Hei! Har god erfaring med overnatting utendørs til skogs i telt, men har tenkt tanken å kjøpe hengekøye både pga å spare vekt i sekken, og slippe opp og nedpakking av telt. Håper noen har erfaring med dette? Tenker ift type hengegøye, tarp og myggnetting. Godt liggerunderlag som egner seg i telt som ikke tar for stor plass og veier for mye. 😊 Har god erfaring med Ticket to the moon (king size selv for én person). Både tau og de brede stroppene fungerer fint. Myggnettet er litt stort sammenpakket, så jeg kjøpte meg et billig et på ebay, ser også feks Bergans har mindre typer. Vil uansett anbefale sort myggnett, da er det lettere å se ut på verden fra køya. Jeg har brukt mitt vanlige, oppblåsbare exped liggeunderlag og det fungerer greit. Så lenge det er varmt og godt, så tror jeg de fleste typer fungerer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 23. april 2020 #6 Del Skrevet 23. april 2020 Kulden kommer under deg. Så liggeunderlag er viktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chifru Skrevet 24. april 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 24. april 2020 Takk for godt svar alle sammen! Har tidligere brukt både selvoppblåsbart liggeunderlag samt skumunderlag nederst, så redd det blir for kaldt med kun en av delene. Tarp og myggnetting da? Noe gode forslag der? Ser tarpen og nettingen til Ticket To the Moon koster like mye som en hengekøye. 😶 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2020 #8 Del Skrevet 24. april 2020 41 minutter siden, Chifru skrev: Takk for godt svar alle sammen! Har tidligere brukt både selvoppblåsbart liggeunderlag samt skumunderlag nederst, så redd det blir for kaldt med kun en av delene. Tarp og myggnetting da? Noe gode forslag der? Ser tarpen og nettingen til Ticket To the Moon koster like mye som en hengekøye. 😶 Tarp hvis det er spådd nedbør, ellers er det ingen vits myggnetting hvis det har begynt å komme flyvedyr der, her har det så smått begynt å våkne til liv så vi kan ikke ta hengekøyetur uten myggnetting. Anonymkode: 3f186...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Min_hund_er_Grå Skrevet 24. april 2020 #9 Del Skrevet 24. april 2020 Under quilt (underteppe) løser varmetap problemer. Bruk av en ridgeline gir deg det perfekte heng i køya, som igjen gjør at du kan ligge diagonalt i køya med nesten rette bein. Så slipper du banan form på kroppen. Dingleakademiet Der finner du vel det du trenger av tips og råd for å komme igang med hengekøye eventyret. Til de som ikke gidder å lese. Nesten uansett hva du skal bruke for å sove i naturen med så havner fort vekta og tia på det samme. Noe gir bedre komfort enn andre og noen andre goder. men tia/vekta/penga blir omtrent likt. Kos dere i naturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå