AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Del Skrevet 15. april 2020 Må takle 10 mil på vinterføre med et opphold på 10 timer mellom hver 5. mil uten ladning. Forslag? Anonymkode: 18502...21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Del Skrevet 15. april 2020 Hva med å formulere spørsmålet litt klarere? Jeg datt ut når du kom til opphold. Anonymkode: 757d4...5df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 16. april 2020 #3 Del Skrevet 16. april 2020 Så bilen må klare minst 50km før den lades i 10 timer? I såfall skal en iMiev klare det. Liten, billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest schwaben Skrevet 16. april 2020 #4 Del Skrevet 16. april 2020 BMW i3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #5 Del Skrevet 16. april 2020 2013 eller nyere Leaf. Fås for 60-80000 kr nå. Billigere bil går det ikke an å ha. 2012 og yngre har litt mindre batteri, du ser forskjellen på det lyse interiøret. De klarer ca 6 mil med godt nok batteri (SOH 80-85%). Anonymkode: ca540...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #6 Del Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: 2013 eller nyere Leaf. Fås for 60-80000 kr nå. Billigere bil går det ikke an å ha. 2012 og yngre har litt mindre batteri, du ser forskjellen på det lyse interiøret. De klarer ca 6 mil med godt nok batteri (SOH 80-85%). Anonymkode: ca540...156 Den er bra. Met Nissan og deres forhandler tar blodpris på service hvert år. Se etter en ny eller brukt Kia Soul electric: https://www.kia.com/no/modeller/e-soul/opplev-e-soul/ Anonymkode: c87b5...989 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 16. april 2020 #7 Del Skrevet 16. april 2020 10 timer siden, newman01 skrev: Så bilen må klare minst 50km før den lades i 10 timer? I såfall skal en iMiev klare det. Liten, billig. Vedkommende skal kjøre 5 mil. Vente 10 timer uten lading (altså batteriet og bilen blir kald). Så 5 nye mil. Funker nok greit med både leaf 24kwt, men jeg tror jeg ville ha gått for leaf 30kwt. Da kan du kjøre helt uten bekymring selv på de kaldeste dagene (15 minus osv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 16. april 2020 #8 Del Skrevet 16. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: 2013 eller nyere Leaf. Fås for 60-80000 kr nå. Billigere bil går det ikke an å ha. 2012 og yngre har litt mindre batteri, du ser forskjellen på det lyse interiøret. De klarer ca 6 mil med godt nok batteri (SOH 80-85%). Anonymkode: ca540...156 Leaf 30 kwt kom ikke før i 2015-2016. Fram til da var alle 24kwt. Men fra og med ca 2014 kom de med varmepumpe, noe som forlenga rekkevidden noe. Ellers enig i at det er mye bil for pengene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 16. april 2020 #9 Del Skrevet 16. april 2020 Audi så klart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 16. april 2020 #10 Del Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, Keikolina skrev: Audi så klart Hvilken da, mener du? Åja, lille e-tron? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 16. april 2020 #11 Del Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, Pierre Gynt skrev: Hvilken da, mener du? Åja, lille e-tron? Den nye teslan, eller kebab tralla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #12 Del Skrevet 16. april 2020 Jeg har Kia Soul og er veldig fornøyd 🤗 Anonymkode: f4980...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #13 Del Skrevet 16. april 2020 2 hours ago, Pierre Gynt said: Vedkommende skal kjøre 5 mil. Vente 10 timer uten lading (altså batteriet og bilen blir kald). Så 5 nye mil. Funker nok greit med både leaf 24kwt, men jeg tror jeg ville ha gått for leaf 30kwt. Da kan du kjøre helt uten bekymring selv på de kaldeste dagene (15 minus osv). Ingen bil er brukt kun på en oppgave. Det er lurt å hå så store batteri og rekkevidde som mulig. Jeg har selv en Leaf 24kwt og ville ikke anbefalt at noen i 2020 kjøper den. For lite spillerom særlig om vinteren. Anonymkode: c87b5...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 16. april 2020 #14 Del Skrevet 16. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen bil er brukt kun på en oppgave. Det er lurt å hå så store batteri og rekkevidde som mulig. Jeg har selv en Leaf 24kwt og ville ikke anbefalt at noen i 2020 kjøper den. For lite spillerom særlig om vinteren. Anonymkode: c87b5...989 Det er ikke om å gjøre å ha så stort batteri som mulig, nei. Regner med at du mener "som budsjettet ditt tillater", ellers hadde jo alle hatt tmx, tms, e-tron, iPace osv. Men uansett: det gjelder å finne en bil som du kan bruke til det behovet du har, uten nevneverdig mye pes. Jeg skrev også at 24kwt kunne bli knapt, så min endelige anbefaling er leaf 30 kwt, dersom bilen skal brukes slik ts beskriver OG man ønsker å holde utgiftene nede, f.eks.dersom det er bil nummer 2. Om man fra tid til annen kjører lenger, kan man selvfølgelig vurdere gamle ioniq, leaf 40, eller fl e-golf, men da er bilen plutselig minst dobbelt så dyr 🤷♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #15 Del Skrevet 16. april 2020 Nissan sin service koster mye. Skjult kostnad. En annen grunn at jeg ville ikke kjøpt en Nissan Leaf igjen. Se heller på en brukt Kia og Golf tror jeg. Anonymkode: c87b5...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 17. april 2020 #16 Del Skrevet 17. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nissan sin service koster mye. Skjult kostnad. En annen grunn at jeg ville ikke kjøpt en Nissan Leaf igjen. Se heller på en brukt Kia og Golf tror jeg. Anonymkode: c87b5...989 Hva mener du? At det er satt opp unormalt mye som må gjøres på service eller at Birger n haug er dyre? For du må jo ikke bruke dem. E-golf-eiere sier det samme. Tror faktisk e-golf kommer hakket verre ut der. Jeg har eid både leaf og e-golf, forresten. Golf er uansett mer premium, så selve bilen koster minst 20-25% mer for samme størrelse og batteri. Bare sjekk finn selv, så ser du. Kia har jeg ikke erfaring med, men ja, det er jo en kjent sak at asiatiske biler er mer driftsikre enn noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #17 Del Skrevet 17. april 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Den er bra. Met Nissan og deres forhandler tar blodpris på service hvert år. Se etter en ny eller brukt Kia Soul electric: https://www.kia.com/no/modeller/e-soul/opplev-e-soul/ Anonymkode: c87b5...989 Aldri, aldri, aldri ta en Leaf på service hos Nissan. De plugger i en OBD leser og skriver ut et ark, for det skal de ha 750kr. Og slik fortsetter det. Eneste service Leafen trenger er å smøre opp bremsene én gang i året, skifte luft- og pollenfilter etter behov, og følge med på at dekkene slites jevnt. Elbil er ikke bare billig fordi strøm er det. Lave driftsutgifter ellers er en vesentlig del av pakka. Men, ja, Kia lager 1000 ganger bedre biler enn Nissan, ingen diskuterer det en gang. Det er bare at Leafen er på billigsalg og et sabla kupp nå. Anonymkode: ca540...156 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
poli10 Skrevet 18. april 2020 #18 Del Skrevet 18. april 2020 På 15.4.2020 den 22.10, AnonymBruker skrev: Må takle 10 mil på vinterføre med et opphold på 10 timer mellom hver 5. mil uten ladning. Forslag? Anonymkode: 18502...21d Kia Soul EV/e-Soul. Hyundai Ioniq eller Kona. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå