Gå til innhold

Hva bruker dere majones og ketchup til/på?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Zienna skrev:

Da anbefaler jeg Strandaskinke!  Ingen over, ingen ved siden!  Den er veldig god. 

Har ikke smakt den. Men skal prøve den 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Brunhilde skrev:

Majones på skalldyr, aioli (alltid hjemmelaget) til blåskjell og til focaccia. Ketsjup til pølse i brød og til pommes frites på gatekjøkken, selv om jeg egentlig foretrekker remulade eller eddik til pommes frites.

Jeg er ikke glad i skalldyr 🙂 og pommes frites spiser jeg uten noe på. Men remulade så ikke feil ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obligatorisk med majones på reker, i pastasalat og på leverpostei. Er i tillegg godt på makrell i tomat, og pizza.

Ketchup kunne jeg ha på alt før, nå funker det bare på pølse. Ikke grandis engang. Skikkelig lei ketchup, men pølse er ikke spiselig uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strandaskinke er virkelig godt. Også med majones. En av tingene jeg savner etter jeg ble veggis. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majones til skinkepålegg, leverpostei, skalldyr og morrpølse.

Ketsjup på pølse, hamburger, chips og ostesmørbrød. 

Anonymkode: 339c0...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majones er bæsj og av en eller annen merkverdig grunn blir det putte på alt. Hva har det for eksempel på Sushi å gjøre egentlig? 

Ketchup har jeg på pommes frites og fiskekaker i brun saus. 

Anonymkode: 154e8...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Majones er bæsj og av en eller annen merkverdig grunn blir det putte på alt. Hva har det for eksempel på Sushi å gjøre egentlig? 

Ketchup har jeg på pommes frites og fiskekaker i brun saus. 

Anonymkode: 154e8...278

Da jeg var liten så ville jeg ha det på grøten. Men da satte min mor foten ned. Heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker majones på leverpostei og fiskepudding. Har så klart dette på brødskive. Jeg kan bruke ketchup og majones på fiskepudding noen ganger, men som oftest bare majones. Jeg bruker ketchup på pølse i brød. Jeg kommer ikke på noe annet, likevel har jeg alltid ketchup i kjøleskapet? :P 

Anonymkode: 064fd...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker majones på leverpostei og fiskepudding. Har så klart dette på brødskive. Jeg kan bruke ketchup og majones på fiskepudding noen ganger, men som oftest bare majones. Jeg bruker ketchup på pølse i brød. Jeg kommer ikke på noe annet, likevel har jeg alltid ketchup i kjøleskapet? :P 

Anonymkode: 064fd...bb1

Oh, jeg bruker selvfølgelig majones på reker! 

Anonymkode: 064fd...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majones: sænd mæ rægan, roast beef, egg.

Ketchup: burger, spagetti og kjøttdeig, pomm fritt, pizza av og til. 

Anonymkode: d1033...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketchup og majones sammen? I såfall bruker jeg det på stekt egg, tilbehør til chips og chicken nuggets og jeg kan ha det på hamburger.

Anonymkode: 430c2...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SoWhat? skrev:

Jeg bruker majones på tunfisk og majones og ketchup på speilegg. Ellers ketchup på pølser, det er et virkelig must. Bruker ingen av delene ellers. 

Hva bruker dere det på? 

Jeg brekker meg alltid av lukta av majones. glemmer aldri da jeg prøvde majones som hårkur for mangen år siden da sto jeg å brakk meg i dusjen leenge... ketchup liker jeg heller ikke engang på pølser. jeg liker ikkeke ketchup på noe aent enn i bittelitt i spaghetti. 

Anonymkode: 0c173...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majones på kald kokt laks og ørret, reker, hardkokte egg. I hvitløksdressing (sammen med rømme), i dressinger/saus til diverse salater (potetsalat, skalldyrsalat, skagensalat, "italiensk salat"typer, colesllaw, i remoulade (til roastbiff, fiskepinner, noen ganger til stekte fiskekaker og noen ganger til stekt fisk).

Ketchup til pølser, hamburgere, pommes frites og i en enkel bbq saus jeg fant oppskrift på en gang.

Anonymkode: 50880...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majones: I tunfisksalater, rekesalater, eggesalater. I dippingsauser. Til Moules Frites. Lager alltid majones selv. Har vi chips lager jeg for eksempel en honey-mustard saus med majones, i stedet for å dippe rett i majones. 

Ketchup: Kun på tur i skogen, om vi griller pølser. Men som ingrediens i bbq sauser, enkelte gryter, og lignende. 

Anonymkode: 8a5a5...26b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker faktisk ketchup på fiskegrateng! Kjempegodt, det er bare å prøve. :)

Anonymkode: 70bc2...bff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Tamsi skrev:

Obligatorisk med majones på reker, i pastasalat og på leverpostei. Er i tillegg godt på makrell i tomat, og pizza.

Ketchup kunne jeg ha på alt før, nå funker det bare på pølse. Ikke grandis engang. Skikkelig lei ketchup, men pølse er ikke spiselig uten.

Nei, det går ikke å spise pølser uten. Ikke bare med sennep en gang 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker faktisk ketchup på fiskegrateng! Kjempegodt, det er bare å prøve. :)

Anonymkode: 70bc2...bff

Oj. Ja, ok. Jeg prøver det meste jeg. Blir jo nysgjerrig. Men for å være ærlig, så ser det ikke veldig fristende ut 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Majones: I tunfisksalater, rekesalater, eggesalater. I dippingsauser. Til Moules Frites. Lager alltid majones selv. Har vi chips lager jeg for eksempel en honey-mustard saus med majones, i stedet for å dippe rett i majones. 

Ketchup: Kun på tur i skogen, om vi griller pølser. Men som ingrediens i bbq sauser, enkelte gryter, og lignende. 

Anonymkode: 8a5a5...26b

Hjemmelaget er best, men jeg syns at majones i Norge er godt. Jeg liker personlig litt sydligere, men helt grei på tube også. Og sikkert i pose og på glass. 

Majones SOLGT i Norge skulle det være sånn korrekt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...