Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går opplevde jeg det igjen. Sto i kø på Kiwi og skulle akkurat til å betale, da det plutselig kommer en dame på rundt 70 år, inn i køen som er på vei ut av butikken, ikke holder hun avstand heller. Hun står like ved siden av meg, og spør ekspeditøren om de har antibac. Han vet ikke så han roper ut i butikken til sin kollega som kommer med antibac. Damen betaler rett foran nesen på meg og de som står i kø. Jeg angrer på at jeg ikke sa til henne at hun kunne gå inn den vanlige veien og stille seg i kø, for det har jeg gjort før, men da pleier de å si at de bare skal ha en ting så de trenger ikke å stå i kø!  Jævlig irriterende. 

Anonymkode: 12741...53e

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi mange eldre er opptatt av seg selv og sine vondter. De skal jo bare ha én ting, så de tenker ikke at det er så farlig om de sniker foran de som har stått i kø i evigheter..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Opplever det igjen og igjen, alltid gamle damer. De later som om de ikke ser deg eller ikke forstår køsystemet. 

Anonymkode: d1d6b...2d5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Slitasje på frontallappen.

Anonymkode: f2250...d84

• Liker 12
Skrevet

Fordi de får lov.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker har en tendens til å bli mer og mer selvsentrert med alderen. 

Anonymkode: dd79e...d9c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Her burde jo den ansatte sagt ifra, det er ikke kundenes jobb å si ifra sånn egentlig. Jeg har jobbet i butikk, blomsterbutikk vel å merke, men det er nok gamlinger som sniker der også 😂 og jeg vet hvordan det er, jeg har en stor redsel for å snakke med ukjente mennesker og enda verre med det å konfrontere dem. Men ihvertfall, da jeg jobbet følte jeg meg trygg på å si ifra til snikerne. "ja, jeg vil gjerne hjelpe deg, bare still deg i kø så hjelper jeg deg" med et smil. 

Anonymkode: 5d9b3...80d

• Liker 10
Skrevet

Det er gamle damer og damer med barnevogn. De er helt ekstreme innimellom. Jeg hadde barnevogn dame som bare gikk foran meg i køen I går, null skam å oppdrive. Som om de bruker den vogna som rambukk. 

Gamle damer må gjerne snike foran meg. Jeg har mere tid på jorda enn de har, så skjønner godt at de ikke vil kaste bort den tiden i kø 😅

Skrevet
1 minutt siden, Saph skrev:

Det er gamle damer og damer med barnevogn. De er helt ekstreme innimellom. Jeg hadde barnevogn dame som bare gikk foran meg i køen I går, null skam å oppdrive. Som om de bruker den vogna som rambukk. 

Gamle damer må gjerne snike foran meg. Jeg har mere tid på jorda enn de har, så skjønner godt at de ikke vil kaste bort den tiden i kø 😅

Den siste var god. Du har ett poeng ... er det ungdommer i køa er det bare å snike for oss 50+ vi har mindre tid å kaste bort i kø😂😂😂👍🏻

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Saph said:

Gamle damer har jo all tid i verden! Ikke jobber de, ikke passer de barn.

Anonymkode: 987eb...848

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Innbiller meg at de har vært underkua hele livet, så nå før de skal dø passer de på å ta litt plass

Anonymkode: 0cce0...5d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg aldri opplevd!

Anonymkode: 0d026...bad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her burde jo den ansatte sagt ifra, det er ikke kundenes jobb å si ifra sånn egentlig. Jeg har jobbet i butikk, blomsterbutikk vel å merke, men det er nok gamlinger som sniker der også 😂 og jeg vet hvordan det er, jeg har en stor redsel for å snakke med ukjente mennesker og enda verre med det å konfrontere dem. Men ihvertfall, da jeg jobbet følte jeg meg trygg på å si ifra til snikerne. "ja, jeg vil gjerne hjelpe deg, bare still deg i kø så hjelper jeg deg" med et smil. 

Anonymkode: 5d9b3...80d

Ts her. 

Jeg sto bare å ventet på at gutten i kassen skulle si noe, men det gjorde han ikke. Enten så tenkte han ikke over det eller så ga han blaffen. 

Anonymkode: 12741...53e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde en gang at jeg sto i kassakø med 3-4 ting i armene. Bak meg kom det en gammel dame med stappfull handlevogn og spurte om hun kunne få komme før meg i køen. Jeg sa nei, og hun ble helt sjokkert og snurt. Hun opplevde sikkert at folk alltid tok hensyn til hun som var gammel, uavhengig om det var berettiget eller ikke. 

Anonymkode: 19b76...f74

• Liker 7
Skrevet

Da jeg var gravid, hadde bekkenløsning og gikk på krykker, stod jeg en dag i kø på rema. Ei lita gammel dame svingte inn rett foran meg i køen med en pose plommer. Både jeg og mannen bak meg sa at køen begynte helt bak, men hun rikket seg ikke. Hun skulle bare betale for denne lille posen sa hun og det tok ikke lang tid derfor trengte hun egentlig ikke å stå i kø. Jeg fortsatte å si til henne at hun snek i køen og når jeg klarte å stå der så klarte pinadø hun å stå i kø også, men hun rikket seg ikke. Plutselig kom det en rema ansatt forbi og hun grep tak i jakkeermet hans og sier :kunne jeg bare fått betalt for denne? Han går og åpner en kasse til, og damen svinger ut av køen og får betalt, og fyker ut av butikken. ☹️

• Liker 4
Skrevet

Når jeg jobbet i butikk, og så noen snek (spesielt de som bare går i kassa rett foran noen andre), sa jeg at "beklager, men du må nok vente på tur som alle andre :)". De skjønte at de ikke kom noen vei, ble flaue, og gikk i kø.

Hvis noen sniker foran meg så pleier jeg å spørre om hvorfor de sniker. "Har dårlig tid/skal rekke en buss" pleier å være svaret. Da svarer jeg bare at min tid er like viktig som deres, og ber dem gå bak i kø. Snakker gjerne litt høyt også, slik at andre får det med seg.

Jeg liker ikke sniking :P 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt som damer som sniker i køen ved baren 🙄 Slipper unna med det, derfor blir de slik. Vant til å være privilegerte

Anonymkode: 987eb...848

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det og mye når jeg jobbet på en kafe ved et skianlegg. Alle bestemmer seg for å komme å spise likt, så det var alltid lang kø, å fy som folk snek i køen! Står å snakker med en gjest ved kassen, og da ville folk (som oftest menn i 40 årene) snike seg frem og nærmest kaste penger på meg til drikke, eller dytte frem korte til terminalen med et "kan jeg bare få betale for 3 kaffe, og 2 kaker?" 🙄🙄 hallo! Det tar tid å slå det inn i kassen, og stil deg bakerst i køen! Jeg prøvde alltid å si i fra. Noen folk må virkelig lære seg folkeskikk! 

Anonymkode: d40b6...9a1

• Liker 4
Skrevet

Bryr meg hvis det er køer som går fort. Rr det køer som tar timesvis sier jeg i fra. Prikker dem på skuldra og sier unskyld det er kø her og alle som står her er foran deg du må stille deg der køa begynner... på en høflig måte da selvfølgelig. Da kommer det som regel no mumling å ja jeg så ikke det... og tusler bakerst. 🙈. Mulig det er frekt men klarer ikke å la vær å si noe. 

• Liker 1
Skrevet

Hva er problemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...