Gå til innhold

Snapchat til barn på 10 år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

10-åringen her får ikke ha Snapchat. Det er pga alle de som legger ut åpent, type disse såkalte ‘influencerne’ osv som man ikke kan velge bort.

Hadde snap før den oppdateringen kom, for da kunne hun ha det på iPaden også kunne vi snakke samme der når hun var hjemme alene. 

Anonymkode: d3f42...d8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, solietta skrev:

Det er i forøvrig ikke jeg som avgjør noe her, men faktisk Moren 😄👍 Så ikke legg skylden på meg .. 

Til vanlig mente jeg.Ikke her.Men sånne som deg som ikke sitter ned foten på sånne ting. 

Anonymkode: 40a67...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vår 10-åring har Snapchat hvor hun kun har familien. Hun får ikke ha noen venner. Jeg har full tilgang til telefonen hennes, så jeg vet at hun ikke har noen andre. 

Anonymkode: 77e83...3fc

Ikke for å være slem.Men enkelte foreldre må være hjernedød.. Full kontroll.Bare familie. Ja og all reklamen med alle influncerne og alt annet?Og skjulte venner og grupper?De er lur..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til vanlig mente jeg.Ikke her.Men sånne som deg som ikke sitter ned foten på sånne ting. 

Det er vel foreldre som avgjør hva barna har lov å gjøre og ikke. Jeg er tanten og har ikke rett å avgjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solietta skrev:

Det er vel foreldre som avgjør hva barna har lov å gjøre og ikke. Jeg er tanten og har ikke rett å avgjøre noe.

Mente og snakket  faktisk om mitt tantebarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min 6-åring bruker snapchat. Men han har bare sine 3 eldre søsken og oss foreldre som venner. Helt greit synes jeg. Han elsker å ta bilder av disse filterene👻. Sjekk forøvrig igjennom ett par ganger i uken for sikkerthetsskyld. 

Anonymkode: e80a5...f56

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, solietta skrev:

Tantebarnet på 10 er på snapchat, tiktok  og har familien og kompiser der. I hannes klasse er tydeligvis alle på disse kanalene

Må være kjipt for din sønn , å ikke få være med i denne familiegruppen og han vil nok synes du er kjip . 

Dette er en del av det som kalles å være en forelder. Man må tåle at avkommet innimellom synes man er kjip.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke du ha en snapkonto da, så kan du vise bildene på familesnappen, isdetenfor at hun har egen?

Anonymkode: bb64b...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min 6-åring bruker snapchat. Men han har bare sine 3 eldre søsken og oss foreldre som venner. Helt greit synes jeg. Han elsker å ta bilder av disse filterene👻. Sjekk forøvrig igjennom ett par ganger i uken for sikkerthetsskyld. 

Anonymkode: e80a5...f56

Hva du sjekker?? 
All reklamen han ser? Alle snappene han har sett?? 

Anonymkode: d3f42...d8b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.4.2020 den 4.52, AnonymBruker skrev:

men det er vanskelig å si nei når han spør foran alle

er du seriøs nå??

Anonymkode: 73de2...d95

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, solietta skrev:

Tantebarnet på 10 er på snapchat, tiktok  og har familien og kompiser der. I hannes klasse er tydeligvis alle på disse kanalene

Må være kjipt for din sønn , å ikke få være med i denne familiegruppen og han vil nok synes du er kjip . 

Jeg har sett voksne folk legge til barn på facebook. Er du klar over at snapchat er et yndet sted for voksne som opptrer som barn? For du er vel godt informert om hvordan snapchat fungerer siden du er så klar i talen?? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, solietta skrev:

Ikke spør folk her på kvinneguiden , her er det tydeligvis folk som har rett på alt . Du må gjøre det du selv føler for 😄👌

sier hun og overser glatt dette en annen bruker skrev "altfor mye reklame(sex,kropp,ordbruk og mye annet de virkelig ikke skal se.Som ikke kan vrlges vekk og de er nysjerrige...)Utestenging.Mobbing.Grupper.Selvskadegrupper 

Jeg jobber med barn til daglig og du er UTROLIG naiv

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en datter på 10 år, og helt uaktuelt med Snap, Instagram, Facebook etc til 13 år. For det første - det er en aldersgrense. Kan jeg forvente at hun følger andre aldersgrenser, om vi lærer at det er greit å bryte? For det andre - hver eneste forelder som ikke klarer å si nei, er med å skape press på andre. Bare familien sier du, men er du sikker på at det ikke skrytes av overfor venner? Det er én i vennegjengen til min datter som fikk Snap og Instagram litt før jul, og det fikk vi høre hver eneste dag, for å si det sånn. Heldigvis fikk vi alliert oss med flere andre foreldre som også sier nei. For det tredje - barn har godt av å glede seg til noe. Når de blir eldre, får de lov til mer. Det er helt greit. De trenger ikke få alt med en gang. 

Anonymkode: d7502...b49

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 21.4.2020 den 8.38, AnonymBruker skrev:

Det er 13 årsgrense på sosialemedier.

Anonymkode: 5d3ad...663

Neida det er anbefalt grense, ingen regel 

Anonymkode: e460d...7c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.4.2020 den 8.48, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor tillater dere foreldre dette?! Dere aksepterer at ungene bryter regler. Også greit at de bryter andre regler? Dere er dårlige forbilder. 

Anonymkode: b489d...afd

Det er jo ingen lov akkurat , kun en anbefalt aldersgrense 

Anonymkode: e460d...7c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør foran alle sier du? For en ypperlig mulighet for at alle andre skal lære. 

Jeg har fått spørsmålet fra barnet mitt hvorfor hn ikke også kan legge seg sent, foran "alle" de som legger seg sent altså med foreldrene til stedet. 

"fordi små barn trenger nok søvn slik at man blir uthvilt, det er ikke bra for kroppen å legge seg sent" (de legger seg altfor sent, klokka 12 hverdagene, og de går på barneskolen). 

Så her kan du si "det er 13 års grense på sosiale medier, det er derfor ikke trygt at små barn skal ha snapchat" 

:)

Anonymkode: f8ac4...65c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er så vanvittig mange tafatte foreldre!!

Selvfølgelig vil 11 åringen min ha både Snapchat og TicTok. Det er min jobb spm forelder å si at dét skal du få - om et par år 🙂

Anonymkode: 121b4...72a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barn fra 14 år har sendt nakenbilder av seg selv via snap i mange år. Det er lett å legge til ukjente også. Det er ikke ok 

Anonymkode: 22f7a...6b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn fra 14 år har sendt nakenbilder av seg selv via snap i mange år. Det er lett å legge til ukjente også. Det er ikke ok 

Anonymkode: 22f7a...6b4

Det skjedde nok for 17-20 år siden også bare med andre kanaler.  Husker selv nettby, blipp og deiligst.no 😂🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, Snapchat er ikke for unger. 
Har en niese som var 12 år og ble utsatt for dick picks fra klassekamerater. Søsteren min slettet den fort fra telefonen hennes. Ble konsekvenser for de aktuelle guttene. 

Anonymkode: 78dfc...557

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...