Gå til innhold

Norwaytwins

Håbrannfanger

Anbefalte innlegg

Gjest Heartgirl
Diencephalon skrev (25 minutter siden):

Kontekst. Da NT startet med YT, så var dette med vekt meget sentralt. Nå er de begge operert, og neglisjerer alle gode vaner de en gang hadde. Klart publikum stiller spørsmål når hverdagen utelukkende består av handleturer og dårlig mat.

Synes likevel det er stygt og unødvendig gjort og sitte og skrive om andres kroppsvekt, matinntak og utseende. 

Det skader ikke oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VetAlt skrev (5 timer siden):

Ja, de er tykke kun pga gener....🙄. ''Jeg spiser normalt altså''....

Hvor leste du det?

Jeg poengterer igjen da... om en er undervektig i den grad at det er en sykdom, feks anoreksi. Tenker du at de er tynne pga gener? Eller en psykisk sykdom som gjør at det blir nær til umulig å spise?

Det er så vanvittig gammeldags tankegang du poster her.

Vi vet at syklig overvekt er en sykdom, overspisnings lidelse er en sykdom, 70% av befolkningen i Norge regulerer følelsene sine med mat. Videre henn vet vi at mennesker som har mye kortisol, eller stressnivåer da i kroppen, har det utrolig vanskelig med å gå ned i vekt. Vi vet at vi mennesker reagerer forskjellig på ulike typer mat. At vi har ulik forbrenning. Gener har noe å si..
Så nei.. du blir ikke grisetjukk uten å putte noe i munn. Men sånn en trangsynt måte å se problemet på løser ingen verdens ting. Det er et stort kompleks samfunns problem, som ikke lar seg løse bare ved at vi spiser litt mindre. Eller tenker at alle tykke folk ikke har selvkontroll. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (7 timer siden):

Synes likevel det er stygt og unødvendig gjort og sitte og skrive om andres kroppsvekt, matinntak og utseende. 

Det skader ikke oss. 

Ok. Du gjentar deg gang på gang. For disse to sin sosiale karriere handla ein del om vekt. Derfor vil fleire av oss tolke vektøkninga som trist og med eit ønske at dei nærme burde støtte damene  so dei kan ha ei vekt som ikkje stoppa livet! Vekt er ein del av helse. Ikkje alt er stygt prat om utsjånad… 

Endret av Petrine12
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I.I.Rasta skrev (6 timer siden):

Hvor leste du det?

Jeg poengterer igjen da... om en er undervektig i den grad at det er en sykdom, feks anoreksi. Tenker du at de er tynne pga gener? Eller en psykisk sykdom som gjør at det blir nær til umulig å spise?

Vi vet at syklig overvekt er en sykdom, overspisnings lidelse er en sykdom, 70% av befolkningen i Norge regulerer følelsene sine med mat. Videre henn vet vi at mennesker som har mye kortisol, eller stressnivåer da i kroppen, har det utrolig vanskelig med å gå ned i vekt. Vi vet at vi mennesker reagerer forskjellig på ulike typer mat. At vi har ulik forbrenning. Gener har noe å si..
Så nei.. du blir ikke grisetjukk uten å putte noe i munn. Men sånn en trangsynt måte å se problemet på løser ingen verdens ting. Det er et stort kompleks samfunns problem, som ikke lar seg løse bare ved at vi spiser litt mindre. Eller tenker at alle tykke folk ikke har selvkontroll. 

Noe av det viktigste vi gjør i livet, er å ta ansvar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diencephalon skrev (6 timer siden):

Noe av det viktigste vi gjør i livet, er å ta ansvar.

Men hva vet du om man tar ansvar?
Vi henger ut tjukke som late, udugelige folk som aldri tar ansvar. Og det stemmer jo ikke!
Vi tar den gruppen fordi det er veldig synlig at de gjør feil. Selvfølgelig er det noen som ikke tar ansvar, skylder fra seg, som i alt annet i livet... MEN før vi begynner å forstå hvorfor man blir overvektig, så står problemet utløst.
Det pisset dere driver med, å få folk til å skamme seg over at de ikke får til. det hjelper vitterlig ingen.
Selvfølgelig vil ett menneske gå i forsvar. Det er helt naturlig. Skjerp dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har ptsd feks.. tenker du at man selv skal ta ansvaret for det som har blitt gjort mot deg?
Er det din feil? Klart du har selv ansvaret for å gå i behandling, få hjelp, og jobbe deg fremover.
Men.. dere som sier kcal inn kcal ut. Er ikke så lett vettu.. da hadde vi ikke har så mye tjukke folk.

https://www.forskning.no/stress-overvekt/posttraumatisk-stress-gir-overvekt/1130328

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartgirl
I.I.Rasta skrev (14 timer siden):

Hvor leste du det?

Gode poenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
I.I.Rasta skrev (29 minutter siden):

Vi henger ut tjukke som late, udugelige folk som aldri tar ansvar. Og det stemmer jo ikke!
Vi tar den gruppen fordi det er veldig synlig at de gjør feil. Selvfølgelig er det noen som ikke tar ansvar, skylder fra seg, som i alt annet i livet... MEN før vi begynner å forstå hvorfor man blir overvektig, så står problemet utløst.
Det pisset dere driver med, å få folk til å skamme seg over at de ikke får til. det hjelper vitterlig ingen.

Enig! Bra skrevet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I.I.Rasta skrev (5 timer siden):

Jeg har et ganske godt klinisk blikk og betrakter nok det aktuelle litt annerledes enn deg. 

Endret av Diencephalon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I.I.Rasta skrev (5 timer siden):

Om man har ptsd feks.. tenker du at man selv skal ta ansvaret for det som har blitt gjort mot deg?
Er det din feil? Klart du har selv ansvaret for å gå i behandling, få hjelp, og jobbe deg fremover.
Men.. dere som sier kcal inn kcal ut. Er ikke så lett vettu.. da hadde vi ikke har så mye tjukke folk.

https://www.forskning.no/stress-overvekt/posttraumatisk-stress-gir-overvekt/1130328

Er tvillingene diagnostisert med PTSD, sier du?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (4 minutter siden):

De har holdt på med YT siden 2014, så det er jo blitt 10 år nå faktisk 😊 

Har veldig godt inntrykk av Petter jeg også, så jeg håper det går bra med han også 😊 Brudd er jo aldri gøy for noen 😊

Imponerende at de har holdt på så lenge 😊 De må virkelig elske det de driver med.

Huff, ja brudd er vondt for begge parter :( Håper virkelig det går bra med Petter jeg også. 

Endret av jukkapalme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om de litt eldre tvillingene som heter norwaytwinsblog på insta eller er det snakk om de unge tvillingsjentene som er modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ncih skrev (7 timer siden):

Er det snakk om de litt eldre tvillingene som heter norwaytwinsblog på insta eller er det snakk om de unge tvillingsjentene som er modeller?

Det er de eldre tvillingene vi snakker om her😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartgirl
jukkapalme skrev (12 timer siden):

Imponerende at de har holdt på så lenge 😊 De må virkelig elske det de driver med.

Huff, ja brudd er vondt for begge parter :( Håper virkelig det går bra med Petter jeg også. 

Synes de virker utrolig jordnære og ekte. De er så ujålete av seg. 

Imponerende at de har holdt på så lenge 😊

Jeg så dem og moren i fjor i Oslo sentrum og jeg fortalte dem at de var flinke 🥰 De var koselige og snakke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (20 timer siden):

Pia står fram som lesbisk på nrk.no.. Begynner å mistenke at det er hun som har presset Guro til å gå fra P, siden hun ikke kan få egne barn.

Ja dem er sykelig avhengig av hverandre🙈

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (2 timer siden):

Synes de virker utrolig jordnære og ekte. De er så ujålete av seg. 

Imponerende at de har holdt på så lenge 😊

Jeg så dem og moren i fjor i Oslo sentrum og jeg fortalte dem at de var flinke 🥰 De var koselige og snakke med. 

Helt enig! Vi trenger de i en verden av selvopptatte, ekstremt utseendefikserte influensere/youtubere.

Å, så koselig at de møtte på dem! De virker veldig hyggelige både moren og tvillingene 💜 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
lew skrev (50 minutter siden):

Ja dem er sykelig avhengig av hverandre🙈

Sykelig avhengig er vel å ta i litt. Jeg tror ikke de kommer til å bo sammen for alltid. Men jeg har hørt at tvillinger ofte har tettere bånd enn andre søsken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
jukkapalme skrev (1 time siden):

Sykelig avhengig er vel å ta i litt. Jeg tror ikke de kommer til å bo sammen for alltid. Men jeg har hørt at tvillinger ofte har tettere bånd enn andre søsken. 

Jeg er enig @jukkapalme 

Du har rett i at tvillinger knytter tette bånd enn andre søsken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok vanlig å ha tette bånd som tvillinger, men kanskje litt mer uvanlig å inkludere "mamma" i alt de gjør :knegg: 

Hører Pia si at "ja, jeg har issues" i en video hvor de viser hva de har i strandbagen.

Begge drar opp badetøy og poengterer at de bruker plagg over selve badetøyet.

Selvfølgelig hèlt lov, men jeg skulle så inderlig ønske at når de først mistet retningen etter div vektnedganger så facet de sannheten og våget å være hele seg- også på stranda :nikke:

Ser Guro skal legge ut en video om psykisk helse på fredag. Litt underlig at hun skal det akkurat samme uka som Pia er på nrk. 

Viktige saker, for all del. Kun timing jeg stusser over 🙂

Kul campingbuss de ferierer i ☀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (17 timer siden):

Ser Guro skal legge ut en video om psykisk helse på fredag

Jeg har sett denne nå. Det hun sier om mat, det at hun er veldig til å fokusere på hvor lite de andre spiser i forhold til henne, er ekstremt skadelig. Tenker de burde slutte å vise fram porsjonene når de lager mat i det minste, for Pia har jo alltid mindre porsjoner. Så kan man jo si at det hjelper jo ikke å ikke filme det, når det allikevel skjer hjemme hos de med eller uten kamera som filmer. Men jeg tror ikke det er noe bra for Guro å få det dokumentert hver dag på internett at hun spiser mer enn Pia.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...