Gå til innhold

"Bare" gamle folk som tror på Jesus!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det nesten bare gamle folk som tror på Jesus? Er det fordi dem er klokere enn oss andre? Eller er det fordi at Guds Ord blir så lite forkynt i samfunnet? Eller begge deler? Og/eller er det andre grunner for det? 😉

Anonymkode: 9cd17...5aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor har du fått den ideen fra?

Anonymkode: 9960e...eee

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur rundt i de kristne samfunnene så tipper jeg at du endrer oppfatning om hvem som er aktivt troende 

Anonymkode: dfbad...089

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du fått den ideen fra?

Anonymkode: 9960e...eee

Fordi det er mest gamle folk som går på møter 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg en tur rundt i de kristne samfunnene så tipper jeg at du endrer oppfatning om hvem som er aktivt troende 

Anonymkode: dfbad...089

Ok 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærte kanskje mindre kritisk tenkning før i tida.

Anonymkode: fd03d...470

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi de gamle har mer sannsynlighet for at de har opplevd noe overnaturlig😉

Anonymkode: a6e48...215

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de gamle har mer sannsynlighet for at de har opplevd noe overnaturlig😉

Anonymkode: a6e48...215

😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur i en studentmenighet. F.eks Salt i Bergen. Der kryr det av unge folk!

Anonymkode: b8273...49f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta deg en tur i en studentmenighet. F.eks Salt i Bergen. Der kryr det av unge folk!

Og sjekk ut bibelskolene!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke bare gamle folk som er kristne. Gå i menigheter når det er ungdoms møter da ser du at det er mange ungdommer.

Anonymkode: 7871f...803

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange former for intelligens. Kanskje til og med åndelig intelligens? Eller vent... Jesus sa jo at for å kunne komme til himmelen, må vi tro som små barn. Små barn har mye ved seg som voksne kanskje har mistet. Men voksne kan også ha mye av det barnlige i seg.

Er du glad i dem du er glad i fordi de er svært intelligente? Eller er det fordi de har andre personlige egenskaper som f.eks. humor og varme? 

Hvis alle mennesker, både de intelligente og mindre intelligente, skal ha en mulighet til å tro, så bør det være rimelig enkelt å kunne forstå konseptet. Derfor er det ydmykhet som gjelder. Opp-ned-land og uforståelig idioti for de fleste, som avviser Jesus selv om ordene hans stikker i hjertet...

Hilsen meg på 34 år:-)

Anonymkode: 48c37...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange former for intelligens. Kanskje til og med åndelig intelligens? Eller vent... Jesus sa jo at for å kunne komme til himmelen, må vi tro som små barn. Små barn har mye ved seg som voksne kanskje har mistet. Men voksne kan også ha mye av det barnlige i seg.

Er du glad i dem du er glad i fordi de er svært intelligente? Eller er det fordi de har andre personlige egenskaper som f.eks. humor og varme? 

Hvis alle mennesker, både de intelligente og mindre intelligente, skal ha en mulighet til å tro, så bør det være rimelig enkelt å kunne forstå konseptet. Derfor er det ydmykhet som gjelder. Opp-ned-land og uforståelig idioti for de fleste, som avviser Jesus selv om ordene hans stikker i hjertet...

Hilsen meg på 34 år:-)

Anonymkode: 48c37...98a

Endelig noen med nestekjærlighet 🙂🙂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er alderen på disse "gamle" folkene du tenker på, ts?

Anonymkode: 4b9e8...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi indoktrineringen var sterkere før i tiden. Min far ble tvunget til å lære salmer på skolen. Jeg ble også tvunget til å synge Jesus-sanger på skolen, men heldigvis bare til jul og påske. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Chiyo skrev:

Fordi indoktrineringen var sterkere før i tiden. Min far ble tvunget til å lære salmer på skolen. Jeg ble også tvunget til å synge Jesus-sanger på skolen, men heldigvis bare til jul og påske. 

Takk for høflighet og ærlig svar 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for avsporinger, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er alderen på disse "gamle" folkene du tenker på, ts?

Anonymkode: 4b9e8...52b

70 + 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det nesten bare gamle folk som tror på Jesus? Er det fordi dem er klokere enn oss andre? Eller er det fordi at Guds Ord blir så lite forkynt i samfunnet? Eller begge deler? Og/eller er det andre grunner for det? 😉

Jeg tror det er mange gamle folk som tror på Jesus fordi Guds Ord ble forkynt i større grad i samfunnet i gamle dager! Jeg tror de gamle er kloke som velger å tro på Jesus! 🙂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er mange gamle folk som tror på Jesus fordi Guds Ord ble forkynt i større grad i samfunnet i gamle dager! Jeg tror de gamle er kloke som velger å tro på Jesus! 🙂

De eldre fikk ikke valg når de var yngre , den religiøse bevegelsen i Norge var mye sterkere  og dominerende for 50 år siden .

Jeg liker bedre ordtaket  "fra barn og fulle folk skal man høre sannheten "

Sitat fra barn 7 år " Bibelen er egentlig ganske fantasifull, det er da ingen som kan gå på vannet  eler snakke med en slange 

Sitat fra et barn på 9 år " Hvorfor er Gud i Bibelen så sur ?Det eneste han gjør er å kjefte og kommandere og straffe .

Anonymkode: 8d2cd...219

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...