Gå til innhold

Rundpinnesett med utskiftbare pinner. Verdt prisen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slik det er nå kjøper jeg de størrelsene jeg trenger underveis, men ser at det er litt usystematisk. Jeg blir litt ivrig npr jeg kjøper strikkepakker og bestiller ofte med pinner... Derfor har jeg noen like størrelser og mangler en del også.

Strikkepinnesettene er litt dyre, men jeg lurer på om det kan være tilfredsstillende å ha for en som liker systemer.

PS: Får man kjøpt ekstra pinnestørrelser i tillegg? Jeg ser at man får kjøpt vaiere.

Anonymkode: 07134...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er absolutt verdt prisen. Jeg har knitpro symfonie og knitpro nova og er veldig fornøyd med begge settene. Det er også null problem å kjøpe ekstra pinner :)

 

Anonymkode: ee0ff...857

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på hva du strikker. Bruker du vanligvis ca samme garntyper eller garntykkelser til det meste du strikker? 

For meg ville et pinnesett med alle størrelsene være totalt bortkastet, siden jeg stort sett bare bruker 2,5 - 3,5 mm.

Men Strikker du i mye forskjellige garntykkelser kan det kanskje være lurt? 

Anonymkode: 3158e...84a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Chiaogoo utskiftbare pinner, er veldig fornøyd! Kommer kanskje til å investere i faste pinner av samme merke i de tykkelsene jeg bruker mest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pantoten skrev:

Jeg har Chiaogoo utskiftbare pinner, er veldig fornøyd! Kommer kanskje til å investere i faste pinner av samme merke i de tykkelsene jeg bruker mest.

Får jeg spørre om hvorfor du føler du trenger det i tillegg?

Anonymkode: 07134...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har addi lace korte utskiftbare, str 3,5 til 8. Veldig fornøgd, spesielt med at man enkelt kan endre diameter på rundpinnen ved å koble sammen 2 wire og berre dra det gjennom spøtet. Sånn f.eks når man har gått frå å strikke bolen til å skulle sette armane inn på arbeidet. Og også når man feller av :)  Skulle gjerne hatt str 2,5 og 3 som utskiftbare, men eg overlever å ha eit par vanlege rundpinnar i den størrelsen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får jeg spørre om hvorfor du føler du trenger det i tillegg?

Anonymkode: 07134...8f5

Hehe, det er fordi jeg er litt dårlig på å strikke ferdig én ting om gangen så har mange prosjekter på gang samtidig og da er alltid de gode pinnene opptatt😜 Ser jo at noen pinnekombinasjoner brukes oftere enn andre så tenker det hadde vært kjekt å hatt dem faste. Eller så kan jeg jo kjøpe til flere wire eller pinner. Eller bare lære meg å strikke ferdig🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt sett, men har utskiftsbare pinner. Jeg har et pinneetui til utskiftsbare pinner, og planlegger å kjøpe et til rundpinner også. De jeg har er i fra guttenogstrikkemor, veldig fine synes jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Diamant20 skrev:

Jeg har ikke kjøpt sett, men har utskiftsbare pinner. Jeg har et pinneetui til utskiftsbare pinner, og planlegger å kjøpe et til rundpinner også. De jeg har er i fra guttenogstrikkemor, veldig fine synes jeg. 

Vanlige pinner bruker jeg ikke etter at jeg oppdaget magic loop- teknikken. Men takk for tips om nettside! :) 

Anonymkode: 07134...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder pinnene seg på wiren? 
Det virker jo veldig praktisk og sikkert med økonomisk med utskiftebare pinner, men mener å ha hørt at pinnene lett kan bli «skrudd av» wiren når man strikker. Stemmer det? 

Anonymkode: daa32...53b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Holder pinnene seg på wiren? 
Det virker jo veldig praktisk og sikkert med økonomisk med utskiftebare pinner, men mener å ha hørt at pinnene lett kan bli «skrudd av» wiren når man strikker. Stemmer det? 

Anonymkode: daa32...53b

Det har skjedd med meg, men då fordi eg ikkje har skrudd dei godt nok på. Dei er fjærbelasta so du skal trykke inn og vri, sånn at dei går inn i eit spor. Og hvis man gjer det rett så holder det ganske hardt på mine iallefall :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanlige pinner bruker jeg ikke etter at jeg oppdaget magic loop- teknikken. Men takk for tips om nettside! :) 

Anonymkode: 07134...8f5

Ja, ligger ikke så mange ute nå da. Hun skal ha oppdatering i nettbutikken snart, sjekk ut instagrammen hennes i stedet hvis du vil se pinneetuiene hennes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Holder pinnene seg på wiren? 
Det virker jo veldig praktisk og sikkert med økonomisk med utskiftebare pinner, men mener å ha hørt at pinnene lett kan bli «skrudd av» wiren når man strikker. Stemmer det? 

Anonymkode: daa32...53b

Jeg bruker Knit pro symfoni, og har bare opplevd det noen få ganger. Det har bare vært å skru til på nytt. Jeg har ikke opplevd noen ulemper med utskiftbare. Syns bare det er veldig praktisk, siden jeg da trenger færre pinner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs litt hva du pleier å strikke. Jeg strikker mye babytøy så opplever at pinne 40cm blir for lang ettersom pinnene er lik lengde i alle strl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker mine utskiftsbare pinner! Har dog ikke sett, men har pinner i størrelse 3-5 mm som er det jeg strikker med. Sverger til Knitpro Trendz, som er hardplastpinner. Det som er så fint for min del, er at jeg også driver med tunisisk hekling, og da bruker jeg samme system (heklenåler i hardplast + samme vaier).

Har kun opplevd at pinnen snurrer seg ut av vaieren med den ene metallpinnen jeg har. Du merker det uansett i god tid før pinnen detter av, så det er ikke noen fare for at noe av strikketøyet blir ødelagt.

Dersom du vil bruke samme pinner på et annet strikketøy, er det bare å ta av pinnene og sette på en stopper (som følger med vaierene).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...