Gå til innhold

Snapchat til barn på 10 år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller, fyller ti i år. Søskenbarna til våre eldste har fått snap (er noen mnd yngre enn vårt barn). Argumentet er at de skal kun være med på den familiegruppen. 
Vårt barn vil også ha, men det er vanskelig å si nei når han spør foran alle. 

Er det greit med snap når det bare skal brukes til familie??

Anonymkode: d372f...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Folk som ikke er voksne nok til å drive i argumentet om "alle andre" er ikke voksne nok til å ha barn!! Aldersgrensene er der for en grunn, er det mulig å være så tafatt?

Kanskje benytte koronatiden til å ta et kurs i ordet NEI?

Anonymkode: 97e64...59b

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min datter ville ha kontakt med sine kusiner i Frankrike før hun ble 13. Vi løste det med at hun og jeg hadde felles konto frem til hun ble 13. Han som nå er 10, viser jeg bare fra min telefon og kan også svare fra min om han ønsker. 

Anonymkode: 59253...7d7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er 13 årsgrense på sosialemedier.

Anonymkode: 5d3ad...663

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Jeg har en som fyller ti i sommer, og han får ikke ha sosiale medier før han er 13 år. Så langt har han kun spurt om Tik Tok, som han selvsagt ikke fikk.

Anonymkode: e793a...e51

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, får de Snapchat blir det ikke brukt til bare familie. Og nei, alle andre har ikke. Og ja du må tåle å ta upopulære avgjørelser.  

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sms fins fortsatt. Penn og papir fins fortsatt. Hvorfor henger folk seg opp i snap/face/osv? 

Anonymkode: b489d...afd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min 11 åring har Snapchat. Han har hatt det et års tid. Han får kun lov til å ha familie og to nære venner der. 

Anonymkode: 0e243...7b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mi minste fikk når ho var 9 og søstera var 11... eg sa dei kunne få ha det dersom dei bare brukte det med familie, og eg fikk sjekke snappen uanmeldt av og til for å sikre meg om at dei ikkje la til andre folk. Det har gått heilt fint og det er allerede et par år siden. 

Anonymkode: b126a...b3f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vår 10-åring har Snapchat hvor hun kun har familien. Hun får ikke ha noen venner. Jeg har full tilgang til telefonen hennes, så jeg vet at hun ikke har noen andre. 

Anonymkode: 77e83...3fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvorfor tillater dere foreldre dette?! Dere aksepterer at ungene bryter regler. Også greit at de bryter andre regler? Dere er dårlige forbilder. 

Anonymkode: b489d...afd

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

11-åringen min vil gjerne ha, men hun må vente to år. Hun får sende til eldste søster (som er over 18) og til noen av mine venninner i blant fra min telefon. 

Anonymkode: 6fb11...0f8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

10-åringen vår vil ha Snapchat - for "alle andre" har det. Og det er helt uaktuelt. Hun sa at det virket så gøy, for da kunne en sende bilder. Men sånn som jeg sa til henne; det kan hun gjøre via SMS og. Kontakt med familie og venner foregår via SMS og MMS. Dersom hun vil Facetime, så låner hun min telefon. 😊

Jeg tenker når vi foreldre begynnerselv å gi etter presset, så lærer barna dette fort. Og det å ha en familiegruppe på Snapchat med barn ville ikke falt meg inn en gang. 

Jeg ser selv på min egen Snapchat at randoms legger meg til, gjerne da med 18+-tegn. Selv om barna bare får lov til å legge til et fåtall personer er dette veldig vanskelig å kontrollere. Helt unødvendig at en under 13 år skal ha Snapchat. Aldersgrensen er der for en grunn! 

Anonymkode: e07e6...96d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantebarnet på 10 er på snapchat, tiktok  og har familien og kompiser der. I hannes klasse er tydeligvis alle på disse kanalene

Må være kjipt for din sønn , å ikke få være med i denne familiegruppen og han vil nok synes du er kjip . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller, fyller ti i år. Søskenbarna til våre eldste har fått snap (er noen mnd yngre enn vårt barn). Argumentet er at de skal kun være med på den familiegruppen. 

NEEEEEEEEI

Anonymkode: 40a67...fb5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 timer siden, solietta skrev:

Tantebarnet på 10 er på snapchat, tiktok  og har familien og kompiser der. I hannes klasse er tydeligvis alle på disse kanalene

Må være kjipt for din sønn , å ikke få være med i denne familiegruppen og han vil nok synes du er kjip . 

Sånne som deg som ødelegger for alle andre som prlver å oppdra barna sine!!!

Det er 13år på dette!!!

Altfor mye reklame(sex,kropp,ordbruk og mye annet de virkelig ikke skal se.Som ikke kan vrlges vekk og de er nysjerrige...)Utestenging.Mobbing.Grupper.Selvskadegrupper osv..Ja de begynner tidlig.Flere her som fikk litt bakoversveis når de fant ut hva barna gjorde innpå der..

Slutt å vær en pudding!Få ryggrad og si nei!!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 10-åring får ikke være på sosiale medier. Han får se på tik tok men får ikke ha bruker. Han må også bruke min Google-konto til YouTube ect slik at jeg hele tiden kan se hva han ser på. 

Snapchat er helt uaktuelt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånne som deg som ødelegger for alle andre som prlver å oppdra barna sine!!!

Det er 13år på dette!!!

Altfor mye reklame(sex,kropp,ordbruk og mye annet de virkelig ikke skal se.Som ikke kan vrlges vekk og de er nysjerrige...)Utestenging.Mobbing.Grupper.Selvskadegrupper osv..Ja de begynner tidlig.Flere her som fikk litt bakoversveis når de fant ut hva barna gjorde innpå der..

Slutt å vær en pudding!Få ryggrad og si nei!!

Det er i forøvrig ikke jeg som avgjør noe her, men faktisk Moren 😄👍 Så ikke legg skylden på meg .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke spør folk her på kvinneguiden , her er det tydeligvis folk som har rett på alt . Du må gjøre det du selv føler for 😄👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...