AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #1 Skrevet 18. april 2020 Hvorfor gjelder dette bare nedover i hastighet? Hvorfor ikke oppover? La oss si jeg ligger i 80-sonen, men det er en strak vei med god sikt, lite trafikk ute og ingen uoversiktlige sideveier: Hvorfor kan jeg ikke da slippe unna boten ved å påpeke overfor politimannen at jeg kjørte etter forholdene? Anonymkode: 029bc...42f
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #2 Skrevet 18. april 2020 Det er jo anbefalt fart etter gode forhold. Dvs. 80 når sikten er god, det er godt opplyst og trafikken tillater det. Fartsgrensen er ikke «midt i mellom» dårlige og gode kjøreforhold. Anonymkode: 88f48...b24 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #3 Skrevet 18. april 2020 Har du hørt de som sier at plutselig kom det en sving? Plutselig kom det en bil fra en sidegate. Plutselig kom det en elg i veien. Plutselig løp et barn over veien. Fartsgrensene er der av en grunn Anonymkode: b864d...800 2
poli10 Skrevet 18. april 2020 #4 Skrevet 18. april 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjelder dette bare nedover i hastighet? Hvorfor ikke oppover? La oss si jeg ligger i 80-sonen, men det er en strak vei med god sikt, lite trafikk ute og ingen uoversiktlige sideveier: Hvorfor kan jeg ikke da slippe unna boten ved å påpeke overfor politimannen at jeg kjørte etter forholdene? Anonymkode: 029bc...42f Fordi det er en øvre fartsgrense på stedet, ikke en nedre. Endret 18. april 2020 av poli10 2
poli10 Skrevet 18. april 2020 #5 Skrevet 18. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo anbefalt fart etter gode forhold. Dvs. 80 når sikten er god, det er godt opplyst og trafikken tillater det. Fartsgrensen er ikke «midt i mellom» dårlige og gode kjøreforhold. Anonymkode: 88f48...b24 Dette er heller ikke sant. Når det står fartsgrense 80 km/t så er ikke dette «veiledende» eller «anbefalt» fart ved gode forhold. Det er øvre fartsgrense på stedet. Så får det være opp til deg om du er villig til å risikere bøter eller andre straffereaksjoner for å bryte fartsgrensen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå