AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #41 Skrevet 23. april 2020 Min 11 åring får ikke lov. Da får hn bruke mobilen til å ha kontakt med familie. Anonymkode: ddd63...aad 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #42 Skrevet 23. april 2020 Bryter ikke aldersgrensen på sosiale medier. Hadde det vært opp til meg hadde den vær mye høyere enn 13 år! Kjenner jeg er rimelig oppgitt og lei av foreldre som ikke klarer å stå i mot presset. Jeg gir beng i hva «alle andre har», jeg ønsker at mine barn skal lære at man KAN gå mot strømmen, ikke måtte gjøre som alle andre, at det å ha Snapchat eller Instagram ikke definerer deg som person. De maser ikke om dette heller, det er ikke vits, og det vet de fyfaen så mye dritt det er på sosiale medier, skjerm de så lenge dere kan!!!! Anonymkode: 276a5...677 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #43 Skrevet 23. april 2020 Har to barn på 10 og 12. 12-åringen har nettopp fått Tik tok. Begge får se på You tube. Andre sosiale medier får de ikke ha ennå, og absolutt ikke snap chat. Foreldre kan ikke ha "full kontroll" på alt ungene driver med på nettet, så det er best å vente med så mye som mulig til de er i alle fall 12-13 år og har i alle fall litt bedre (eller litt mindre dårlig) vurderingsevne. Når det er sagt er ikke 13 års aldersgrense noen lov, det er en anbefalt aldersgrense, akkurat som filmer og spill. Regner med de fleste har latt ungene sine se en film med høyere anbefalt aldersgrense enn deres faktiske alder. Anonymkode: b90b8...c1b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #44 Skrevet 1. mai 2020 På 21.4.2020 den 5.24, AnonymBruker skrev: Folk som ikke er voksne nok til å drive i argumentet om "alle andre" er ikke voksne nok til å ha barn!! Aldersgrensene er der for en grunn, er det mulig å være så tafatt? Kanskje benytte koronatiden til å ta et kurs i ordet NEI? Anonymkode: 97e64...59b Du skjønner vel at det er vanskelig å si nei når han spør foran foreldrene til barnet?? Anonymkode: d372f...2cf
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #45 Skrevet 1. mai 2020 På 22.4.2020 den 1.42, AnonymBruker skrev: Kan ikke du ha en snapkonto da, så kan du vise bildene på familesnappen, isdetenfor at hun har egen? Anonymkode: bb64b...a80 Det var lurt! Anonymkode: d372f...2cf
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #46 Skrevet 1. mai 2020 NEI! Det er 13 årsgrense! Barn skal ikke eksponeres så tidlig for sånt. Tror ikke folk skjønner alvoret av dette. Det er så lett å få kontakt med barn over sosiale medier. De er naive og lettlurte, og på en blunk siter de i saksa og tør ikke fortelle om det de har opplevd. Det florer av overgrepspersoner på snap og andre sosiale medier. De kan gi seg ut for å være folk barnet kjenner, også i dere i nær familie. Dere klarer ikke å følge med på alt hele tiden. Det er nok av barn som har blitt ødelagt av dette. Politiet får inn slike anmeldelser ukentlig, der barn er fornærmet. Statistikken tilsier at det er flest barn i aler 7-10 år som blir utsatt for overgrep. (Et overgrep på nett er etter straffeloven det samme som et fysisk overgrep.) Vet ikke om dette er fordi det er da foreldrene begynner å la dem være på sosiale medier, eller fordi det bare er en "attraktiv" alder. Men vær så snill, vent med snap! Se denne artikkelen: https://www.aftenposten.no/norge/i/zGlo6O/mann-tiltalt-for-nettovergrep-mot-over-250-barn Den saken startet med at et par barn sa noe til politiet, så avdekket politiet alle de andre gjennom mannens it utstyr. Så tenk alle de barna som holder det inni seg. Huff.. Det er begrenset hvor mye nettvett et barn klarer å ta inn over seg når de er så små. Anonymkode: b7820...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #47 Skrevet 1. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: NEI! Det er 13 årsgrense! Barn skal ikke eksponeres så tidlig for sånt. Tror ikke folk skjønner alvoret av dette. Det er så lett å få kontakt med barn over sosiale medier. De er naive og lettlurte, og på en blunk siter de i saksa og tør ikke fortelle om det de har opplevd. Det florer av overgrepspersoner på snap og andre sosiale medier. De kan gi seg ut for å være folk barnet kjenner, også i dere i nær familie. Dere klarer ikke å følge med på alt hele tiden. Det er nok av barn som har blitt ødelagt av dette. Politiet får inn slike anmeldelser ukentlig, der barn er fornærmet. Statistikken tilsier at det er flest barn i aler 7-10 år som blir utsatt for overgrep. (Et overgrep på nett er etter straffeloven det samme som et fysisk overgrep.) Vet ikke om dette er fordi det er da foreldrene begynner å la dem være på sosiale medier, eller fordi det bare er en "attraktiv" alder. Men vær så snill, vent med snap! Se denne artikkelen: https://www.aftenposten.no/norge/i/zGlo6O/mann-tiltalt-for-nettovergrep-mot-over-250-barn Den saken startet med at et par barn sa noe til politiet, så avdekket politiet alle de andre gjennom mannens it utstyr. Så tenk alle de barna som holder det inni seg. Huff.. Det er begrenset hvor mye nettvett et barn klarer å ta inn over seg når de er så små. Anonymkode: b7820...2fb Takk! Veldig nyttig lesing dette. Synes det bare er så vanskelig at søskenbarn har, så sitter de sammen, og vi gir ikke lov. Men må bare være litt strenge og tåle å være litt upopulære.. Anonymkode: d372f...2cf 1
pia mater Skrevet 1. mai 2020 #48 Skrevet 1. mai 2020 Syns instagram er en versting blant sosiale medier. Fikk senest i går noen bilder av en indisk (?) fyr som syntes jeg var sååå pen som ville ringe meg. 😂 Følger de feil personer så kan man plutselig få mer enn man ønsker av meldinger. Snapchat går det an å endre i innstillingene at kun de på vennelista kan sende snap, men det stopper ingen fra å legge de til..
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #49 Skrevet 1. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Veldig nyttig lesing dette. Synes det bare er så vanskelig at søskenbarn har, så sitter de sammen, og vi gir ikke lov. Men må bare være litt strenge og tåle å være litt upopulære.. Anonymkode: d372f...2cf Noen ganger er de upopulære foreldrene de beste ❤️ Anonymkode: b7820...2fb 1
Sansa20 Skrevet 1. mai 2020 #50 Skrevet 1. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Veldig nyttig lesing dette. Synes det bare er så vanskelig at søskenbarn har, så sitter de sammen, og vi gir ikke lov. Men må bare være litt strenge og tåle å være litt upopulære.. Anonymkode: d372f...2cf Hva med å inngå avtale med barnet om å legge til kun familie på snapchat og nermeste kompiser. Da kan søskenbarna sende til hverandre. Tantebarnet på 10 år har kun familie og få kompiser
Gjest Promqueen Skrevet 1. mai 2020 #51 Skrevet 1. mai 2020 På 22.4.2020 den 1.11, AnonymBruker skrev: Min 6-åring bruker snapchat. Men han har bare sine 3 eldre søsken og oss foreldre som venner. Helt greit synes jeg. Han elsker å ta bilder av disse filterene👻. Sjekk forøvrig igjennom ett par ganger i uken for sikkerthetsskyld. Anonymkode: e80a5...f56 Nei.... bare nei!!! Er du gal?? En 6-åring har ingenting på Snapchat å gjøre! Kanskje med mindre den kun blir brukt under tilsyn og kun det! Hva vet du om hva han egentlig ser!? Heller ikke skulle en 6-åring ha smarttelefon!!!!
Gibralfaro Skrevet 1. mai 2020 #52 Skrevet 1. mai 2020 On 4/21/2020 at 5:05 PM, solietta said: Må være kjipt for din sønn , å ikke få være med i denne familiegruppen og han vil nok synes du er kjip . Noen ganger så synes barn at foreldrene er kjipe. Det står i arbeidsbeskrivelsen til foreldrene, og det er faktisk helt greit. Barnet overlever det også. 2
strynejenta Skrevet 1. mai 2020 #53 Skrevet 1. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner vel at det er vanskelig å si nei når han spør foran foreldrene til barnet?? Anonymkode: d372f...2cf Er det vel ikke? 1
abc123detvardet Skrevet 1. mai 2020 #54 Skrevet 1. mai 2020 På 23.4.2020 den 10.29, AnonymBruker skrev: Neida det er anbefalt grense, ingen regel Feil. Det er 13 års aldersgrense på amerikanske sosiale medier. Det er ikke anbefalt, men lovpålagt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #55 Skrevet 2. mai 2020 15 timer siden, solietta skrev: Hva med å inngå avtale med barnet om å legge til kun familie på snapchat og nermeste kompiser. Da kan søskenbarna sende til hverandre. Tantebarnet på 10 år har kun familie og få kompiser Og hva med alt det som kommer på snapchat som man har ingen kontroll over? Det kommer uansett hva man gjør. Det vises heller ikke på en historikk hva av dette man ser. Jeg mener da alt det som kommer på siden man legger ut Storiene sine, nedfor de man har på listen sin kommer det såkalte influencere, kardashians, fuck the forrest og mere til. Det er pga dette at mitt barn IKKE får snapchat. Anonymkode: d3f42...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #56 Skrevet 2. mai 2020 18 timer siden, solietta skrev: Hva med å inngå avtale med barnet om å legge til kun familie på snapchat og nermeste kompiser. Da kan søskenbarna sende til hverandre. Tantebarnet på 10 år har kun familie og få kompiser Jo, men dette ser jeg for meg at ikke er holdbart så veldig lenge.. Anonymkode: d372f...2cf
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #57 Skrevet 2. mai 2020 Det er 13 års aldersgrense på sosiale medier som er basert i USA. Dette er ganske riktig lovpålagt dem, og ligger derfor som del av brukerbetingelsene en ‘signerer’ på når konto opprettes. I Norge har vi ikke et slikt pålegg/forbud, kun en anbefaling om å følge app/tjenesters egne vilkår. Vet dere hvorfor denne grensen finnes? Det er ikke, som mange later til å tro, en vurdering av modenhetsnivå som trengs for å være på sosiale medier, eller aldersgrense for når innholdet vurderes greit eller ikke for barna. 13 års aldersgrense kommer av amerikanske myndigheters lovpålegg om at for barn under 13 må de som tilbyr tjenesten garantere seg foresattes tillatelse fra. Altså, det må være bekreftende at en foresatt er foreldre til dette barnet, og har gitt sin aktive godkjenning. Det holder ikke med avkrysninger - det kreves identifiserende info og dokumentasjon på dette. Vanlig løsning er å kreve at et symbolsk kjøp med kredittkort gjennomføres f.eks. Det er lettere å bare si - ‘vi har 13 års aldersgrense’. Grensen er valgt for å omgå lovpålegget, rett og slett. Da kan tjenestetilbydere toe sine hender og si, som sant er, at det er brukerne som bryter deres betingelser, og ikke noe de kan noe for. Anonymkode: 507c2...e97 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #58 Skrevet 2. mai 2020 16 timer siden, abc123detvardet skrev: Feil. Det er 13 års aldersgrense på amerikanske sosiale medier. Det er ikke anbefalt, men lovpålagt. Vi bor i Norge å her er det anbefalt Anonymkode: e460d...7c9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #59 Skrevet 2. mai 2020 Mine barn på 10 og 12 har snapchat. Det fungerer greit. Vi har tilgang til telefonene deres. De aller fleste i omgangskretsen deres har også snapchat ( vi har diskutert på Facebook bl.a.). Den eldste har tik-tok. Ingen av dem har Insta eller Facebook. Anonymkode: e2812...234 1
abc123detvardet Skrevet 2. mai 2020 #60 Skrevet 2. mai 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i Norge å her er det anbefalt Anonymkode: e460d...7c9 Kanskje du burde lære deg å lese.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå