Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Noska72 said:

Hehe er så langt fra bitter som jeg kan komme, kanskje du føler deg truffet🙂

Jeg synes også du høres rimelig bitter ut, og er temmelig sikker på at jeg ikke føler meg truffet, med tanke på at jeg er lesbisk og i et forhold med ei helt herlig dame 🙂

Anonymkode: 36239...3ba

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Noska72 skrev:

Jeg har vært på Tinder en stund og lar meg stadig imponere av at 90% av dere må på en eller annen måte tro at dere er Guds gave til mannen! 

— Dere tar aldri første skritt men venter på at mannen skal gjøre dette.

— Dere evner ikke å holde igang en samtale, bare svarer kort på spørsmål og kommer sjelden med noen selv.

— Dere skal skrive i ukesvis og månedsvis før dere i det hele tatt tør tenke tanken på ett uforpliktende møte for å se om det er kjemi.

Som jo da som oftest ender opp med at man går hver til sitt, noe som jo kunne vært avklart på ett langt tidligere tidspunkt.

Og dere tror også at bilder med kule filter, katter, hunder, skog osv gjør dere mere attraktive for menn! Ett profil bilde skal fortelle hvem dere er så man slipper å lure på det ihvertfall.!

Det eneste dere oppnår er at sånne som jeg som er en godt voksen mann med god jobb og inntekt og både hus og bil på plass som man jo bør ha når man blir godt voksen ikke gidder å kaste bort tid på sånne som dere uansett om dere er fine eller ikke.

og for ordens skyld så er jeg en hyggelig og kjekk mann med mye humor og har aldri hatt problemer med å finne meg damer med det som bakgrunn.

Syns egentlig litt synd på dere, er vel en grunn for at dere er singel da🙂

Sånn, da fikk jeg ut det jeg hadde på hjertet, fortsatt god helg🙂

Tar vi første skritt får vi stempel på oss for å være spesielle...er forresten ganske mange som tar første kontakten men de er vel sikkert ikke 10/10 modellpene så de tar du seff ikke med i beregningen din...

Det spørs hva du spør om. Du må jo stille noe annet enn ja/nei spørsmål.

Seff. Man vet aldri hvem mannen er og mange av dere kan være farlige så egen sikkerhet først.

Vel...99% av menn har bilde av dyr,kompiser og fjellturer.

Og for ordens skyld:90% av menn betegner seg som hyggelige og kjekke...

Anonymkode: 0e152...5f9

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, Noska72 skrev:

Jeg har vært på Tinder en stund og lar meg stadig imponere av at 90% av dere må på en eller annen måte tro at dere er Guds gave til mannen! 

— Dere evner ikke å holde igang en samtale, bare svarer kort på spørsmål og kommer sjelden med noen selv.

— Dere skal skrive i ukesvis og månedsvis før dere i det hele tatt tør tenke tanken på ett uforpliktende møte for å se om det er kjemi.

Som jo da som oftest ender opp med at man går hver til sitt, noe som jo kunne vært avklart på ett langt tidligere tidspunkt.

Og dere tror også at bilder med kule filter, katter, hunder, skog osv gjør dere mere attraktive for menn! Ett profil bilde skal fortelle hvem dere er så man slipper å lure på det ihvertfall.!

Det eneste dere oppnår er at sånne som jeg som er en godt voksen mann med god jobb og inntekt og både hus og bil på plass som man jo bør ha når man blir godt voksen ikke gidder å kaste bort tid på sånne som dere uansett om dere er fine eller ikke.

og for ordens skyld så er jeg en hyggelig og kjekk mann med mye humor og har aldri hatt problemer med å finne meg damer med det som bakgrunn.

Jeg vil bare si at alle disse tingene også kan sies om dere menn. 

En annen ting: Det er ikke så rart at kvinner ønsker å bli litt kjent før et møte, da mange kvinner har opplevd at enkelte menn viser seg å omtrent være psykopater. Kjekt å vite at man ikke blir knivdrept på første date liksom (satt litt på spissen, men det skjer).

• Liker 6
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
3 hours ago, Noska72 said:

Dette handler nok mer om tilbud og etterspørsel enn det at damer tror de er guds gave til mannen. Nå er det lenge siden jeg har lest noen artikler om tinder, men det er godt kjent at kvinner generelt får langt flere matcher enn menn på appen. Dette fordi kvinner generelt er mer kresne når det kommer til profilene de liker. 

Damen eller damene du irriterer deg over kan for eksempel allerede snakke med menn som de har kommet lengre med i relasjonsutviklingen. Det betyr at du stiler bak disse mennene i køen, og da gidder ikke damene å legge ned mye innsats i deg. Det har ikke noe med at de tror de er guds gave til menn. De har bare en sterkere posisjon og et bedre utgangspunkt.

Endret av Minesveiper
Skrevet

Jeg synes mange damer setter urimelige krav til mannen. Greit de stiller krav for det må de gjøre, men synes de kravene bør gjelde den andre veien også. Ofte gjenganger i vokalubelaret til damer: ja, nei og vet ikke. De setter store krav på at jeg både svarer utfyllende og stiller utfyllende spørsmål ellers dør samtalen ut. 

Jeg har testet interessen til noen av disse ja, nei og vet ikke  og spurt de ut for en rusletur i parken noe de til all overraskelse sa ja til! Merkelig.

Nå er ikke jeg spesielt interessert i ei dame som oppfører seg slik da så sånn sett mister jeg ikke noe selv om dette går i dass. Jeg er allerede bestemt på at hun skal jeg ikke ha uansett. Så jeg spør litt forsiktig om hvorfor dialogen er så dårlig fra deres side når de likevel ønsker en tur i parken bare for å slå ihjel tid? 

Hun ene begynte å ro momentant. Hun skjønte at hun nå hadde dummet seg litt ut. 

Det er noe med førsteinntrykket ihvertfall til meg. De jeg går videre med er de som faktisk skriver og virker nyskjerrige på meg. 

Det er skjelden vi får noen klaff etter noen dater, men da har man ihvertfall gitt det en sjanse. 

For min del blir damer litt skremt av hvor mye trening jeg legger ned. Jeg opplyser ikke noe om det, men svarer på spørsmål når de kommer og vær trygg de kommer. Noen er opptatte av hvor viktig det er for dem at jeg har 50/50 med barna mens de selv har 80/20 med sine. Da mister jeg lysta.

Skrevet
18 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Så jeg spør litt forsiktig om hvorfor dialogen er så dårlig fra deres side når de likevel ønsker en tur i parken bare for å slå ihjel tid? 

Hun ene begynte å ro momentant. Hun skjønte at hun nå hadde dummet seg litt ut. 

Jeg har hørt mange historier om menn som ser på det som en seier når de klarer å «sette fast» dama, eller gjøre henne ukomfortabel over noe hun tidligere har sagt. Ville bare sende et vennlig, lite tips om at dette ikke er noen fordel i damejakta. Ja, damer kan like å bli utfordret, men det er de færreste som liker å være ukomfortabel. 

Så, tips: Hvis damer sier noe som kanskje strider litt imot noe de har sagt tidligere, ikke arrester dem på det. Ikke «ta» dem. Gjør man det, så skyver man dem bare bort.

Du nevner at du allerede hadde bestemt deg for at du ikke ville ha henne, men jeg kan ikke la være å undre på om ikke det er noe du bare forteller deg selv for å redde ansikt. Hvorfor pushe praten videre med en fremmed dame du ikke har interesse for? Og uansett om det skulle være oppriktig ment, så er det vanskelig å skjule disse egenskapene mot andre damer du kanskje er interessert i. 

Har flere guttekompiser som ikke skjønner hvorfor de skyver bort damene de er interesserte i, og når de forteller meg om samtalene deres, så er det altfor ofte nettopp slike ting som lyser opp for min del. Damene må vokte sine ord med omhu, og være ytterst forsiktig med hva de sier, ellers blir de «tatt» på det umiddelbart, og må begynne å svare for seg og «ro». Det er bare kontraproduktivt.

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, bustelise skrev:

Jeg har hørt mange historier om menn som ser på det som en seier når de klarer å «sette fast» dama, eller gjøre henne ukomfortabel over noe hun tidligere har sagt. Ville bare sende et vennlig, lite tips om at dette ikke er noen fordel i damejakta. Ja, damer kan like å bli utfordret, men det er de færreste som liker å være ukomfortabel. 

Så, tips: Hvis damer sier noe som kanskje strider litt imot noe de har sagt tidligere, ikke arrester dem på det. Ikke «ta» dem. Gjør man det, så skyver man dem bare bort.

Du nevner at du allerede hadde bestemt deg for at du ikke ville ha henne, men jeg kan ikke la være å undre på om ikke det er noe du bare forteller deg selv for å redde ansikt. Hvorfor pushe praten videre med en fremmed dame du ikke har interesse for? Og uansett om det skulle være oppriktig ment, så er det vanskelig å skjule disse egenskapene mot andre damer du kanskje er interessert i. 

Har flere guttekompiser som ikke skjønner hvorfor de skyver bort damene de er interesserte i, og når de forteller meg om samtalene deres, så er det altfor ofte nettopp slike ting som lyser opp for min del. Damene må vokte sine ord med omhu, og være ytterst forsiktig med hva de sier, ellers blir de «tatt» på det umiddelbart, og må begynne å svare for seg og «ro». Det er bare kontraproduktivt.

Jeg vet dette kan skyve de lenger bort. Jeg dater de bare for å finne ut hvorfor de gidder å bruke tid på meg når de åpenbart ikke orket å løfte en finger mens ihvertfall jeg prøvde å bli kjent. 

Jeg har bomma med forhold før jeg så det er derfor jeg allerede har skyvd de bort. Mine forhold har gått heden nettopp fordi damene ikke har ytret sine meninger eller hatt noen god dialog med meg. Her har de allerde startet med det før vi har truffet hverandre for første gang. Det er ikke slik man starter et forhold med meg ihvertfall.

Det jeg prøver er å finne ut om damer ofte er slik?

Hvis jeg skal vise interesse for ei dame så bør hun også vise at hun synes det er kjekt å være med meg. Jeg har hørt fra mange damer at de synes jeg er flink til å rose deres styrker og gi komplimenter. 

Har alltid gjort det jeg. Roser alle jeg synes gjør noe bra eller ser godt ut uten at det trenger å bety noe mere enn akkurat det. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Noska72 skrev:

Så bra, fortsett med det så finner du den rette til slutt🙂

Er helt ny der så jeg har ikke kommet så langt enda. Men det forundrer meg at alle gutta står så mye på ski, samler på fjelltopper og har bilder i barings. 🤷‍♀️

Anonymkode: 944d8...94e

• Liker 4
Gjest Wincel
Skrevet
2 hours ago, bustelise said:

Hvem er interessert i å ha inkonsistente kvinner som sier det ene den ene dagen og så noe annet enn annen dag? Er jo nettopp det gutta reagerer på. Ved å bare la henne eksistere stiller man ingen krav til henne. På samme måte som man gjør med barn. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er helt ny der så jeg har ikke kommet så langt enda. Men det forundrer meg at alle gutta står så mye på ski, samler på fjelltopper og har bilder i barings. 🤷‍♀️

Tro meg, Tinder er stappfullt av jenter på toppturer også. 🤣

Det er nok mye falske friluftsfasader ute og går hos begge kjønn!

Anonymkode: f520d...b6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er dumt for meg da😂 Swiper bort alle toppentusiastene fordi jeg aldri har vært på topptur engang og interessene vil krasje der. Drar på skogstur med hunden hver helg men driver jo ikke med selfies sånn generelt. 🤷‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tur-i-fjell-og-skog-og-mark-bilder, reisebilder, treningsbilder

Profiltekst:

"Hvis du er x, y, z, æ, ø eller å kan du bare sveipe til venstre med en eneste gang!!! Grrrrrr!!!!"

swipe left, repeat

Tok meg ca en måned å lære at Tinder er søppel av og for søpplefolk.

Anonymkode: 9770a...ef4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært på tinder av og på sin oktober, men kjenner meg ikke igjen i hva du beskriver... Kan muligens forklare bakgrunnen til noe av hva du påpeker.

Jeg sveiper fint forbi menn som bruker filter, er avkledd, ingen tekst, ”skryte bilder" eller bilder med døv humor. 

Får ofte melding av de jeg matcher med, og har ikke mulighet eller interesse av å svare alle. De jeg snakker med på går gjerne rett på sak for å se om det kan være et match for videre bekjentskap, og om det ikke er det dør samtalen ut. Har møtt 4 menn til nå for en uforpliktet kaffe eller gåtur, og 1 av de er jeg nå svært betatt av. Sistnevnte tok da først kontakt, men jeg inviterte han ut på date samme dag da jeg fikk en god følelse på han. 

Bruk litt tid på profilen din, og om du fremstår så bra som du beskriver deg burde du ikke ha noe problem med å matche med seriøse damer.

Anonymkode: be702...a6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, Noska72 said:

Dette er ikke noe nytt at menn må gjøre det mest av jobben og å ta første skritt. Dette gjelder da ikke alle, men den lille prosentandelen som faktisk klarer å ta initiativ veier ikke opp for resten akkurat. Husk det at kvinner har mye mer å velge i enn menn på Tinder. Statistikker skal ha det til at 2/3 av alle brukere på Tinder er menn, så skal du ha en kvinnes oppmerksomhet og å få gode svar må du overbevise damene at du er verdt tiden deres. Hvis ikke havner du nederst i bunken deres. Om du skriver i ukevis tror jeg du gjør en feil. Jeg foreslår å møtes allerede etter en uke for å kartlegge om dama faktisk er noe å samle på. Om hun ikke vil det har jeg bestandig alternative damer. 

Anonymkode: d6d88...6b9

AnonymBruker
Skrevet

Om mannen er kjekk nok, og/eller virkelig vekker interessen min, så skriver jeg alltid først. Er interessen mer middelmådig så skriver jeg aldri først. 
du er nok ikke så attraktiv som du tror. 

Anonymkode: 1796b...0b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Noska72 skrev:

Hadde ikke regnet med at dere damer ikke ville komme med noe annet en sånn da.

Ja selvsagt er det en grunn jeg som alle andre, det har ingenting med dette å gjøre.

Så du er av typen som blir sur hvis noen svarer med samme mynt. Nok en grunn til at du er singel.

Anonymkode: 4e02d...77f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye kvinnfolk som bruker Tinder for å få bekreftelse eller "tidsfordriv" som de kaller det. Det er bare å blokkere og gå videre. 

Anonymkode: f30c4...d2f

• Liker 1
Skrevet

Jeg er tydeligvis en veldig atypisk Tinder-kvinne. Jeg syns derimot din beskrivelse passer på svært mange menn på Tinder.

Poenget er at man finner et stort spenn av mennsker på Tinder, akkurat som i den virkelige verden. Noen er det umulig å holde en samtale igang med, det bare klaffer ikke. For meg er det en grei måte å luke bort menn på. Om de ikke klarer å vise interresse gjennom et par dager med chatting så er de ikke virkelig interessert. Og det samme gjelder nok motsatt når det gjelder kvinner også. Og samtidig får jeg luket bort de som hentyder til sex i melding nr 2, for jeg er ute etter noe varig. Men om jeg hadde vært ute etter kun sex så hdde det kanskje funket, så det er greit nok det. jeg bare sier ifra at det ikke er aktuelt for meg, og unmatcher. Men jeg går for å møtes tidlig, så snart jeg har fått inntrykk av at det her er en mann med en del felles interesser og verdier som stemmer med mine. For erfaringsvis så er det bare 10-20% av de som virker vedlig lovende på chatting som faktisk viser seg å være noen jeg kan bli tiltrukket av fysisk. Og å bruke masse tid på chatting da er egentlig bare bortkastet tid.

Siden man ikke har noen annen filtrering på Tinder enn det man selv klarer å vurdere ut fra bilder og evt tekst (noe som ofte er veldig mangelfult hos menn i alle fall, begge deler), så vil man møte på alle typer. Istedet for å klage på at "alle kvinner" eller "alle menn" er sånn eller sånn, så er det bedre å innse at du har bommet litt med vurderingene dine, og heller se på om du kan gjøre noe annet. Kan du feks gjøre noe med profilen din så det blir tydeligere hva du ønsker og hva slags type du er? Det kan hjelpe mye. Men en ting jeg skulle ønske både menn og kvinner kunne bli adskillig bedre på, er å huske på normal høflighet og behandle alle mennesker man møter på med respekt. Man får igjen etter hva man gir.

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 18.4.2020 den 22.36, Wincel skrev:

Hvem er interessert i å ha inkonsistente kvinner som sier det ene den ene dagen og så noe annet enn annen dag? Er jo nettopp det gutta reagerer på. Ved å bare la henne eksistere stiller man ingen krav til henne. På samme måte som man gjør med barn. 

Jeg mener ikke at du skal godta hva som helst. Jeg sier bare at det vil neppe gagne deg å arrestere henne på det. Hvis hun er vinglete og inkonsistent, i en såpass stor grad at det er en dealbreaker for deg, så er det bare å bevege seg videre. Å begynne å diskutere med henne vil ikke hjelpe for noen ting. 

Det er jo da som nevnt hvis det er såpass alvorlig inkonsistens at du blir uinteressert i henne. Det jeg egentlig mente å snakke om, er mer uskyldige ting. For eksempel dersom jeg sier at jeg skal legge meg i 23-tiden, og vi sier god natt og alt er fint. Så legger du plutselig merke til at jeg står som "Aktiv for 10 min siden" på Instagram kl 01. Da er det lite hensiktsmessig å begynne å sende anklagende meldinger med "Skulle ikke du legge deg? Hva gjør du? Hvorfor sier du at du skal legge deg når du fremdeles er våken?" og så videre. Du vil ikke tro hvor mange menn som gjør nettopp slike ting, og som ikke skjønner hvor mye avsmak sånt gir etter hvert. 

Edit:
Og ja, dette ble et real-life eksempel fra i natt... 🙄

Endret av bustelise
  • Liker 1
Gjest Wincel
Skrevet (endret)
49 minutter siden, bustelise said:

Jeg mener ikke at du skal godta hva som helst. Jeg sier bare at det vil neppe gagne deg å arrestere henne på det. Hvis hun er vinglete og inkonsistent, i en såpass stor grad at det er en dealbreaker for deg, så er det bare å bevege seg videre. Å begynne å diskutere med henne vil ikke hjelpe for noen ting. 

Det er jo da som nevnt hvis det er såpass alvorlig inkonsistens at du blir uinteressert i henne. Det jeg egentlig mente å snakke om, er mer uskyldige ting. For eksempel dersom jeg sier at jeg skal legge meg i 23-tiden, og vi sier god natt og alt er fint. Så legger du plutselig merke til at jeg står som "Aktiv for 10 min siden" på Instagram kl 01. Da er det lite hensiktsmessig å begynne å sende anklagende meldinger med "Skulle ikke du legge deg? Hva gjør du? Hvorfor sier du at du skal legge deg når du fremdeles er våken?" og så videre. Du vil ikke tro hvor mange menn som gjør nettopp slike ting, og som ikke skjønner hvor mye avsmak sånt gir etter hvert. 

Edit:
Og ja, dette ble et real-life eksempel fra i natt... 🙄

Joda, men det har med troverdigheten til en person å gjøre. Hvis det gjentar seg flere ganger så føler man at man blir løyet til og det eri kke noe greit. Man føler ikek man kan stole på slike mennesker. Tillit er viktig

Nå har jeg skjønt såpass at kvinner ikke har problemer med små hvite løgner så jeg forventer ikke at en kvinne skal forstå de konseptene jeg snakker om

Endret av Wincel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...