Gå til innhold

Ferie i november/desember?

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

I forbindelse med at jeg er ferdig med studiene, planlegger vi å ta en ferietur i slutten av november/begynnelsen av desember, aller helst charter. Thailand hadde jo vært fint, men med akkurat to uker til disposisjon, føler vi at det blir litt knapp tid. Andre alternativer er Gran Canaria (i utgangspunktet er jeg skeptisk), eventuelt Midtøsten med Egypt.

Noen som har noen innspill/erfaringer? Tenker spesielt på Egypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chica

Kanariøyene trenger ikke å være særlig varmt den tiden, spørs om du reiser for sol og varme? KAN være fint på kanariøyene, har vært der to ganger i januar, ene gangen lå vi på stranda i bikini og koste oss, neste gang gikk vi i bukse og genser på dagen og småfrøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Sol og varme hadde vært fint, ja :) Spesielt hvis jeg skal jobbe r*** av meg fram til da. Hmm....Det er mannen som er usikkerhetsmomentet, han MÅ nemlig ha ferie på noen bestemte uker, ellers går ikke vaktplanen opp på jobben hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Starten av desember er gjerne den billigste tiden å reise på gjennom hele året. Jeg ville nok satset på Thailand, men da må dere kanskje komme dere til Gardermoen? Og da går det jo litt ekstra tid da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vi må vel uansett komme oss til Gardermoen hvis vi da ikke velger Gran Canaria. Dårlig utvalg herfra på den tida av året....

Thailand går nok ikke når man bare har akkurat 14 dager til rådighet. Det blir rett og slett for lang flytid, og i hvertfall han far sjøl i huset er liten lysten på det. Thailand bør gis mer tid enn bare 14 dager.

Hmm, vanskelig dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke vært noen av stedene du nevner, men var i tunisia i november ett år, og det var godt og varmt da. som en god norsk sommer både i vannet og i lufta, og mye mindre turister, noe som ikke akkurat gjør noe. :ler:

sånn sett er kanskje ikke egypt så annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Kanskje jeg ikke ordla meg godt nok...sambo har fri på noen eksakte dager, det er ikke fleksibelt i det hele tatt, pga. vaktplan. Vi har sett ulike "ordinære" charterturer som passer med de aktuelle datoene, hvis han klarer å bytte bort to vakter (men de vaktene må han ta igjen....) Derfor får Thailand bli en annen gang, kanskje når jeg får jobb? (til da har de vel kortet ned flytiden til tre timer :veldigsur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er antageligvis ikke så varmt i Egypt på den tiden, men man kan jo ikke vite om fremtiden. Uansett....vil dere ha opplevelser og ikke bare sol og varme....så er Egypt så absolutt å anbefale.

Anbefaling: reis med rutefly og fiks overnatting selv...ikke noe problem...og dere slipper turistgetthoene...hvis det ikke er det dere vil ha da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Takk for svar :) Jeg tror jeg skal sette sambo på saken, siden jeg personlig er åpen for mye. Jeg vil bare ha ferie, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aloha

Egypt anbefales på det varmeste!!! Selv har jeg vært der på akkurat samme tid, slutten av november. Da lå temperaturen på rundt 30, og det var deilig og varmt i vannet! Kan bli noe kjølige kvelder men likevel tror jeg det er varmere enn på Kanariøyene. Og så mye mer å oppleve!!! For ikke å glemme snorkle- og dykkemulighetene...jeg vil tilbake! Dra dit! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest reisefeber

sharm el sheik er best for badeferie + jeg fant det renslig der + shopping var mulig + og noen greie puber

Hurgada har jeg bare hørt om dykking ikke vært der

Luxor/Nilen kjempebra for sightseeing men bare det!

Var i luxor rundt slutten og januar og da var det 29 grader der, anbefales!

ps. tunis blir for kaldt, rundt 15 grader på den tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten

Vil anbefale Miami. Går charter med Startour ihvertfall. Var der selv i oktober/november i fjor og temperaturmessig var det deilig for en kald nordboer med en samboer som ikke er like glad i varme. Lå mellom 25 og 30 grader hele tiden uten at luftfuktigheten var plagsom. Mer en "tørr" varme slik som i Norge. Det kom noen regnbyger på kvelden, men det var aldri et problem. Men husk på at bil er et "must" i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg jo ikke hvor bereiste dere er fra før, eller hva dere forventer av ferien deres, men jeg ville iallefall ikke anbefalt Gran Canaria. Vært der en gang og skal aldri dit igjen. Et så sjarmløst, masete, stygt og turistinvadert sted skal man lete lenge etter. Ikke er det noen fine strender der heller, så dere bør iallefall sørge for å bo på hotell med ok basseng.

Hva med å prøve en av de andre kanariøyene, hvis det er dit dere ønsker å reise?

Charter til Miami er også et bra forslag, men det kommer an på hvor mange penger dere har planer m å bruke. I USA kan pengene gå fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Jeg synes at Gran Canaria ofte får mye ufortjent ris, men det er greit for meg, så kommer det ikke flere turister dit. :wink:

Gran Canaria har et veldig godt klima. Sjelden regn, men om det kommer, så varer det ikke så lenge.

Gj. snittlig 25 gr. i nov/des (men også over 30 gr., og 16 grader på natta - flott sovetempratur!).

Jeg har vært der på ferie i nov/des de siste årene (jeg er bare 25 år, og ikke pensjonist :wink: ). Alle turiststeder har byer som er sjarmløse fulle av turister (Puerto Rico på Gran Canaria).

Skal til Arguineguin i november, og gleder meg enormt! Vi har leid en utrolig lekker leilighet!

For to personer er det billigst å kjøpe via reiseselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg ikke ordla meg godt nok...sambo har fri på noen eksakte dager' date=' det er ikke fleksibelt i det hele tatt, pga. vaktplan. Vi har sett ulike "ordinære" charterturer som passer med de aktuelle datoene, hvis han klarer å bytte bort to vakter (men de vaktene må han ta igjen....) Derfor får Thailand bli en annen gang, kanskje når jeg får jobb? (til da har de vel kortet ned flytiden til tre timer :veldigsur:)[/quote']

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor!

Kan dere ikke bare fly rutefly?

To uker er da lenge nok til at man kan reise til Thailand?! Jeg reiser gjerne på kortere tid enn det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...