Gå til innhold

Ang betaling av lisensavgift

lidia

Anbefalte innlegg

Vi skal flytte, og dit vi flytter er det kun parabol, altså ingen kabeltvuttak og slike ting. Jeg hørte idag at dersom du mottar alle kanaler via parabol, da slipper du å betale lisensavgift. Stemmer dette? Man har ikke noe tv-tuner eller noe sånt sa de til meg.

Har ikke peiling på slike ting, så fint hvis noen har greie på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nix, det stemmer nok desverre ikke.

Vi får inn alle kanalene via parabol, og ikke vanlig antenne, men må like fult betale lisens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full lisens ja + rundt kr. 900,- for å få lov til å motta gratiskanalene (hvis dere har canal digital da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tv-tuner i alle vanlige tv-apparater, samt i de fleste videospillere og dvd-opptakere. Og uansett om du skulle ha parabol og prosjektor, må du nok betale lisens allikevel. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anti-NRK

Utrolig at NRK i det hele tatt har lov til å drive med denne innkrevingen sin :( Det er jo ikke noe vi kabel-TV/Parabol brukere velger å motta, men det blir presset på oss og det går ikke ann å unngå å motta de tragisk dårlige kanalene som man må betale ekstra for enda det går 3-400,- mnd for parabol/kabel-TV.

Håper det kommer valgmuligheter snart så man kan velge bort dritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene går også til NRK p1, p2 og p3 da. Så det er ikke bare nrk tv som nyter godt av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gravara

Guuud jeg Hater NORGE , AVGIFTER og Lisenser.. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.... Og dustete manna som ikke vil flytte ut av landet uten mamma.. He he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisensen er en luksusskatt man betaler for å ha tv, alle som kjøper tv eller videospiller må registrere seg slik at de å betale lisens.

:-? Sure penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...