Gå til innhold

Snapchat til barn på 10 år?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må barn eksponeres for alt så tidlig som mulig i dag ? Eller er det faktisk en grunn til at politi og barneombudet faktisk ikke anbefaler det ? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Loke37 skrev:

Må barn eksponeres for alt så tidlig som mulig i dag ? Eller er det faktisk en grunn til at politi og barneombudet faktisk ikke anbefaler det ? 

Dette er mulig  feil,  men vanskelig for mange foreldre å si nei hvis dette er tilfellet Hva om du eller jeg hadde vært 10 år selv og alle dine nærmeste kamerater /venner hadde hatt snapchat ,hadde du ikke følt deg utenfor ? Du  vil gjerne ikke være den kjipe moren og faren da det kan være lett for å bli ertet .. 

Skrevet
2 timer siden, solietta skrev:

Dette er mulig  feil,  men vanskelig for mange foreldre å si nei hvis dette er tilfellet Hva om du eller jeg hadde vært 10 år selv og alle dine nærmeste kamerater /venner hadde hatt snapchat ,hadde du ikke følt deg utenfor ? Du  vil gjerne ikke være den kjipe moren og faren da det kan være lett for å bli ertet .. 

Er ikke ett problem her i Oslo der vi bor, min sønn blir 12 i år. Tror det er tre-fire i klassen hvor foreldrene har sagt ja.  Jeg er lett den kjipe mora. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Loke37 skrev:

Må ikke, men man er forskjellig og vurderer ting forskjellig 

Anonymkode: e460d...7c9

• 2 år senere...
Skrevet

Gammel tråd men likevel aktuell. 

Fikk helt sjokk da jeg pga en voldsepisode på skolen vår fikk vite at de fleste gutta i klassen (5.trinn) har Snap . 

Og foreldrene har skylapper.  Argumentet er feks "vi har valgt å gjøre det slik".  De gjemmer sin ettergivenhet og naivitet bak det at alle kan ta et fritt valg. 

I det siste så har det blitt en greie her å filme at et barn blir utsatt for vold, og så deler de filmen.  Bare for å ha en film å dele.

Barn på 5 trinn altså. 10 år. 

Anonymkode: 3105d...1e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...