Gå til innhold

Strikke Sorbet genser korte ermer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ingen erfaren strikker,men har så lyst å strikke denne i striper.Har du strikket den? Var det vanskelig å strikke ovenfra og ned? Hvilket garn anbefaler du? Blir glad for råd😀

Anonymkode: 9f4a8...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorbet er raglanøkninger, er det ikke? Jeg synes gensere strikket ovenfra og ned er mye enklere enn nedenfra og opp :) Stresser litt med om armene blir passe lange når de må strikkes først og så settes på, mens ovenfra og ned så kan en jo prøve på og ser lettere om de blir passe. Jeg har ikke strikket sorbetgenser enda men har den på lista :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pantoten skrev:

Sorbet er raglanøkninger, er det ikke? Jeg synes gensere strikket ovenfra og ned er mye enklere enn nedenfra og opp :) Stresser litt med om armene blir passe lange når de må strikkes først og så settes på, mens ovenfra og ned så kan en jo prøve på og ser lettere om de blir passe. Jeg har ikke strikket sorbetgenser enda men har den på lista :) 

Takk for svar😀Ja det er raglanøkning. Lurer veldig på hvilket garn jeg skal velge...og sitter og kikker på,fargene,mange nydelige farger. Gler meg til å prøve👍😀

Anonymkode: 9f4a8...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar😀Ja det er raglanøkning. Lurer veldig på hvilket garn jeg skal velge...og sitter og kikker på,fargene,mange nydelige farger. Gler meg til å prøve👍😀

Anonymkode: 9f4a8...3e5

Jeg har bestilt noe Drops Kidsilk men synes ikke alle fargene passet like godt i virkeligheten som på skjermen så må kanskje bestille et par nøster i en ny farge. Ikke så lettvint å komme seg til garnbutikken fysisk akkurat nå så🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15 April 2020 den 12.17, Pantoten skrev:

Jeg har bestilt noe Drops Kidsilk men synes ikke alle fargene passet like godt i virkeligheten som på skjermen så må kanskje bestille et par nøster i en ny farge. Ikke så lettvint å komme seg til garnbutikken fysisk akkurat nå så🙃

 

På 15 April 2020 den 12.17, Pantoten skrev:

Jeg har bestilt noe Drops Kidsilk men synes ikke alle fargene passet like godt i virkeligheten som på skjermen så må kanskje bestille et par nøster i en ny farge. Ikke så lettvint å komme seg til garnbutikken fysisk akkurat nå så🙃

Takk for tips. Virderte å bestille Drops på nettet siden det ikke selges her jeg bor. Kjedelig hvis fargene ikke er slik man har tenkt. Får meg ikke til å dra på strikkebutikken no....se om jeg finner noe garn på nett😀👍ts

Anonymkode: 9f4a8...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikket den både som genser og jakke, og vil si den er enkel å strikke, spesielt genseren. Har brukt sandesgarn tynn silk mohair, men kan ikke tenke med at drops sitt skal være særlig annerledes. Top down er absolutt å foretrekke hos meg. Lykke til!

Anonymkode: 17738...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har strikket den både som genser og jakke, og vil si den er enkel å strikke, spesielt genseren. Har brukt sandesgarn tynn silk mohair, men kan ikke tenke med at drops sitt skal være særlig annerledes. Top down er absolutt å foretrekke hos meg. Lykke til!

Anonymkode: 17738...c1a

Tusen takk for tips. Strikket du med dobbelt garn? Hvordan var det garnet å strikke med? Ts😀

Anonymkode: 9f4a8...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15 April 2020 den 12.17, Pantoten skrev:

Jeg har bestilt noe Drops Kidsilk men synes ikke alle fargene passet like godt i virkeligheten som på skjermen så må kanskje bestille et par nøster i en ny farge. Ikke så lettvint å komme seg til garnbutikken fysisk akkurat nå så🙃

Veit du om man får kjøpt kun oppskrift på denne blusen? Og garn en annen plass? Ts

Anonymkode: 9f4a8...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veit du om man får kjøpt kun oppskrift på denne blusen? Og garn en annen plass? Ts

Anonymkode: 9f4a8...3e5

Oppskriften får du vel hos millefryd knitwear. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 18.4.2020 den 22.39, Diamant20 skrev:

Oppskriften får du vel hos millefryd knitwear. 

Hei, Jeg skjønner ikke helt hvordan  akkurat å fortsette etter de 4 cm. rund halsen. Kan du hjelpe meg ☺️☺️ Det står å plassere maskemarkøren ved begynnelse av omgangen, som blir mellom bakstykket og høyre erme. Det står at maskene (størrelse S) fordeles 19 til hver erme og 35 og 43. Er disse 35 m for forsiden og 43 for baksiden?fordi tror jeg hvis det er sånn da blir den markøren og begynnelsen av første omgangen mellom bakstykket og venstre ermen ikke høyre 🤷‍♀️ Elles jeg har misforstått noe? På forhånd takk! ☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sara L skrev:

Hei, Jeg skjønner ikke helt hvordan  akkurat å fortsette etter de 4 cm. rund halsen. Kan du hjelpe meg ☺️☺️ Det står å plassere maskemarkøren ved begynnelse av omgangen, som blir mellom bakstykket og høyre erme. Det står at maskene (størrelse S) fordeles 19 til hver erme og 35 og 43. Er disse 35 m for forsiden og 43 for baksiden?fordi tror jeg hvis det er sånn da blir den markøren og begynnelsen av første omgangen mellom bakstykket og venstre ermen ikke høyre 🤷‍♀️ Elles jeg har misforstått noe? På forhånd takk! ☺️

 

Vanligvis har ryggen flere masker enn forstykket, men jeg har dessverre ikke strikket denne oppskriften så jeg vil ikke si noe sikkert før jeg har lest det som står i oppskriften. Men utifra bilder ser det ut som bakstykket har flere masker enn forstykket. Sikkert noen andre som kan hjelpe. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1 May 2020 den 19.45, Sara L skrev:

Hei, Jeg skjønner ikke helt hvordan  akkurat å fortsette etter de 4 cm. rund halsen. Kan du hjelpe meg ☺️☺️ Det står å plassere maskemarkøren ved begynnelse av omgangen, som blir mellom bakstykket og høyre erme. Det står at maskene (størrelse S) fordeles 19 til hver erme og 35 og 43. Er disse 35 m for forsiden og 43 for baksiden?fordi tror jeg hvis det er sånn da blir den markøren og begynnelsen av første omgangen mellom bakstykket og venstre ermen ikke høyre 🤷‍♀️ Elles jeg har misforstått noe? På forhånd takk! ☺️

 

Fikk du det til? Hvordan er garnet å strikke med?

Anonymkode: 9f4a8...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16 April 2020 den 22.13, AnonymBruker skrev:

Jeg har strikket den både som genser og jakke, og vil si den er enkel å strikke, spesielt genseren. Har brukt sandesgarn tynn silk mohair, men kan ikke tenke med at drops sitt skal være særlig annerledes. Top down er absolutt å foretrekke hos meg. Lykke til!

Anonymkode: 17738...c1a

Hei. Tar sjansen på,å spør deg siden du har strikket den...er ikke så erfaren og ikke så mange å spør. Har nå kjøpt oppskrift frs mille fryd og garn. Det står jeg skal legge opp bærestykke med 128 ( medium) masker på pinne nr 3. Er det strømpepinner eller rundpinner da?🙄Blir veldig glad for svar😀Mvh TS

Anonymkode: 9f4a8...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Tar sjansen på,å spør deg siden du har strikket den...er ikke så erfaren og ikke så mange å spør. Har nå kjøpt oppskrift frs mille fryd og garn. Det står jeg skal legge opp bærestykke med 128 ( medium) masker på pinne nr 3. Er det strømpepinner eller rundpinner da?🙄Blir veldig glad for svar😀Mvh TS

Anonymkode: 9f4a8...3e5

Hei! Du bruker rundpinne str 3 på 40cm til å legge opp til halsen. Etter vrangborden i halsen skal du vel skifte over til rundpinne str 4, 40cm er fortsatt greit her. Etterhvert som du strikker deg nedover bærestykket og har økt raglan en del ganger kan du skifte til 80cm. 😊

Anonymkode: 17738...c1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Du bruker rundpinne str 3 på 40cm til å legge opp til halsen. Etter vrangborden i halsen skal du vel skifte over til rundpinne str 4, 40cm er fortsatt greit her. Etterhvert som du strikker deg nedover bærestykket og har økt raglan en del ganger kan du skifte til 80cm. 😊

Anonymkode: 17738...c1a

Tusen takk👍💐

Anonymkode: 9f4a8...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...