AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #1 Del Skrevet 18. april 2020 Hvorfor gjelder dette bare nedover i hastighet? Hvorfor ikke oppover? La oss si jeg ligger i 80-sonen, men det er en strak vei med god sikt, lite trafikk ute og ingen uoversiktlige sideveier: Hvorfor kan jeg ikke da slippe unna boten ved å påpeke overfor politimannen at jeg kjørte etter forholdene? Anonymkode: 029bc...42f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #2 Del Skrevet 18. april 2020 Det er jo anbefalt fart etter gode forhold. Dvs. 80 når sikten er god, det er godt opplyst og trafikken tillater det. Fartsgrensen er ikke «midt i mellom» dårlige og gode kjøreforhold. Anonymkode: 88f48...b24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #3 Del Skrevet 18. april 2020 Har du hørt de som sier at plutselig kom det en sving? Plutselig kom det en bil fra en sidegate. Plutselig kom det en elg i veien. Plutselig løp et barn over veien. Fartsgrensene er der av en grunn Anonymkode: b864d...800 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poli10 Skrevet 18. april 2020 #4 Del Skrevet 18. april 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjelder dette bare nedover i hastighet? Hvorfor ikke oppover? La oss si jeg ligger i 80-sonen, men det er en strak vei med god sikt, lite trafikk ute og ingen uoversiktlige sideveier: Hvorfor kan jeg ikke da slippe unna boten ved å påpeke overfor politimannen at jeg kjørte etter forholdene? Anonymkode: 029bc...42f Fordi det er en øvre fartsgrense på stedet, ikke en nedre. Endret 18. april 2020 av poli10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poli10 Skrevet 18. april 2020 #5 Del Skrevet 18. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo anbefalt fart etter gode forhold. Dvs. 80 når sikten er god, det er godt opplyst og trafikken tillater det. Fartsgrensen er ikke «midt i mellom» dårlige og gode kjøreforhold. Anonymkode: 88f48...b24 Dette er heller ikke sant. Når det står fartsgrense 80 km/t så er ikke dette «veiledende» eller «anbefalt» fart ved gode forhold. Det er øvre fartsgrense på stedet. Så får det være opp til deg om du er villig til å risikere bøter eller andre straffereaksjoner for å bryte fartsgrensen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå