Gå til innhold

Beinbrudd og paracet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har tatt røntgen og vært hos ortoped. Alt så bra ut. Fikk noen øvelser som innebærer balanse og stå på en fot, men ingen spesifikk oppfordring til å gå til fysioterapeut - men jeg kunne bestille time hvis jeg syns jeg hadde behov. 

Anonymkode: d899a...d39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det andre fysioterapeuter i området som kan være åpne? 

AnonymBruker
Skrevet

Min fysioterapaut åpner i morgen. Jeg hadde tatt en ringerunde, for opptrening må du ha, om det så bare er for å gjøre litt justering på øvelser.

Anonymkode: 72e4a...fb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring dem som har behandlet bruddet i morgen! Da får du råd om smertestillende. 

Anonymkode: 9e379...c9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hurra, jeg fikk time på mandag. Hva er "vanlig" prosedyre/forløp/opptrening etter et legg/ankelbrudd? Gjør man øvelser hos fysio eller får man beskjed om hva man skal gjøre, og så går man hjem? Hvor ofte er det vanlig å gå dit? Off, ser for meg at det kan bli dyrt. 

Anonymkode: d899a...d39

AnonymBruker
Skrevet

Smerte forteller deg vanligvis når du skal slutte å bevege på det som gjør vondt. I en opptreningsfase kan det være litt annerledes, men mitt råd: tren så mye du kan, selv om det gjør LITT vondt, ikke mye. Eventuelt bruk noe smertestillende etterpå. Ikke mye.

Det beste er om du får profesjonelt råd.

Anonymkode: 385ac...439

AnonymBruker
Skrevet
På 18.4.2020 den 22.06, Gåsemor skrev:

Hvor lenge siden du hadde brudd i armen siden du bruker smertestillende? Var bruddet operert?

Bruddet er operert ja, med mange skruer og plate. Er en stund siden nå, men skruene og platen irriterer sener og muskler, ettersom de ikke sitter "rett"... 

Anonymkode: 6b65c...647

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruddet er operert ja, med mange skruer og plate. Er en stund siden nå, men skruene og platen irriterer sener og muskler, ettersom de ikke sitter "rett"... 

Anonymkode: 6b65c...647

Har det vært snakk om å operere ut plater og skruer siden du har smerter? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...