Gå til innhold

Alder ved kastrering av katt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har hunkatten fått komplikasjoner og må være inne litt til, men veterinæren sa at det ikke vil være noe problem å slippe de ut nå. En kontaktsøkende kattunge vil løpe hjem når den blir skremt.

Tror jeg ville byttet dyrlege. En hunkatt med komplikasjoner som ikke har vært ute alene bør absolutt holdes inne. Bra du er mer forsiktig enn dyrlegen!

Anonymkode: bea66...6a5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine var 5 mnd. Hannkatter. Vekt ble aldri nevnt, som et krav.

Han ene jokket på broren, så bare godt å få det gjort 😅

Anonymkode: 2eea1...7c2

Skrevet (endret)

Nå har vi vært på vekta, og frøkena vår er faktisk 2 kg - så håper dyreklinikken her kan utføre kastrasjonen før hun er 6 mnd. Det er over en time til en annen klinikk, så jeg vet ikke om det er så greit med såpass lang biltur etter operasjon?

Hun går rundt her og maser om å få ut hele tiden, og gnir seg inntil både oss og møbler, jeg er litt redd for at hun nærmer seg løpetid. 

Vi har snakket med naboene, og det er heldigvis hunnkatter de har, men en vet jo aldri om det kommer en hannkatt ruslende heller. Hun er jo ute med tilsyn, dvs jeg kan være på framsiden av huset og f.eks vaske vindu - og da svinser hun rundt meg, men hun kan også ta runden rundt huset her, eller over til naboen som har ei lita busk det sitter småfugler i. Jeg føler jo at jeg har kontroll på henne, er det ukjente lyder kommer hun rett tilbake til verandaen der hun slippes ut, men en vet vel aldri helt med slike småpuser.

Endret av Fotballmamma
Tilføyd opplysning.
AnonymBruker
Skrevet

Min katfefrøken veide nok ikke 2 kg når hun ble kastrert, men hun var 6 måneder.  Hun veier vel knapt 3 kg i dag. Og hun er 10 år. 

Det går nok bra med en kjøretur på en time, hun er nok ikke helt våken hele turen hjem. Men du må kanskje vente en stund etter at de har gjort inngrepet, for de vil kanskje ha henne der mens hun våkner til. Pusen vil nok være ganske slapp resten av dagen. Og kanskje ekstra kosete, det har mine vært. 

Anonymkode: 1acee...baf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...