AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #1 Skrevet 18. april 2020 Har det veldig vanskelig i perioder pga depresjon. Går på antidepressiva, men kan fortsatt ha noen nedturer og akkurat nå har jeg en. Jeg trenger faste rammer i hverdagen slik ting er mer forutsigbart. Men nå på grunn av corona så har hverdagen blitt annerledes, og slike forandringer kan være vanskelige for meg, og gjøre at jeg blir litt ekstra lei og deprimert. Men vet en ting som kan påvirke hvordan jeg har det med tanke på depresjonen og det er tankene mine i forholdet med kjæresten min. Jeg trenger at han kysser meg, kanskje klemmer meg eller holder rundt meg, sier jeg er pen og andre fine ting hver dag. Jeg trenger å føle at han elsker meg, ikke bare at han sier han gjør det. Han sier at jeg krever mye, og at det er vanskelig for han. Men jeg mener at det burde kommet naturlig da han er kjæresten min.. Men det er hva meg føler og tenker om det. Jeg er ofte lei meg på grunn av at jeg ikke føler at han liker meg så godt lengre, eller redd han skal gå fra meg. Har gitt beskjed før, men fortalte han det igjen nå at jeg føler det slik, og ønsker at han skal si fine ting til meg, og holde rundt meg hvis jeg har det vanskelig og slike ting. Blir lei meg når jeg snakker om følelser så begynte å gråte når jeg ga fortalte det. Så sier han "Jeg hadde gledet meg til i dag, og så er du i dårlig humør" og andre nedlatende kommentarer. Jeg sa bare hvordan jeg følte, var ikke sint og sa ifra på en fin måte. Så håpet jeg at han skulle ta det til seg og si noen fine ting til meg i løpet av dagen, men det gjorde han ikke. Er så skuffet og Lei. Han får meg til å føle at jeg krever så mye, og han sier at jeg krever så mye mer enn andre. Men jeg mener det er normalt å gi kjæresten komplementer hver dag og at det er naturlig å være kjærlig mot kjæresten, og ikke noe man burde spørre om. Vet ikke om jeg krever mye, eller hva jeg gjør. Alt jeg ber om er at han skal vise at han liker meg og ønsker å være med meg og liker hvordan jeg ser ut. Slik jeg slipper å føle på at han skal gå fra meg osv. Er en veldig vond følelse, og føler nesten at jeg har kjærlighetssorg. Anonymkode: 409f9...ec3
King in the North Skrevet 18. april 2020 #2 Skrevet 18. april 2020 Dette er ikke tilbakemeldingen du ønsker, så om du ikke vil ha "kritikk", så anbefaler jeg at du hopper over innlegget litt og ikke leser det. Dette høres slitsom ut ja. Det er selvfølgelig fælt når partneren sliter med depresjon, men om dette var langvarig spørs det om jeg ikke hadde funnet meg noen som ikke var like trengende. Livet er for kort til å sløse bort på noen som trenger mer enn man som partner kan tilby. Da blir man ikke lykkelig. 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #3 Skrevet 18. april 2020 Tror det kan være veldig slitsomt for den andre part og føle på hele tiden skulle gi bekreftelser for å gjøre den andre fornøyd. Det må da være slitsomt for dere begge. Tror du må begynne å stole mer på partneren din også kan dere begge finne en gyllen middelvei på gi og ta når det kommer til oppmerksomhet. Selvom man er kjærester så er man allikevel forskjellige, med forskjellige behov for nærhet. Jeg ville følt meg litt kvalt i ett forhold hvor min andre halvdel hele tiden søkte bekreftelse og ikke ville stole på den omsorgen/kjærligheten jeg prøver å gi. Da blir forholdet skeivt. Anonymkode: 7d950...72b 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #4 Skrevet 18. april 2020 Takk for svar begge to! Må kanskje jobbe enda hardere med meg selv. Vi har det veldig fint, men ønsker bare noen fine små kommentarer i blant. Men forstår hva dere mener. -TS Anonymkode: 409f9...ec3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #5 Skrevet 18. april 2020 Jeg tenker at et stort behov for bekreftelse kommer av egen usikkerhet. Jeg syns du burde jobbe med usikkerheten din, og håper at du en dag ikke trenger bekreftelse fra andre, fordi du vet selv at du er bra som du er😊 Hva med å stå fremfor speilet hver morgen og si 5 positive ting om deg selv? Kanskje det kan være et steg i riktig retning. Anonymkode: 2c381...8dd 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #6 Skrevet 18. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at et stort behov for bekreftelse kommer av egen usikkerhet. Jeg syns du burde jobbe med usikkerheten din, og håper at du en dag ikke trenger bekreftelse fra andre, fordi du vet selv at du er bra som du er😊 Hva med å stå fremfor speilet hver morgen og si 5 positive ting om deg selv? Kanskje det kan være et steg i riktig retning. Anonymkode: 2c381...8dd Ja, kommer nok av egen usikkerhet. Har vært i ett forhold tidligere der han jeg var sammen med var utro flere ganger og ikke behandla meg bra. Etter det har jeg blitt veldig usikker, ikke blant venner og ukjente, men feks kjæresten min. Siden jeg bryr meg om hva han tenker om meg og blir så usikker da. Har begynt å gå til psykolog, ønsker å bli mer sikker på meg selv. Er vondt å gå med følelser som det hele tiden. -TS Anonymkode: 409f9...ec3
King in the North Skrevet 18. april 2020 #7 Skrevet 18. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar begge to! Må kanskje jobbe enda hardere med meg selv. Vi har det veldig fint, men ønsker bare noen fine små kommentarer i blant. Men forstår hva dere mener. -TS Anonymkode: 409f9...ec3 Misforstå meg rett, jeg mener ikke at byrden er din, på å endre deg.. Jeg er tidvis lik din kjæreste, og jeg forstår jo godt hva jeg ikke gir min partner som hun trenger, i disse periodene. Så jeg har jo en byrde sånn sett også, så lenge jeg ønsker å være med henne. Men jeg har jo også valget om å være singel om jeg ikke vil "endre meg". Poenget er at dette ansvaret går begge veier, og om din partner ikke orker å gjøre det du trenger, for deg, så betyr det kanskje at han enten burde skjerpe seg, eller være singel? Det er jo ikke så enkelt som enten eller, men det var for å få frem poenget 😅
Flamme Skrevet 18. april 2020 #8 Skrevet 18. april 2020 Dette hadde blitt for slitsomt for meg, ja. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #9 Skrevet 18. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, kommer nok av egen usikkerhet. Har vært i ett forhold tidligere der han jeg var sammen med var utro flere ganger og ikke behandla meg bra. Etter det har jeg blitt veldig usikker, ikke blant venner og ukjente, men feks kjæresten min. Siden jeg bryr meg om hva han tenker om meg og blir så usikker da. Har begynt å gå til psykolog, ønsker å bli mer sikker på meg selv. Er vondt å gå med følelser som det hele tiden. -TS Anonymkode: 409f9...ec3 Tar de virkelig imot folk som har sånne småproblemer? Jeg trodde dps var mer for dem som var uføre og ikke greide å ta vare på seg selv og ihvertfall ikke hadde noen kjæreste.. Anonymkode: f9fb9...262 1
Flamme Skrevet 18. april 2020 #10 Skrevet 18. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar de virkelig imot folk som har sånne småproblemer? Jeg trodde dps var mer for dem som var uføre og ikke greide å ta vare på seg selv og ihvertfall ikke hadde noen kjæreste.. Anonymkode: f9fb9...262 Da tar du feil. Mange normale folk som går dit, for store og små problemer.
Rosatoast Skrevet 18. april 2020 #11 Skrevet 18. april 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har det veldig vanskelig i perioder pga depresjon. Går på antidepressiva, men kan fortsatt ha noen nedturer og akkurat nå har jeg en. Jeg trenger faste rammer i hverdagen slik ting er mer forutsigbart. Men nå på grunn av corona så har hverdagen blitt annerledes, og slike forandringer kan være vanskelige for meg, og gjøre at jeg blir litt ekstra lei og deprimert. Men vet en ting som kan påvirke hvordan jeg har det med tanke på depresjonen og det er tankene mine i forholdet med kjæresten min. Jeg trenger at han kysser meg, kanskje klemmer meg eller holder rundt meg, sier jeg er pen og andre fine ting hver dag. Jeg trenger å føle at han elsker meg, ikke bare at han sier han gjør det. Han sier at jeg krever mye, og at det er vanskelig for han. Men jeg mener at det burde kommet naturlig da han er kjæresten min.. Men det er hva meg føler og tenker om det. Jeg er ofte lei meg på grunn av at jeg ikke føler at han liker meg så godt lengre, eller redd han skal gå fra meg. Har gitt beskjed før, men fortalte han det igjen nå at jeg føler det slik, og ønsker at han skal si fine ting til meg, og holde rundt meg hvis jeg har det vanskelig og slike ting. Blir lei meg når jeg snakker om følelser så begynte å gråte når jeg ga fortalte det. Så sier han "Jeg hadde gledet meg til i dag, og så er du i dårlig humør" og andre nedlatende kommentarer. Jeg sa bare hvordan jeg følte, var ikke sint og sa ifra på en fin måte. Så håpet jeg at han skulle ta det til seg og si noen fine ting til meg i løpet av dagen, men det gjorde han ikke. Er så skuffet og Lei. Han får meg til å føle at jeg krever så mye, og han sier at jeg krever så mye mer enn andre. Men jeg mener det er normalt å gi kjæresten komplementer hver dag og at det er naturlig å være kjærlig mot kjæresten, og ikke noe man burde spørre om. Vet ikke om jeg krever mye, eller hva jeg gjør. Alt jeg ber om er at han skal vise at han liker meg og ønsker å være med meg og liker hvordan jeg ser ut. Slik jeg slipper å føle på at han skal gå fra meg osv. Er en veldig vond følelse, og føler nesten at jeg har kjærlighetssorg. Anonymkode: 409f9...ec3 Kjæresten din manipulerer deg, han driver jo åpenbart med hersketeknikker.. Du krever ikke mye, du krever faktisk ingenting. Dette er en normal ting man gjør, når man er i forhold. Hvis han mener at du "krever mye" og er "mer krevende enn andre, så burde det lyse noen råde lamper hos deg. Han trykker deg enda mer ned, og får deg i en mye større depresjon og enda mer.. Det er en ond sirkel som aldri kommer til å gi seg, så lenge du er i forhold med han dessverre.. Her er det faktisk han som er problemet, ikke du. Jeg er relativt sikker på at du kommer til å få deg 100 ganger bedre, hvis du hadde dumpa han!! Jeg hadde ihvertfall ikke kunne vært i det forholdet der, jeg har vært sammen med en gutt tidligere som var nesten lik - bare mye verre.. Og jeg sier bare - LØP, før det er for sent.
Rosatoast Skrevet 18. april 2020 #12 Skrevet 18. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar de virkelig imot folk som har sånne småproblemer? Jeg trodde dps var mer for dem som var uføre og ikke greide å ta vare på seg selv og ihvertfall ikke hadde noen kjæreste.. Anonymkode: f9fb9...262 Herregud, her er det en som kjeder seg ihvertfall. Alle vet at DPS tar imot alle mennesker, og sånne som deg burde ikke få lov til å ha tilgang til Internett. Jeg syntes synd på deg, du har det dessverre verre enn TS når det kommer til indre følelser, og for det så burde du søke deg til psykolog. 1
poli10 Skrevet 18. april 2020 #13 Skrevet 18. april 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har det veldig vanskelig i perioder pga depresjon. Går på antidepressiva, men kan fortsatt ha noen nedturer og akkurat nå har jeg en. Jeg trenger faste rammer i hverdagen slik ting er mer forutsigbart. Men nå på grunn av corona så har hverdagen blitt annerledes, og slike forandringer kan være vanskelige for meg, og gjøre at jeg blir litt ekstra lei og deprimert. Vet du hva jeg synes at folk må lære seg? At man ikke er spesiell og forvente at hele verden skal dreie seg om deg fordi man er deprimert eller har angst. Du er ikke unik fordi du er deprimert. Alle sliter med varierende grader av depresjon, det er like vanlig som somatiske sykdommer. Du overtar livet til alle andre med dine holdninger om egen sykdom. Alle har sitt å stri med. Ikke less egen sykdom over på andre til enhver tid. Du finnes ikke spesiell, tvert imot. 1
Rosatoast Skrevet 18. april 2020 #14 Skrevet 18. april 2020 49 minutter siden, King in the North skrev: Dette er ikke tilbakemeldingen du ønsker, så om du ikke vil ha "kritikk", så anbefaler jeg at du hopper over innlegget litt og ikke leser det. Dette høres slitsom ut ja. Det er selvfølgelig fælt når partneren sliter med depresjon, men om dette var langvarig spørs det om jeg ikke hadde funnet meg noen som ikke var like trengende. Livet er for kort til å sløse bort på noen som trenger mer enn man som partner kan tilby. Da blir man ikke lykkelig. Mener du at TS sin kjæreste, er h*n som er problemet? For h*n driver jo åpenbart med hersketeknikker? Han trykker hun enda lengre ned, og mener "hun er mer krevende enn andre". Når hun spør om å få positiv oppmerksomhet, siden dette er noe hun tydeligvis aldri får av kjæresten sin. Jeg vil jo heller si at kjæresten er problemet, men at TS har et stort problem hun må løse selv. Hun hadde nok fått det bedre hvis HUN dumpa han.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #15 Skrevet 18. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar de virkelig imot folk som har sånne småproblemer? Jeg trodde dps var mer for dem som var uføre og ikke greide å ta vare på seg selv og ihvertfall ikke hadde noen kjæreste.. Anonymkode: f9fb9...262 Har hatt alvorlig depresjon, så er ikke småting. Selv om jeg ikke er like deprimert enda, så er det godt å ha noen å snakke med slik jeg fortsetter på rett vei. Men når jeg har dette problemet med usikkerhet, kan jeg ta det opp med psykologen. Anonymkode: 409f9...ec3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #16 Skrevet 18. april 2020 4 minutter siden, poli10 skrev: Vet du hva jeg synes at folk må lære seg? At man ikke er spesiell og forvente at hele verden skal dreie seg om deg fordi man er deprimert eller har angst. Du er ikke unik fordi du er deprimert. Alle sliter med varierende grader av depresjon, det er like vanlig som somatiske sykdommer. Du overtar livet til alle andre med dine holdninger om egen sykdom. Alle har sitt å stri med. Ikke less egen sykdom over på andre til enhver tid. Du finnes ikke spesiell, tvert imot. At jeg krever at han sier at jeg er pen hver dag, har ikke noe med depresjonen å gjøre. Men trenger det spesielt i disse tider. Burde kanskje ikke nevnt depresjonen da dette ikke er problemet her. -ts Anonymkode: 409f9...ec3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #17 Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har hatt alvorlig depresjon, så er ikke småting. Selv om jeg ikke er like deprimert enda, så er det godt å ha noen å snakke med slik jeg fortsetter på rett vei. Men når jeg har dette problemet med usikkerhet, kan jeg ta det opp med psykologen. Anonymkode: 409f9...ec3 ts forresten Anonymkode: 409f9...ec3
poli10 Skrevet 18. april 2020 #18 Skrevet 18. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: At jeg krever at han sier at jeg er pen hver dag, har ikke noe med depresjonen å gjøre. Men trenger det spesielt i disse tider. Burde kanskje ikke nevnt depresjonen da dette ikke er problemet her. -ts Anonymkode: 409f9...ec3 Evner du egentlig selv å se hva du ber om? Kreve at noen sier du er pen hver dag. Herre jemini. Problemet ligger hos deg, fordi du er et usikkert menneske. Om partneren din gjør alt du ber om så vil du likevel alltid finne noe å hakke på, fordi problemet ligger ikke hos ham. Du har et bekreftelsesbehov, og det kan bare løses av deg selv. Ingen andre. 3
King in the North Skrevet 18. april 2020 #19 Skrevet 18. april 2020 (endret) 28 minutter siden, Rosatoast skrev: Mener du at TS sin kjæreste, er h*n som er problemet? For h*n driver jo åpenbart med hersketeknikker? Han trykker hun enda lengre ned, og mener "hun er mer krevende enn andre". Når hun spør om å få positiv oppmerksomhet, siden dette er noe hun tydeligvis aldri får av kjæresten sin. Jeg vil jo heller si at kjæresten er problemet, men at TS har et stort problem hun må løse selv. Hun hadde nok fått det bedre hvis HUN dumpa han. Du misforstår hva jeg mener, ja. Og det er helt greit, men jeg har delt min mening i tråden på en måte jeg føler representerer mitt syn. Endret 18. april 2020 av King in the North
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #20 Skrevet 18. april 2020 30 minutter siden, poli10 skrev: Evner du egentlig selv å se hva du ber om? Kreve at noen sier du er pen hver dag. Herre jemini. Problemet ligger hos deg, fordi du er et usikkert menneske. Om partneren din gjør alt du ber om så vil du likevel alltid finne noe å hakke på, fordi problemet ligger ikke hos ham. Du har et bekreftelsesbehov, og det kan bare løses av deg selv. Ingen andre. Ikke hver bidige dag, men hvertfall prøve så ofte han kan og greier. ALT er bedre enn ingenting. -ts Anonymkode: 409f9...ec3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå