Gå til innhold

Paykolog, tatovering med piercing


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde dere latt barna deres besøke en psykolog som har tatoveringer og piceringer? Jeg personlig hadde ikke det. Kan hende jeg er fordomsfull, men vil høre hva dere sier og synes om dette. Og dersom dere var arbeidsgiver, hadde dere ansatt en slik person? Jeg snakker ikke for meg selv. Jeg har en venninne som sender dattera si til psykolog, og dette ble da et tema - noe som gjorde at vi diskuterte ut i flere timer 

Anonymkode: 4111d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig! 

Kjenner jeg blir nysgjerrig på hva du tror det betyr om et menneske 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du latt barna dine heller slite psykisk enn å få hjep altså basert på dine egne fordommer?

Eller som arbeidsgiver latt være å sette faktiske kvalifikasjoner foran egen begrensing? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg hatt absolutt ingen problemer med. Men nå er jeg tatovert, piercet og jobber som psykolog selv da. Fikk også best karakterer på kullet mitt, uten at det alltid sier noe om hvor god man er i klinisk én til én behandling. 

Fordommer er lurt å jobbe med, de forteller mer om en selv enn om andre. 🙂

Anonymkode: 470fd...ebb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er omvendt, jo gærnere de ser ut jo mer empatiske, pliktoppfyllende og intelligente så tenker vel heller omvendt enn deg selv om det er en fordom det og.. mer skeptisk til alt for strømlinjeformede mennesker, de tillater sjelden mer fra sine omgivelser heller..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg ikke brydd meg filla om. 

Anonymkode: c12c4...46b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor tatoveringene er. Ansiktet og halsen er negativt. Alle andre steder så gir jeg blaffen. 

Anonymkode: 85dd3...485

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, pautina skrev:

Min erfaring er omvendt, jo gærnere de ser ut jo mer empatiske, pliktoppfyllende og intelligente så tenker vel heller omvendt enn deg selv om det er en fordom det og.. mer skeptisk til alt for strømlinjeformede mennesker, de tillater sjelden mer fra sine omgivelser heller..

Det stemmer nok. Er veldig enig med deg der. Men det har jo tydeligvis litt å si i andre jobber. Man kan ikke ha så mye slikt om man jobber på sykehjem osv. Ikke at sykehjem og psykolog er det samme, men det spiller jo en viss rolle

Anonymkode: 4111d...553

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvor tatoveringene er. Ansiktet og halsen er negativt. Alle andre steder så gir jeg blaffen. 

Anonymkode: 85dd3...485

Jeg mente egt ansiktet. Jeg Driter i om de har det på armen eller ryggen elns. Tenkte mer på ansiktet og de mer synlige stedene som folk oftest ser. Ja armene synes mye, men det er jo ikke det samme som å ha det i ansiktet 

Anonymkode: 4111d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Carrot skrev:

Hadde du latt barna dine heller slite psykisk enn å få hjep altså basert på dine egne fordommer?

Eller som arbeidsgiver latt være å sette faktiske kvalifikasjoner foran egen begrensing? 

Det finnes mange psykologer som ikke har tatoveringer og slikt, så nei. Jeg hadde ikke latt ungen min slite psykisk. 

Anonymkode: 4111d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Krakilsk skrev:

Selvfølgelig! 

Kjenner jeg blir nysgjerrig på hva du tror det betyr om et menneske 

Vet ikke. Jeg har ikke dårlige tanker om folk på den måten. Og jeg gir egt faen i hva folk gjør med kroppen sin ellers, men i akkurat det der hadde jeg tydeligvis litt sterke meninger

Anonymkode: 4111d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Badesåpe skrev:

Du er fordomsfull. Jeg er tatovert og jævlig flink i jobben min.

Jeg sier ikke at folk som har tatoveringer og slikt er dårlig på jobbene sine. Ikke tvist om ordene mine. Jeg tenkte mer spesifikt på psykolog. Finnes mange personlige trenere, jurister og slikt med masse tatoveringer. Og det betyr ikke at de er dårlig i jobbene sine, men tenkte litt generelt også. Passer egentlig slikt i arbeidslivet? Og hvis det er det, hvorfor ber butikker de ansatte om å skjule piercingene, og hvorfor er det ikke lov med tatoveringer om man er sykepleier? 

Anonymkode: 4111d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg hatt absolutt ingen problemer med. Men nå er jeg tatovert, piercet og jobber som psykolog selv da. Fikk også best karakterer på kullet mitt, uten at det alltid sier noe om hvor god man er i klinisk én til én behandling. 

Fordommer er lurt å jobbe med, de forteller mer om en selv enn om andre. 🙂

Anonymkode: 470fd...ebb

Er nok enig med deg. Jeg formulerte meg kanskje dårlig. Jeg mente i ansiktet og slikt

Anonymkode: 4111d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange psykologer som ikke har tatoveringer og slikt, så nei. Jeg hadde ikke latt ungen min slite psykisk. 

Anonymkode: 4111d...553

Så om den legen anbefalte og  som du ble henvist til fordi denne best kunne hjelpe ditt barn og vedkommende hadde tattoos eller en piercing eller noe annet du ikke likte og som falt i smak hos deg basert på det ytre overfladiske og ikke vedkommendes faktiske utdannelse og erfaring osv så ville du basert på dine egne begrensinger valgt å gå til noen andre - ergo setter du deg selv og din overbevisning rimelig høyt, med stor fallhøyde - lykke til med det, det er kun du og dine som går glipp av noe.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lett. Ingen spørsmål engang. Jeg var selv ansatt på en rusklinikk, men jeg måtte ta ut piercing da jeg var på jobb, så det er ikke alltid tillat med synlige piercinger/tatoveringer. Selv synes jeg ikke det er noe problem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om psykologen har tatoveringer og piercing har ingenting å si. I dag er det flere mennesker som har tatoveringer og piercing er ikke.. 

Anonymkode: 96dba...ff4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir overrasket hvis det finnes mer enn noen få psykologer med ansiktstatoveringer altså. De aller aller fleste i slike yrker velger å ikke ta tatoveringer som ikke kan skjules. Så dette er vel en teoretisk problemstilling.

Uansett er det kvalifikasjonene og personlig egnethet som teller og burde telle. 😉

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...