AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Del Skrevet 16. april 2020 Er det noen som har vært i cape town som vil dele sin erfaring / opplevelse? Anonymkode: 851ac...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskegrateng Skrevet 16. april 2020 #2 Del Skrevet 16. april 2020 Har ikke vært i Cape Town, nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #3 Del Skrevet 16. april 2020 3 minutter siden, Fiskegrateng skrev: Har ikke vært i Cape Town, nei Hvorfor svarer du da?😂ikke frekt ment altså Anonymkode: 3ef4a...31a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskegrateng Skrevet 16. april 2020 #4 Del Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor svarer du da?😂ikke frekt ment altså Anonymkode: 3ef4a...31a Fordi det står "Noen som har vært i Cape Town?". Bare svarte på spørsmålet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #5 Del Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, Fiskegrateng skrev: Fordi det står "Noen som har vært i Cape Town?". Bare svarte på spørsmålet «Er det noen som har vært i cape town som vil dele sin erfaring / opplevelse?» står det i teksten under. Irriterende med unødvendige kommentarer... Anonymkode: 851ac...3e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskegrateng Skrevet 16. april 2020 #6 Del Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: «Er det noen som har vært i cape town som vil dele sin erfaring / opplevelse?» står det i teksten under. Irriterende med unødvendige kommentarer... Anonymkode: 851ac...3e7 Opps, sorry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 16. april 2020 #7 Del Skrevet 16. april 2020 Ja, har vært i Cape Town. Flott by i de fine områdene. Nydelige områder, hav og strender, Table mountain, Waterfront etc. Se link https://www.capetown.travel/facts-about-cape-town/ Forferdelig i de dårlige områdene. Veldig mye kriminalitet. Vær forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikitaspin Skrevet 16. april 2020 #8 Del Skrevet 16. april 2020 Har vært der, følte meg trygg hele tiden. Sentrum var litt kjedelig, men mye å gjøre der, utflukter, museer, township, fengselet hvor mandela var osv samt mye fin natur. Vi vandret rundt på kveldene og alt helt normalt. Taxisjåføren vår fortalte at du kan ta selfie med gangsterne der om du betaler for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 17. april 2020 #9 Del Skrevet 17. april 2020 Har vært i CT flere ganger (sist i 2014) og jeg synes det er en fin by med fine turer (Table Mountain, Lion's Head), fine kjøreturer (til selve Kapp punktet, til Simon's Town og ikke minst til de flott vindistriktene rundt Franschhoek og Stellenbosch . Du kan sjekke et reisebrev som jeg laget for noen år siden her: http://gardkarlsen.com/Cape_Town_trip_report.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #10 Del Skrevet 17. april 2020 Var der i Februar med folkehøgskolen. Utrolig fint sted, minner meg litt om kysten i California... eller kysten langs middelhavslandene. Byen er UTROLIG farlig, rundt 2500 mennesker ble drept i Cape town i 2018. Dette er utrolig mye, og jeg vil anbefale deg til å IKKE gå ut aleine etter det blir mørkt.. jeg ble vitne til at noen ble ranet på gaten der. Byen føles trygg på dagen, men når kvelden kommer får byen en helt annen atmosfære.... har aldri følt meg så utrygg som jeg gjorde dere. Sentrum er også veldig ghetto.. og ikke så mye å gjøre der... vil anbefale deg og ikke nærme deg townshipsene på utsiden av byen der det er mye kriminalitet. Du kan ta båt tur over til robben island (der nelson mandela var fanget i mange år), og du kan også se mange seler der. Vil anbefale deg til å besøke boulders beach, en helt fantastisk fin strand med pingviner! Du kan også dra på vinsmaking i Paarl eller Stellenbosch. Du kan også ta den en typisk "hike" opp til Lions head med fantastisk utsikt over hele byen! Det blåser veldig mye i cape town, så ta med deg en vindjakke. Dra helst på sommeren da det er varmt... det kan bli rimelig forblåst og kjølig på vinteren der. Anonymkode: 85862...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veras123 Skrevet 18. april 2020 #11 Del Skrevet 18. april 2020 Har aldri vært utenfor Europa, jeg. Ikke vært utenfor Norge siden 2011, så at noen klager på hjemmesommer i år skjønner jeg ikke. Å reise så langt, er det nødvendig? Tenk på luftforurensing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #12 Del Skrevet 18. april 2020 4 minutter siden, Veras123 skrev: Har aldri vært utenfor Europa, jeg. Ikke vært utenfor Norge siden 2011, så at noen klager på hjemmesommer i år skjønner jeg ikke. Å reise så langt, er det nødvendig? Tenk på luftforurensing. Hvis du foretrekker å være i Norge er det helt greit, og det respekterer jeg. Jeg foretrekker å reise rundt i verden. Hjemmesommer syns jeg er dødskjipt, men jeg planlegger heller ikke å reise dit i juni - august, men januar. Ja, det er nødvendig å reise «så» langt. Jo lenger, jo bedre. Skjønner ikke hvorfor du skal legge deg opp i det? Tenke på luftforurensingen kan du gjøre selv 😉 Anonymkode: 851ac...3e7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #13 Del Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis du foretrekker å være i Norge er det helt greit, og det respekterer jeg. Jeg foretrekker å reise rundt i verden. Hjemmesommer syns jeg er dødskjipt, men jeg planlegger heller ikke å reise dit i juni - august, men januar. Ja, det er nødvendig å reise «så» langt. Jo lenger, jo bedre. Skjønner ikke hvorfor du skal legge deg opp i det? Tenke på luftforurensingen kan du gjøre selv 😉 Anonymkode: 851ac...3e7 Jeg har ikke sagt at jeg foretrakk det. Skulle gjerne reist jeg å, for har ingen barn og ingenting som holder igjen, men får ikke lov så må være fengslet i Norge og det er jo viktig med jobb. Jobber hver dag jeg, selv om det strengt tatt angående penger ikke er nødvendig å jobbe så mye jeg gjør. Synes synd på de som er arbeidsledig og sliter økonomisk og her driver jeg på og jobber selv om jeg strengt tatt ikke har behov for det, økonomisk sett... Anonymkode: 6b1dd...623 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #14 Del Skrevet 18. april 2020 12 minutter siden, Veras123 skrev: Har aldri vært utenfor Europa, jeg. Ikke vært utenfor Norge siden 2011, så at noen klager på hjemmesommer i år skjønner jeg ikke. Å reise så langt, er det nødvendig? Tenk på luftforurensing. Flott at du har funnet noe du trives med. Jeg trives best med å oppdage verden, se så mye som mulig, oppleve kulturer, spise alt mulig av mat. Cape Town står på lista, så følger tråden videre. Anonymkode: ade3e...b4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #15 Del Skrevet 18. april 2020 Reiser dere, må dere og ta konsekvensene av dårlig økonomi! Bare klag på økonomi. Jeg ser tusenvis av tråder av folk som klager på økonomi , men så er forbruket deres helt for jævli høyt... Anonymkode: 6b1dd...623 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #16 Del Skrevet 18. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Flott at du har funnet noe du trives med. Jeg trives best med å oppdage verden, se så mye som mulig, oppleve kulturer, spise alt mulig av mat. Cape Town står på lista, så følger tråden videre. Anonymkode: ade3e...b4f Ja bare driv på med luftforrurensing du, men da må du og ta konsekvenser av det som mye jobb og dårlig økonomi. Jeg jobber jeg og, men jeg har god økonomi og har alltid råd til å kjøpe dyre ting uten å må spare til det Anonymkode: 6b1dd...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #17 Del Skrevet 18. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sagt at jeg foretrakk det. Skulle gjerne reist jeg å, for har ingen barn og ingenting som holder igjen, men får ikke lov så må være fengslet i Norge og det er jo viktig med jobb. Jobber hver dag jeg, selv om det strengt tatt angående penger ikke er nødvendig å jobbe så mye jeg gjør. Synes synd på de som er arbeidsledig og sliter økonomisk og her driver jeg på og jobber selv om jeg strengt tatt ikke har behov for det, økonomisk sett... Anonymkode: 6b1dd...623 Ok? 😂 Anonymkode: 851ac...3e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #18 Del Skrevet 18. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja bare driv på med luftforrurensing du, men da må du og ta konsekvenser av det som mye jobb og dårlig økonomi. Jeg jobber jeg og, men jeg har god økonomi og har alltid råd til å kjøpe dyre ting uten å må spare til det Anonymkode: 6b1dd...623 Jeg har også god økonomi, reiser flere ganger i året, men utenom en motorsykkel gidder jeg ikke kjøpe dyre ting. Tror du at produksjon av masse ting og storforbruk er miljøvennlig? Anonymkode: 67ac5...2a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #19 Del Skrevet 18. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke sagt at jeg foretrakk det. Skulle gjerne reist jeg å, for har ingen barn og ingenting som holder igjen, men får ikke lov så må være fengslet i Norge og det er jo viktig med jobb. Jobber hver dag jeg, selv om det strengt tatt angående penger ikke er nødvendig å jobbe så mye jeg gjør. Synes synd på de som er arbeidsledig og sliter økonomisk og her driver jeg på og jobber selv om jeg strengt tatt ikke har behov for det, økonomisk sett... Anonymkode: 6b1dd...623 Hvorfor får du ikke lov? Har du en dom og får ikke forlate landet? Anonymkode: 67ac5...2a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #20 Del Skrevet 19. april 2020 Cape Town og omegn er noe helt unikt, men som det allerede er påpekt i tråden her så er det også en by med høy kriminalitet, så det er viktig å være obs på det. Husk at Sør-Afrika ligger på sørlige halvkule, så midtvinters her er høysommer der. Desember - februar er de varmeste månedene. V&A Waterfront er et flott område ved vannet. Masse butikker, spisesteder osv. Akvariet i CT, 2 Oceans Aquarium ligger i området der. Den botaniske hagen, Kirstenbosch, er vel verdt et besøk. Den ligger ved foten av Table Mountain. Fra Bloubergstrand kan man nyte denne flotte utsikten mot Table Mountain og Lion's Head: I byen Stellenbosch og vindistriktene rundt er full av vakker Cape Dutch arkitektur: På Boulders Beach kan man se pingviner: Det er generelt mye å oppleve der og jeg anbefaler absolutt å ta turen. Sør-Afrika er et fantastisk land med rik kultur og mye god mat. Og et veldig behagelig prisnivå for oss nordmenn, selv med svak krone. Anonymkode: f9d0e...f64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå