Gjest Sarah. Skrevet 20. april 2020 #1 Del Skrevet 20. april 2020 Jeg har nylig begynt å løpe og lurer litt på hvordan andre gjør det med treningen. Hvordan ser deres uke eller måned ut? Tenker på hvordan dere fordeler langkjøring og intervall, og eventuelt også styrketrening? Nå tenker jeg to langkjøringer i rolig tempo, dette er ikke så langt enda (4-5 km), siden jeg synes det er gøy. Og så én intervalløkt (som er litt jævlig😅). Samt 2 styrkeøkter med fokus på bein? Er dette greit for en uke? F.eks mandag: langkjøring og styrke, onsdag: intervall, fredag: langkjøring og styrke. Jeg løper ute på skogssti for ordens skyld. Hadde vært fint å hørt fra noen drevne løpere😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumhei Skrevet 20. april 2020 #2 Del Skrevet 20. april 2020 Jeg løper også løper jeg litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møretausa Skrevet 21. april 2020 #3 Del Skrevet 21. april 2020 Hei Jeg synes dette høres ut som en kjempefin plan jeg. Selv følger jeg Kondis sitt 10-km program nå, 5 dager i uken med en god blanding av intervaller og rolige turer. Hold deg til 3 ganger i uken, og husk at intervalltrening trenger ikke bety blodsmak i munnen. Det er ikke viktig å nå maxpuls, men å ligge rundt terskel som er rundt 90 % av maxpulsen din. Veldig bra å trene litt styrke innimellom:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #4 Del Skrevet 22. april 2020 18 timer siden, Møretausa skrev: Hei Jeg synes dette høres ut som en kjempefin plan jeg. Selv følger jeg Kondis sitt 10-km program nå, 5 dager i uken med en god blanding av intervaller og rolige turer. Hold deg til 3 ganger i uken, og husk at intervalltrening trenger ikke bety blodsmak i munnen. Det er ikke viktig å nå maxpuls, men å ligge rundt terskel som er rundt 90 % av maxpulsen din. Veldig bra å trene litt styrke innimellom:) Takk for svar😊 Jeg hater intervall, men det må liksom til for å øke kondisjonen😅 Skal sjekke ut Kondis etterhvert når jeg er i bedre form, sikkert kjekt å ha et konkret program😊 Anonymkode: b9e3e...8a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #5 Del Skrevet 22. april 2020 Siden treningssenteret er stengt har jeg for tiden blitt en «løper», trente i utgangspunktet mye og tung styrke. Men nå har jeg blitt litt bitt av løpebasillen når endelig snøen (nesten) har forsvunnet her. Hadde ofte ei løpeøkt i uken tidligere i tillegg til styrke, så er ikke helt nybegynner. Men min uke ser omtrent sånn ut: 2 økter med trappetrening 1-2 løpeøkter 7-8km 1 løpeøkt 10-12km 2 økter «styrketrening», altså hjemmetrening hvor det tyngste jeg har er en kettlebell på 8kg. Anonymkode: c68b3...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møretausa Skrevet 22. april 2020 #6 Del Skrevet 22. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar😊 Jeg hater intervall, men det må liksom til for å øke kondisjonen😅 Skal sjekke ut Kondis etterhvert når jeg er i bedre form, sikkert kjekt å ha et konkret program😊 Anonymkode: b9e3e...8a6 Intervall blir mer gøy jo bedre form du blir, men hardt er det uansett. Kondis har også 5 og 10km-program med 3 dager i uken. Verd å sjekke ut:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sarah. Skrevet 22. april 2020 #7 Del Skrevet 22. april 2020 10 timer siden, Møretausa skrev: Intervall blir mer gøy jo bedre form du blir, men hardt er det uansett. Kondis har også 5 og 10km-program med 3 dager i uken. Verd å sjekke ut:) Takk, det skal jeg gjøre😊 Lykke til med treningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #8 Del Skrevet 22. april 2020 Er vel bare å løpe. Anonymkode: b294e...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå