AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Har skal aldri til legen, aldri. Nevnt flere ganger at han bør pga tidligere høyt blodtrykk. Han er 45år og 12 år eldre enn meg. Vil jo helsen han skal være god og passer nok litt på han. Idag begynte han med vondt under høyre ribbein. Blitt verre utover dagen og verst nå ikveld. Han har så vondt at omtrent nesten ikke klarte å legge seg. Jeg sa han måtte ringe legen imorgen. Det skulle han😇 Hva kan dette være? Bare imellomtiden. (Noe bekymret samboer her.) Anonymkode: 0bd80...cb5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Er du mammaen hans? Anonymkode: 19db3...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du mammaen hans? Anonymkode: 19db3...fe3 Skal ikke samboeren bry seg mener du? Anonymkode: 0bd80...cb5 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 2 minutter siden, Kawa skrev: Gallestein Tenkte tanken. Ligger smerten rett under høyre ribben da? Det var som et hold/sting. Bare mye kraftigere! Ja jeg er bevisst på smerter, spes i mage/bryst. Spes i hans alder og forhistorien med sykdommer i fam. Anonymkode: 0bd80...cb5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 Han må prøve å slappe av, det meste går over da! Anonymkode: a4e29...700
SansaS Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 Gallestein var min tanke og, Men som alt annet helserelatert: ingen på forumet her vet - oppsøk lege
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 3 minutter siden, SansaS skrev: Gallestein var min tanke og, Men som alt annet helserelatert: ingen på forumet her vet - oppsøk lege Han skal det 😊 Anonymkode: 0bd80...cb5
Kawa Skrevet 14. april 2020 #9 Skrevet 14. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte tanken. Ligger smerten rett under høyre ribben da? Det var som et hold/sting. Bare mye kraftigere! Ja jeg er bevisst på smerter, spes i mage/bryst. Spes i hans alder og forhistorien med sykdommer i fam. Anonymkode: 0bd80...cb5 Jepp! Har selv hatt det. Fikk det når jeg var ganske ung pga. spisevegring, fikk tilbakefall etter første graviditet og måtte operere bort galleblæren. Lever i dag som normalt uten galleblære.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #10 Skrevet 14. april 2020 Ring legevakten. Det er mest sannsynlig gallestein/galleblærebetennelse. (Men andre ting må jo utelukkes) Jeg hadde sinnsyke smerter samme sted i mai i fjor, og endte på legevakten. Fikk morfin, og etter mange undersøkelser fikk jeg beskjed om at det var pleuritt (betennelse i hinnen mellom lungene og ribbeina). Jeg fikk igjen de samme smertene i september, og gikk til legen (fastlegen var på ferie, fikk vikar). Fikk beskjed om at det sikkert var det samme igjen, og beskjed om å ringe legevakten om smertene ble for sterke. Opplevde det samme i desember, da gadd jeg ikke å gå til legen en gang. Regnet med å bli avvist. Har hatt mye smerter på og av, og gikk til fastlegen i februar, og han sendte henvisning til CT av bryst/mage. Men bare en uke senere, i starten av mars, kom de samme smertene tilbake. Jeg hadde sinnsykt vondt i to døgn, og kontaktet kun legevakten fordi jeg hadde blitt gul i huden/øynene, og tisset oransje. Det ble hasteinnleggelse på sykehus, og mange ulike undersøkelser (inkludert MRCP). Da fikk jeg endelig et svar på alle smertene jeg har hatt; jeg hadde både galleblærebetennelse, og gallesteiner på avveie. Det ble fire dager på sykehuset, og to uker på ulike typer antibiotika. Nå venter jeg på å få operere ut galleblæren snart (blir sikkert utsatt pga corona). Anonymkode: 1d564...aad
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #11 Skrevet 15. april 2020 Corona begynner gjerne med smerter under ribbeina. Gallesteinanfall har gjerne et belte rundt magen i tillegg og du får bevegelsestrang. Anonymkode: 908c3...b37 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #12 Skrevet 15. april 2020 Gallestein. Vondeste jeg har vært med på. Anonymkode: e4542...f02
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #13 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gallestein. Vondeste jeg har vært med på. Anonymkode: e4542...f02 Det var ikke gallestein sa legen. Han er på videre undersøkelser. Ts Anonymkode: 0bd80...cb5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #14 Skrevet 25. juni 2020 På 15.4.2020 den 12.24, AnonymBruker skrev: Det var ikke gallestein sa legen. Han er på videre undersøkelser. Ts Anonymkode: 0bd80...cb5 Har dere funnet ut noe mer? Jeg skrev lenger oppe i tråden. Fikk endelig operert ut galleblæren for et par uker siden. Helt fantastisk å slippe daglige smerter! Anonymkode: 1d564...aad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå