Gå til innhold

Hva bruker dere majones og ketchup til/på?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker majones på tunfisk og majones og ketchup på speilegg. Ellers ketchup på pølser, det er et virkelig must. Bruker ingen av delene ellers. 

Hva bruker dere det på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna

Majones bruker jeg sammen med skinke eller salami.Og på kokt egg. Og makrell i tomat.

Ketchup bruker jeg på pølser,hamburger, speilegg og pomfri.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker majones f.eks. sammen med kaviar under ost eller egg, av og til under salami eller annet kjøttpålegg, på leverpostei, i potetsalat..
Jeg kan smaksette majonesen og bruke det til pommes frites, båtpoteter og annen mat. Dette kan f.eks. være med hvitløk og diverse for å lage aioli, med chilisaus for å lage chilimajones osv osv.
Majones kan brukes til så mangt. Og så er det jo veldig enkelt å lage majones selv.

Ketchup bruker jeg vel stort sett bare til pølser, pommes frites og sånt... Sikkert noe annet også, men jeg brukte det nok oftere før.

Anonymkode: ef7ae...ca7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majones som regel under skinke, salami, oppå leverpostei, ketchup til pølse i brød, i noen grad pomfrit(kommer an på resten av tilbehøret), speilegg og potetmos(med mindre den er hjemmelaget).

Anonymkode: 86665...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser bare ketchup hvis jeg bestiller chips på Burger King. Majones spiser jeg bare på leverpostei, men det har jeg ikke spist på årevis.

Anonymkode: 1aa8b...558

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majones bruker jeg mest sammen med kjøttpålegg, tunfisk, makrell i tomat, leverpostei Noen ganger tar jeg en dæsj i potetmosen. Så i potetsalat sammen med rømme.

Ketchup bruker jeg mest på pølser, hamburgere, pommes frites, stekte poteter, og en sjelden gang på stekt egg.

Anonymkode: 3e70e...7c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Majones bruker jeg sammen med skinke eller salami.Og på kokt egg.

Ketchup bruker jeg på pølser,hamburger, speilegg og pomfri.

UPS. Jeg glemte majones på hardkokt egg. Det bruker jeg jo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker majones f.eks. sammen med kaviar under ost eller egg, av og til under salami eller annet kjøttpålegg, på leverpostei, i potetsalat..
Jeg kan smaksette majonesen og bruke det til pommes frites, båtpoteter og annen mat. Dette kan f.eks. være med hvitløk og diverse for å lage aioli, med chilisaus for å lage chilimajones osv osv.
Majones kan brukes til så mangt. Og så er det jo veldig enkelt å lage majones selv.

Ketchup bruker jeg vel stort sett bare til pølser, pommes frites og sånt... Sikkert noe annet også, men jeg brukte det nok oftere før.

Anonymkode: ef7ae...ca7

Snakker du sånn amerikansk majones her? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majones har jeg kuttet ut, men pleide å ha det på skinke og leverpostei før jeg ble vegetarianer.Pleide å ha det som "dip" til fiskepinner og annen panert fisk.
Ketchup bruker jeg på omelett, pizza, pasta, vegetar kjøttboller, vegetar pølser, speilegg og burger, Pommes frites også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alkoholist

Majones på: kokt egg, leverpostei, salami og fiskekaker. Ketchup på: speilegg, pølse, ostesmørbrød, pommes-frites, fiskepinner og av og til på pizza. 

 

Endret av Alkoholist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sitronterte skrev:

Majones har jeg kuttet ut, men pleide å ha det på skinke og leverpostei før jeg ble vegetarianer.Pleide å ha det som "dip" til fiskepinner og annen panert fisk.
Ketchup bruker jeg på omelett, pizza, pasta, vegetar kjøttboller, vegetar pølser, speilegg og burger, Pommes frites også.

Egentlig så det godt ut med majones til fiskepinner. Men best å lage den selv da, for jeg må ha litt mer sitron i den. Det skal prøves. Takk for tips. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som bruker majones på leverpostei. Er det den i hermetikk eller i eske, sånn ovnsbakt? Jeg har kun smakt på den hermetiske. Da hadde jeg rødbeter på. Men jeg syns den har så ekkel farge. Unnskyld meg. Den ovnsbakte ser   bedre. Kanskje det går med rødbeter og majones på den...

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes majones er veldig godt på kjøttpålegg (skinke, salami mm) og hardkokt egg. Men fordi det er så mye kalorier i den, har jeg byttet ut majonesen med lettrømme.  Nei, det er ikke like godt. 
Mannen min bruker majones på det meste, til og med oppå brødskive med Jarlsbergost. Og han sparer ikke!  Urettferdig er det, for han er like slank som alltid. 
Ellers bruker jeg majones i enkelte dressinger, f.eks. i potetsalat.  Da blander jeg majones og lettrømme. 

Ketsjup bruker jeg på pølse og når vi steker pytt-i-panne med løk, poteter og rester av saltfisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

Majones på reker selvsagt. 

 

Det glemte jeg! Det bruker jeg. Da er det utrolig godt å blande inn revet pepperrot i majonesen, det er digg til reker. Om en liker pepperrot da.

Anonymkode: 3e70e...7c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Mange som bruker majones på leverpostei. Er det den i hermetikk eller i eske, sånn ovnsbakt? Jeg har kun smakt på den hermetiske. Da hadde jeg rødbeter på. Men jeg syns den har så ekkel farge. Unnskyld meg. Den ovnsbakte er bedre. Kanskje det går med rødbeter og majones på den...

Ovnsbakt leverpostei, bruker jeg. Ikke rødbeter bruker jeg, men løk og majones. 

Anonymkode: 3e70e...7c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Zienna skrev:

Jeg synes majones er veldig godt på kjøttpålegg (skinke, salami mm) og hardkokt egg. Men fordi det er så mye kalorier i den, har jeg byttet ut majonesen med lettrømme.  Nei, det er ikke like godt. 
Mannen min bruker majones på det meste, til og med oppå brødskive med Jarlsbergost. Og han sparer ikke!  Urettferdig er det, for han er like slank som alltid. 
Ellers bruker jeg majones i enkelte dressinger, f.eks. i potetsalat.  Da blander jeg majones og lettrømme. 

Ketsjup bruker jeg på pølse og når vi steker pytt-i-panne med løk, poteter og rester av saltfisk. 

Jeg spiser ikke kjøttpålegg egentlig. Jeg spiser mest ost og tunfisk på brød. Men jeg ser majones er vanlig på kjøttpålegg. Det hender jeg spiser Salami, men da med løkringer på, og ikke majones. Kanskje jeg burde prøve

 feil. Jeg spiser jo spekeskinke. Men ikke med majones 🙂

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg spiser ikke kjøttpålegg egentlig. Jeg spiser mest ost og tunfisk på brød. Men jeg ser majones er vanlig på kjøttpålegg. Det hender jeg spiser Salami, men da med løkringer på, og ikke majones. Kanskje jeg burde prøve 🙂

Da anbefaler jeg Strandaskinke!  Ingen over, ingen ved siden!  Den er veldig god. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majones på skalldyr, aioli (alltid hjemmelaget) til blåskjell og til focaccia. Ketsjup til pølse i brød og til pommes frites på gatekjøkken, selv om jeg egentlig foretrekker remulade eller eddik til pommes frites.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majones til reker, skinke, kokt egg, salami.

Chili ketchup må vi ha til pølser på sommeren for jeg er ikke så veeeldig pølseglad, men guttungen elsker å grille så...

Vanlig ketchup bruker vi ikke så mye av for guttungen bruker ikke nesten aldri ketchup, og jeg foretrekker chilien. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...