AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 Noen som har opplevd at psykiater, psykolog provoserer fra ting, reaksjoner, hos deg med vilje? Anonymkode: e9765...b10
Måneskinn Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 Ja, jeg opplevde det et par ganger. Der og da ble jeg sint og irritert og kjente at det rokket veldig ved mitt jeg- vil-være-perfekt bilde av meg selv. I ettertid ser jeg jo at hun hadde rett i det hun sa og ville bare sette meg på andre tanker, da jeg var ganske låst i mine mønstre. Det er nok mange måter å få ristet løs i tankemønstrene sine på, hun valgte den metoden for meg et par ganger. 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 Ja. Blant annet da psykologen nok ville teste om jeg hadde ptsd og gikk lenger og lenger i spørsmålene sine helt til jeg fikk panikkanfall. Har også opplevd at de prøver å provosere fram litt sinne hos meg, men det finner jeg ikke. Anonymkode: 504f0...c49 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #4 Skrevet 21. april 2020 Ja, har til og med blitt presset til panikkanfall i gruppeterapi to ganger. Har også blitt presset til både ptsd-reaksjoner og tårer. Føles ikke noe godt ut, men vet jo at det er med grunn. Anonymkode: d3959...a34 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #5 Skrevet 21. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja. Blant annet da psykologen nok ville teste om jeg hadde ptsd og gikk lenger og lenger i spørsmålene sine helt til jeg fikk panikkanfall. Har også opplevd at de prøver å provosere fram litt sinne hos meg, men det finner jeg ikke. Anonymkode: 504f0...c49 Hvordan provoserer de fram sinne? Anonymkode: e9765...b10
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #6 Skrevet 21. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, har til og med blitt presset til panikkanfall i gruppeterapi to ganger. Har også blitt presset til både ptsd-reaksjoner og tårer. Føles ikke noe godt ut, men vet jo at det er med grunn. Anonymkode: d3959...a34 Hvordan ble du presset til panikkanfall? Anonymkode: e9765...b10
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #7 Skrevet 22. april 2020 Ja. Det gjorde meg mye sykere. Det er veldig lite hjelpsomt når den som skal hjelpe deg repeterer et av traumene du går der for å få hjelp med. Anonymkode: fec5d...46f
Belima Skrevet 22. april 2020 #8 Skrevet 22. april 2020 Trodde det var viktig at en behandler fremprovoserer en reaksjon. Er vel den enkleste måten en pasient får kontakt med de følelsene en er redd for å kjenne på. Hvordan skal en bli friskere hvis en ikke blir "utsatt" for følelsene traumene gir i en behandlingssituasjon? Vondt ja, men nødvendig for å komme videre i behandlingen. 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #9 Skrevet 22. april 2020 Psykiater, ok. Psykolog? Nja mer skeptisk .. Anonymkode: 8dfef...69a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #10 Skrevet 22. april 2020 Ikke vært borti det selv, men tenker at det spørs hva «målet» med behandlingen er og hvilken teknikk de bruker. Det burde uansett være avklart med pasienten først hvilken strategi på veien til målet man skal bruke. Anonymkode: 292a7...21a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå