AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Del Skrevet 15. april 2020 Jeg vurderer å kjøpe vektstang, stativ osv osv. Har fått en deal hos en forhandler. Men det er litt dyrt.. det er jo min hobby, men jeg liker heller å trene på treningsstudio enn hjemme... men det er jo stengt.. og hvem vet hvor lenge de kan holde stengt? Så er det vits å kjøpe eller tror dere sentrene vil åpne snart? De skal jo begynne gradvis å åpne opp skoler, så det kan jo være at ting løsner snart..... Anonymkode: 334e9...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Del Skrevet 15. april 2020 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Liker best å trene på senter av ulike grunner, men fortviler over situasjonen. Bestilte utstyr for et par uker siden, men så fikk jeg kalde føtter og tenkte det var overkill. Men nå har jeg ombestemt meg og bestilt igjen :-D Men varene kommer ikke før i juni, så da tenker jeg evt. kan se an dersom bildet skulle endre seg mye og det likevel blir aktuelt at treningssentre åpner igjen snart. Men jeg tviler på det. Dessuten er det jo dumt å utsette seg for settinger med mye smitte, hvis jeg f.eks ønsker å besøke min mor som er gammel. Tanken på å smitte henne er ikke noe særlig hyggelig... Å kjøpe utstyr kan man også se på som en langsiktig investering :-) Anonymkode: 785a1...066 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Del Skrevet 15. april 2020 Hvis du vet at du vil bruke det videre hadde jeg kjøpt. Hvis du vet du er tilbake på treningssenteret så snart det åpner ville jeg ventet. Så har du også mellomløsningen. Jeg har benk, noen manualer, slynge og kettlebells. Men ikke stativ og full pakke. Anonymkode: 53a5b...b85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #4 Del Skrevet 15. april 2020 Jeg har også tenkt på å kjøpe litt utstyr, feks kettlebells og dumbbells. Hvilken vekt anbefaler dere? Jeg vurderer kettlebell på 20 kg og dumbbells på 4. Anonymkode: d3a5a...a5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #5 Del Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også tenkt på å kjøpe litt utstyr, feks kettlebells og dumbbells. Hvilken vekt anbefaler dere? Jeg vurderer kettlebell på 20 kg og dumbbells på 4. Anonymkode: d3a5a...a5d For å bruke standardfrasen "hvor langt er et tau". Jeg trenger to vekter i kettlebells. To sett i dumbells. Hvorav tyngste (brukt til deadlift, knebøy, ol) er 16kg. Jeg trener hovedsakelig kondisjon, derfor ikke behov for tyngre vekter. Anonymkode: 53a5b...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 15. april 2020 #6 Del Skrevet 15. april 2020 Jeg gjorde dette for en del år siden og har ikke angret en eneste dag. Nå får jeg trene når det passer alle i familien. Har jeg tid til litt knebøy så kjører jeg det mens jeg senere på dagen kan ta litt markløft f.eks. For hver mnd. du trener hjemme så blir gymmet ditt billigere og billigere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #7 Del Skrevet 15. april 2020 Jeg tenker det kommer an på dealen du har fått og om du kommer til å fortsette å bruke det når senterne åpner igjen. Hvis det koster deg 10.000 og du tenker på det som er midlertidig løsning hadde jeg droppet det. Selv har jeg brukt 25.000 på en ok treningsrom. Har da et eget rom i huset som er permanent treningsrom og som jeg kommer til å fortsette å bruke også etter korona. Jeg har da gått nøye gjennom egne behov og hva jeg trenger for å få til den treningen som er viktig for meg. Husk at både takhøyde, underlag og bredde er viktige ting å tenke på når du skal trene med stang. En stang på 220 krever mye plass rundt seg. Anonymkode: f5f01...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #8 Del Skrevet 15. april 2020 Trenger ikke gå all in med en gang. Kjøp en romaskin og en pullupstang og gjør knebøy. Anonymkode: eb49d...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #9 Del Skrevet 15. april 2020 Uff, jeg håper fortsatt at senteret åpner før sommeren slik at jeg bare kan fortsette der jeg slapp. Er det helt usannsynlig? Anonymkode: f3c9d...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #10 Del Skrevet 15. april 2020 Jeg er ingen ekspert, men jeg ville belaget meg på at treningssentrene holder stengt ut året i hvert fall. Men det er jo det som gjør situasjonen så vanskelig, at ingen vet sikkert hvordan det vil gå... Anonymkode: 785a1...066 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 15. april 2020 #11 Del Skrevet 15. april 2020 Jeg vil tro treningssenter osv er noen av de siste restriksjonene som fjernes. Når du skal vurdere hjemmegym så må du vurdere kostnad på utstyret kontra gleden du har av det. Ja, du kan selge det brukt når alt dette er over dersom du vil vende tilbake til studio, men du er garantert ikke den eneste som tenker sånt, så ikke regn med å få tilbake mer enn 1/3 av det du betalte. Dessuten må du vurdere om plasseringen av utstyret vil gå utover noe annet i huset ditt, f.eks. et rom som ellers blir brukt til noe annet, eller om det kommer til å oppta plass et sted du gjør andre ting slik at det oppleves som rotete kanksje. Jeg gikk til innkjøp av skikkelig utstyr et par dager før alt ble stengt, og er utrolig glad for det nå. Det er klart man kan trene godt uten stativ og stang også, men jeg finner mye mer glede i å trene tungt med ordentlig utstyr. Jeg trener oftere nå enn før, og endelig har jeg og samboeren min tid til å trene sammen, så det er jo bonus. Samtidig må jeg innrømme at jeg ikke klarer å hente like mye "trøkk" på hjemmetreninga - det er noe med atmosfæren hjemme som gjør at jeg ikke helt klarer å komme i det siste giret. Men det er gøy uansett. Så er det selvfølgelig enda en bonus at jeg kan trene i bar overkropp og flexe innimellom Hva slags tilbud er det du har fått da? Jeg trodde det var svært vanskelig å få tak i utstyr nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #12 Del Skrevet 15. april 2020 Jeg har plass i boden min i parkeringskjeller. Jeg har ikke tenkt til å selge det videre da jeg har kjøpt leilighet med ekstra rom til hjemmegym. Leiligheten er ikke ferdig før mars 2021, og jeg hadde ikke tenkt til å kjøpe utstyr før den tid. Men jeg er gira på å få løftet ordentlig nå. Jeg jobber som ekstra på SATS og betaler ikke for et medlemskap. Så jeg sparer jo litt der. Fikk ikke den billigste dealen da alle forhandlere har økt i pris. Men fikk knebøystativ, styrkeløftstang og 100kg i vektskiver til ca 12000,- Ts Anonymkode: 334e9...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpankMe Skrevet 15. april 2020 #13 Del Skrevet 15. april 2020 Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvilken forhandler det er som fortsatt har knebøystativ på lager. Det har jeg lett overalt etter. Hvor var dette, TS? Og ja, kjør på med hjemmegym Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #14 Del Skrevet 15. april 2020 Knebøystativ var på sporttema.no til ca 3000,- inkl frakt. Det er utsolgt nå, men det er en del som selger på Finn.no. Et tips er å sende Mail til ulike forhandlere og spørre om når de får inn eller om de har en god deal. Den styrkepakken jeg fikk hadde de ikke på lager i nettbutikk, men det løste seg likevel. Ts Anonymkode: 334e9...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpankMe Skrevet 15. april 2020 #15 Del Skrevet 15. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Knebøystativ var på sporttema.no til ca 3000,- inkl frakt. Det er utsolgt nå, men det er en del som selger på Finn.no. Et tips er å sende Mail til ulike forhandlere og spørre om når de får inn eller om de har en god deal. Den styrkepakken jeg fikk hadde de ikke på lager i nettbutikk, men det løste seg likevel. Ts Anonymkode: 334e9...9a9 Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 18. april 2020 #16 Del Skrevet 18. april 2020 Vi har full gym i huset med mølle, rack ect og det blir brukt veldig mye. Jeg trener på senter når det er åpent fordi jeg trenger å komme meg ut av huset og komme i modus, men samboeren løfter nesten hver dag og har gjort det siden vi bygget gymmen. Nå som alt er stengt er vi veldig glade for at vi har den. Med 2 barn så er det også ekstra deilig å kunne trene selv om man er alene med barna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #17 Del Skrevet 29. april 2020 Livet er blitt et sant HELVETE takket være koronatiltakene. Føler meg fullstendig utladet og deprimert til å holde ut hverdagen, konstant. Har veldig dårlige alternativer til tung vekttrening dessverre. Har holdt på systematisk og regelmessig i over 20 år, nå er livet helt snudd på hodet. For meg er trening nervemedisin til å skaffe en positiv hverdag. Jeg har satt av 50.000 til å bygge opp en hjemmegym. Denne situasjonen skal jeg ALDRI oppleve igjen. Til helvete med politikere, og til helvete med treningsstudioer som ikke klarer å finne en løsning. Kjære vene, hvem får korona av å løfte en vektstang? Anonymkode: c15ac...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 29. april 2020 #18 Del Skrevet 29. april 2020 Jeg klarer meg fint med strikk og en manual jeg kan justere opp til ti kilo. Treningen blir ikke like tung men det blir heftig nok hvis jeg vil. Har endret meg å kommer til å trene mere hjemme. Det blir flere økter når jeg ikke må ut av huset for å sette i gang så dette har alt i alt gitt meg fremgang hvis jeg ser bort i fra tunge baseløft, men etbrins og enarms-øvelser har jo stor verdi det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #19 Del Skrevet 29. april 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Livet er blitt et sant HELVETE takket være koronatiltakene. Føler meg fullstendig utladet og deprimert til å holde ut hverdagen, konstant. Har veldig dårlige alternativer til tung vekttrening dessverre. Har holdt på systematisk og regelmessig i over 20 år, nå er livet helt snudd på hodet. For meg er trening nervemedisin til å skaffe en positiv hverdag. Jeg har satt av 50.000 til å bygge opp en hjemmegym. Denne situasjonen skal jeg ALDRI oppleve igjen. Til helvete med politikere, og til helvete med treningsstudioer som ikke klarer å finne en løsning. Kjære vene, hvem får korona av å løfte en vektstang? Anonymkode: c15ac...290 Vel, alle som tar på den samme stangen. Og klypene, vektskivene osv osv osv. Treningssenterne har fått påbud om å stenge, det må de forholde seg til. Jeg jobber selv i sats, som har kommet med uendelig mange forslag til hvordan vi kan åpne igjen, men det er ikke opp til dem, det er opp til myndighetene. Anonymkode: ca187...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå